حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

افت فروش بازار موبایل جهانی طی فصل سوم سال ٢٠٢١

بازار موبایل جهانی، روزهای پر تلاطمی را تجربه می‌کند. به دلیل محدودیت‌های موجود در ظرفیت تولید گوشی‌ها، طی این فصل آماری به خوبی قبل را شاهد نیستیم. بر اساس گزارشات موثّق، ما شاهد افت فروش بازار موبایل جهانی طی فصل سوم سال جاری میلادی بوده‌ایم. در ادامه، جزئیات بیشتری را مرور می‌کنیم.

افت فروش بازار موبایل جهانی طی فصل سوم سال ٢٠٢١

مدتی قبل در مورد آمار فروش اسمارت فون‌ها در سه ماهه سوم سال ٢٠٢١ میلادی صحبت کردیم.

 

آمار فروش گوشی هوشمند در فصل سوم ٢٠٢١: سقوط شیائومی به رتبه سوم!

 

به گفته Gizmochina، مؤسسه بین المللی IDC به تازگی گزارش تحقیقاتی جدیدی را منتشر کرده است. این گزارش، مربوط به آمار فروش بازار جهانی گوشی‌های هوشمند در فصل سوم سال ٢٠٢١ است. بر اساس این گزارش، حدود ٣٣١.٢ میلیون دستگاه گوشی هوشمند طی این بازه زمانی فروخته شده است. این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۶.٧ درصد کم‌تر است.

با این حال، بازارهایی مانند ایالات متحده آمریکا، چین و اروپای غربی، به ترتیب تنها ٠.٢ درصد، ۴.۴ درصد و ۴.۶ درصد افت فروش داشته‌اند. دلیل این افت کم‌تر، اولویت بالاتر این مناطق برای تأمین کنندگان است. سامسونگ موفق شده است تا با فروش ۶٩ میلیون دستگاهی، ٢٠.٨ درصد از سهم بازار را تصاحب کند. کاهش سهم فروش این برند نسبت به سال قبل، معادل ١۴.٢ درصد است.

اپل نیز با فروش ۵٠.۴ میلیون آیفون، دارای سهم ١۵.٢ درصدی از بازار موبایل جهانی است. در این بین، اپل با رشد فروش ٢٠.٨ درصدی مواجه شده است. پس از آن، شیائومی با فروش ۴۴.٣ میلیون دستگاهی و سهم ١٣.۴ درصدی در رتبه سوم قرار دارد. افت فروش شیائومی، برابر با ۴.۶ درصد می‌باشد.

اوپو و ویوو نیز آمار فروش مشابه ٣٣.٣ و ٣٣.٢ میلیون دستگاهی را به ثبت رساند. سهم این دو به ترتیب ١٠.١ و ١٠ درصد است. ویوو هم رشد فروش ۵.٨ درصدی داشته است. اما در عوض، رشد اوپو برابر با ٨.۶ درصد بوده است.

در بازار موبایل چین، حدود ٧۶.۵ میلیون دستگاه گوشی هوشمند فروخته شده است. این ٩ درصد کم‌تر از پارسال است. اما نسبت به ماه قبل، ٣ درصد افزایش یافته است. در این بازار، ویوو با برخورداری از ٢٣ درصد سهم کل پیشتاز است. اوپو، آنر و شیائومی نیز به ترتیب فاتح ٢٠، ١۵ و ١۴ درصد از سهم این بازار بوده‌اند.

نظر شما در مورد افت فروش بازار موبایل جهانی چیست؟ آیا شاهد حل سریع‌تر این مشکلات خواهیم بود؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️