حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تلاش کوالکام برای ساده‌کردن عرضه آپدیت اندروید توسط شرکت‌ها

نوشته

1 هفته قبل | بدون دیدگاه | آپدیت، کوالکام

سیستم عامل اندروید محبوب‌ترین سیستم‌عامل موبایلی در دنیاست. با این حال وضعیت عرضه آپدیت در این اکوسیستم خیلی درخشان نیست. برندهایی مانند خود گوگل یا سامسونگ تلاش کرده‌اند تا حداقل برای محصولات پرچمدار یا میان‌رده بتوانند آپدیت منظم و طولانی عرضه کنند اما هنوز فاصله زیادی تا همه‌گیری این تعهد در برندهای مختلف و رده‌های قیمتی متنوع وجود دارد. اگر شما هم می‌خواهید این وضعیت بهبود یابد، خبر خوبی برای شما داریم. خبرهایی درباره تلاش کوالکام برای ساده‌کردن عرضه آپدیت اندروید توسط شرکت‌ها به گوش می‌رسد.

ساده‌تر شدن عرضه آپدیت اندروید توسط شرکت‌ها

عرضه آپدیت نرم افزاری وابستگی زیادی به برند تراشه گوشی شما دارد، زیرا آن شرکت باید همچنان فعالانه از تراشه پشتیبانی کند. متاسفانه در اکثر تراشه‌های ارزان‌تر، پنجره پشتیبانی خیلی زود بسته می‌شود و دیگر آن محصول به‌روز نمی‌شود.

حتی در محصولات گران‌تر، سرعت به‌روزرسانی‌ها همیشه آن چیزی نیست که باید باشد. به‌عنوان مثال، به‌روزرسانی‌های امنیتی ماهانه فقط توسط چند برند خاص به صورت ماهانه ارائه می‌شوند.

بنابراین، اینجاست که Qualcomm وارد می‌شود. به گفته کریس پاتریک، SVP و مدیر کل تراشه‌های موبایلی این شرکت، آن‌ها در تلاش بوده‌اند تا به‌روزرسانی همه محصولات مجهز به تراشه‌های خود را برای تولیدکنندگان موبایلی آسان‌تر کند.

کوالکام

کوالکام

بیانیه رسمی آن‌ها اینجا آمده است:

برای یک مشتری (یک تولیدکننده موبایل) دریافت به‌روزرسانی‌های امنیتی، دریافت به‌روزرسانی‌های اصلی اندروید و سپس عرضه آن به هر کاربر نهایی بسیار پیچیده است. در واقع بسیار گران و بسیار پیچیده محسوب می شود. یکی از چیزهایی که در چندین سال گذشته با گوگل و دیگر برندهای تولیدکننده موبایل روی آن کار کرده ایم، تغییر ساختار کدهای درون خطی است، در حقیقت به نوعی تغییر نحوه انجام این به روز رسانی ها. خواهید دید که در اواخر سال جاری، ما در مورد برخی از تغییراتی که برای تسهیل این امر ایجاد کرده‌ایم و به کل اکوسیستم کمک می‌کنیم تا تلفن‌های اندرویدی را به روزتر نگه داریم، اطلاعیه‌هایی خواهیم داد.

پاتریک می‌گوید این موضوع برای مدتی یک نگرانی قابل توجه برای کوالکام بوده است و بنابراین این شرکت قصد دارد راه‌حلی برای رفع آن ارائه کند.

متأسفانه جزئیات بیشتری وجود ندارد، بنابراین ما واقعاً نمی دانیم چه زمانی باید منتظر چنین اعلامیه‌ای باشیم، اما با توجه به این واقعیت که کوالکام اجلاس سالانه اسنپدراگون خود را پاییز امسال در هاوایی برگزار می کند، تصور می کنیم که به احتمال زیاد آن‌جا رونمایی خواهد شد.

البته، این بدان معنا نیست که پس از آن همه چیز به طور جادویی برای همه دستگاه‌ها تغییر می‌کند، اما این به ما امیدواری می‌دهد که به‌روزرسانی‌ها به‌موقع‌تر برای همه دستگاه‌های موجود در بازار ارائه شود.

نظر شما درباره وضعیت عرضه آپدیت برای گوشی‌های اندرویدی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)