حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل تی وی پلاس احتمالا به اندروید خواهد آمد

نوشته

1 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات

به نظر می‌رسد که اپل تی وی پلاس به زودی به دستگاه‌های اندرویدی می‌آید. نشریه بلومبرگ گزارش می‌دهد که غول مستقر در کوپرتینو به دنبال یک توسعه دهنده اندروید است که به آوردن اپل تی‌وی پلاس به اندروید کمک کند. طبق فهرست استخدام اپل در 25 می(۵ خرداد)، این شرکت به دنبال یک مهندس نرم افزار با تجربه در زبان‌های برنامه نویسی مانند جاوا و کاتلین است که زبان پیشنهادی گوگل برای توسعه نرم‌افزار‌های اندرویدی می‌باشد.

آوردن اپل تی پی پلاس به اندروید اقدامی عجیب از سوی اپل است.

اپل شرکتی نیست که به پشتیبانی از پلتفرم‌های رقیب خود اهمیت بدهد. این شرکت عمداً از انتشار نرم‌افزارهایی مانند iMessage برای اندروید خودداری کرده است زیرا می‌تواند منجر به کاهش فروش آیفون شود. اما فهرست مشاغل جدید اپل بیانگر این مسئله است که شاید این شرکت بخواهد اپل تی‌وی پلاس را از این قانون نانوشته مستثنی کند.

با این حال، این اولین بار نیست که اپل سرویس‌های خود را برای پلتفرم‌های رقیب ارائه می‌دهد. این شرکت اپل موزیک را برای دستگاه‌های ویندوزی و اندروید منتشر کرده است. حتی در سال 2023 با گوگل همکاری کرد تا با سوء استفاده از قابلیت ردیابی AirTags مبارزه کند. درآمد و سود ناشی از خدمات نرم‌افزاری اپل از زمانی که تیم کوک در آگوست 2011 مدیر این شرکت شد، رشد قابل توجهی داشته است. تنها در سه ماهه دوم سال 2024، اپل مجموعاً درآمدی بالغ بر 22 میلیارد دلار داشته است.

اپل با این تصمیم در تلاش است تا جامعه هدف سرویس‌های خود را گسترش دهد

Apple TV Plus در محصولاتی مانند Roku، تلویزیون‌های هوشمند، Chromecast و سایر دستگاه‌های غیر اپلی در دسترس است. این سرویس حدود 25 میلیون مشترک پولی دارد. با ادامه رشد خدمات، شرکت باید به انواع مختلفی از مشتریان پاسخ دهد. این شامل مشتریان بالقوه‌ای می‌شود که ممکن است در اکوسیستم اپل نباشند اما همچنان می‌خواهند از محتواهایی که اپل تی‌وی پلاس ارائه می‌دهد لذت ببرند.
گوشی‌ها در طول سال‌های اخیر به بلوغ خوبی رسیده‌اند و هر سال، مردم دلایل کمتری برای ارتقای دستگاه‌های فعلی خود پیدا می‌کنند. به همین دلیل شرکت‌هایی مانند اپل که منبع اصلی درآمدشان از فروش سخت افزار است، برای حفظ رشد باید به عرضه خدمات آنلاین و سرویس‌های اشتراکی روی بیاورند.

نظر شما چیست؟ آیا از تغییر رویکرد اپل در قبال خدمات نرم‌افزاری‌اش خوشحالید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
علی ستاری‌فر