حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل تی وی پلاس (+Apple TV) سرویس تولیدمحتوای اختصاصی این شرکت است

نوشته

5 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل

می گویند بخش مهمی از اهمیت هر چیز به زمانی است که برای آن اختصاص داده می شود و در مراسم امشب بیشتر زمان به سرویس اپل تی وی پلاس (+Apple TV) و البته اپل تی وی چنل (Apple TV Channel) اختصاص داده شد. از نام مراسم اپل که It’s Show Time بود پیداست که به دنبال نمایش هستند. این دو سرویس قرار است که اپل TV را متحول کنند و منظور از ورود اپل به دنیای تلویزیون، ساخت ابزار تلویزیون نیست بلکه او می خواهد بر محتوای مورد نمایش روی نمایشگرهای خانگی که به آن ها تلویزیون میگوییم، فرمانروایی کند. اپل تی وی پلاس (+Apple TV) سرویس تولیدمحتوای اختصاصی این شرکت است و در ادامه درباره آن و اپل تی وی چنل کمی صحبت خواهیم کرد، با ترنجی همراه باشید.

اپل تی وی پلاس

اپل تی وی پلاس

اپل پس از سال‌ها حدس‌وگمان و شایعه‌های متعددی که در ماه‌های اخیر منتشر شد، سرویس اختصاصی استریم ویدئو خود به‌نام Apple TV Plus را رونمایی کرد. مدیرعامل کوپرتینویی‌ها، تیم کوک، در رویداد امشب در سالن استیو جابز، سرویس جدید و نیز به‌روزرسانی و بازطراحی اپلیکیشن Apple TV را منتشر کرد. تیم‌ کوک در ابتدای صحبت‌هایش گفت:

همان‌طورکه حدس می‌زنید، امشب رویدادی کاملا متفاوت خواهیم داشت.

پیتر استرن سخن‌گوی اپل در رونمایی سرویس استریم ویدئویی بود که با این سخنان، جزئیات بیشتری از اپل تی‌وی پلاس شرح داد:

ما تجربه‌ی جدیدی از تماشای تلویزیون طراحی کردیم که شما در آن، تنها برای برنامه‌های دلخواهتان هزینه پرداخت می‌کنید. همه‌ی آن‌ها هم در یک اپلیکیشن و با رمز ورودی قرار دارند که دراختیارتان است.

هر محتوایی که دوست دارید، در لحظه و بدون تبلیغات مشاهده کنید. برنامه‌های دلخواه‌ی خود را دانلود کنید و هرجا که دوست داشتید، با خود ببرید و از بالاترین کیفیت صدا و تصویر لذت ببرید. هیچ نیازی به جابه‌جایی در اپلیکیشن‌های مختلف هم نخواهید داشت.

استرن حین صحبت‌هایش طرح‌هایی نیز از اپلیکیشن جدید TV نشان داد که کاملا بازطراحی شده تا همه‌ی محتوا را در یک محل به کاربر نمایش دهد. البته، با وجود تلاش کوپرتینویی‌ها، نتفلیکس در برنامه‌ی جدید با آن‌ها همکاری نکرد؛ به‌همین‌دلیل، محتوای آن شبکه در سرویس جدید اپل موجود نیست.

اپل تمام تلاش خود را کرد تا اپلیکیشن Apple TV را به‌عنوان مرکز تمامی عضویت‌های کاربران در سرویس‌های تماشای ویدئو بهینه‌سازی کند. تجربه‌ی نرم‌افزاری بازطراحی‌شده به کاربران امکان می‌دهد برنامه‌های جذاب جدید را راحت‌تر پیدا کنند. همچنین، پیشنهادها از سرویس‌های ویدئویی دیگر نیز به‌راحتی در همان اپلیکیشن دیده می‌شوند.

در ژانویه‌ی سال جاری، تیم کوک اعلام کرد اپل به رکورد ۱.۴ میلیارد دستگاه iOS فعال رسید. آن حجم از دستگاه‌های متنوع و نیز Apple TV که به‌‌صورت پیش‌فرض در آن‌ها قرار دارد، نکته‌ی مهمی در موفقیت سرویس جدید هستند.

به‌گفته‌ی اپل، Apple TV به‌زودی روی مک هم عرضه خواهد شد. به‌علاوه، کوپرتینویی‌ها اپلیکیشن‌های TV و iTunes Movies را برای تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ نیز رونمایی کردند. چنین رویکردی گام روبه‌جلویی برای اپل محسوب می‌شود تا مشتریان جدید را فراتر از دستگاه‌های خودش جذب کند. آن اپلیکیشن‌ها به‌مرور در تلویزیون‌های هوشمند برندهای دیگر همچون سونی، ال‌جی، ویزیو و دیگر برندها هم عرضه خواهند شد.

ارائه‌ی سرویسی به‌عنوان مرکزی برای عضویت‌های متعدد کاربران در سرویس‌های ویدئو، ایده‌ی جدیدی نیست.آمازون مدت‌ها پیش چنین رویکردی را با عرضه‌ی افزونه‌ی Prime Video Channels در پلتفرمش شروع کرد. این افزونه‌ به کاربران پرایم امکان می‌دهد برنامه‌های شرکای دیگر همچون HBO ،Showtime ،Starz ،CBS و دیگر شبکه‌ها را نیز مشاهده کنند.

«راحتی استفاده» هدف اصلی ارائه‌ی چنین سرویس‌های جامعی محسوب می‌شود

«راحتی استفاده» هدف اصلی ارائه‌ی چنین سرویس‌های جامعی محسوب می‌شود. برای کاربران رویکرد آسان‌تر آن است که همه‌ی محتوا در یک مکان عرضه شود و آن‌ها بتوانند هزینه‌های پرداخت‌شده برای محتوا را بهتر کنترل کنند. رویکرد اپل کمی با آمازون تفاوت دارد. آن‌ها برای ارائه‌ی محتوای شبکه‌های دیگر، از کاربران تقاضا نمی‌کنند در سرویس بزرگی همچون آمازون پرایم ثبت‌نام کنند؛ به‌همین‌دلیل، موانع ورود به برنامه‌ی اشتراکی هم کمتر خواهد بود.

اپل از هر حق اشتراکی که در سرویس جدید فروخته می‌شود، سهمی را برداشت خواهد کرد. همین سهم‌ها به افزایش درآمد بخش سرویس‌های کوپرتینویی‌ها کمک بسیاری خواهد کرد. چنین درآمدهایی بسیار مهم محسوب می‌شوند؛ چرا که شرکت آمریکایی به‌دنبال کاهش فروش آیفون، قصد دارد منابع پایدارتری برای درآمد خود ایجاد کند.

اپل در سال جاری میلادی، حدود ۲ میلیارد دلار درزمینه‌ی ساخت برنامه‌های ویدئویی اختصاصی سرمایه‌گذاری خواهد کرد

منابع خبری تخمین می‌زنند اپل در سال جاری میلادی، حدود ۲ میلیارد دلار درزمینه‌ی ساخت برنامه‌های ویدئویی اختصاصی سرمایه‌گذاری خواهد کرد. آن‌ها امیدوارند برنامه‌های اختصاصی فاصله را با رقبای بزرگی همچون نتفلیکس و آمازون و هولو کمتر کند. البته، آن برنامه‌ها به زمان نیاز دارند و رقبا نیز هدف‌های بزرگ‌تری در سر دارند. به‌عنوان مثال، نتفلیکس امسال برای تولید برنامه‌های اختصاصی، ۱۰ میلیارد دلار هزینه خواهد کرد. به‌هرحال، اپل با وجود آنکه دیرتر به رقابت ویدئویی وارد شد، تاکنون موفق شده تأیید همکاری با بزرگانی در آن حوزه را بگیرد.

شبکه اپل تی وی یا Apple TV Channel

کوپرتینونشین‌ها دقایقی پیش، اپل تی‌وی چنلز (Apple TV Channels) را به‌عنوان ستاره‌ی رویداد Show Time خود معرفی کرد.

همان‌طورکه پیش‌بینی می‌شد، سرویس اشتراکی استریم ویدئو جدید اپل ترکیبی از محتوای اختصاصی اپل و کانال‌های دیگر را دربر خواهد گرفت و تمام محتوای آن ازطریق نسخه‌ی به‌روزشده‌ی اپل تی‌وی در دستگاه‌های مبتنی بر iOS و Apple TV دردسترس خواهد بود. اپل تی‌وی چنلز محتوای شبکه‌های زیر ارائه خواهد داد:

HBO
Showtime
Starz
Cinemax
CBS All Access
Epix
MTV Hits
History Channel Vault
Tastemade
the Lifetime Movie Club
Shudder
و…
نسخه‌ی به‌روزشده‌ی اپلیکیشن اپل تی‌وی رابطی شبیه‌ به نتفلیکس دارد؛ اما اضافه‌‌کردن محتوای جدید به آن آسان‌تر خواهد بود و تنها با دوبار کلیک انجام خواهد شد. ناگفته نماند خرید فیلم نیز در اپلیکیشن جدید بدون خروج از اپلیکیشن تی‌وی و جابه‌جایی به فروشگاه آیتونز میسر خواهد بود.

اپل سرویس جدید اپل تی‌وی چنلز را از ماه می و با ارائه‌ی به‌روزرسانی نرم‌افزاری برای Apple TV 4K دردسترس کاربران قرار خواهد داد. درضمن، اپلیکیشن اپل تی‌وی در پاییز سال جاری نخستین‌بار به دنیای مک نیز پا خواهد گذاشت.

توجه کنید برای تماشای ویدئوهای اپل لزوما به آیپد یا آیفون یا مک نیاز نخواهید داشت؛ چراکه علاوه‌بر دستگاه‌های یادشده، تلویزیون‌های هوشمند منتخب سامسونگ نیز اپلیکیشن اپل تی‌وی را در بطن خود خواهند داشت. این همان خبر خوشحال‌کننده‌ای است که بخشی از آن را در جریان رویداد CES امسال شنیده بودیم. ال‌جی و سونی و ویزیو درکنار Roku و آمازون فایر تی‌وی نیز پس از فصل بهار به سامسونگ خواهند پیوست. اپلیکیشن اپل‌ تی‌وی جدید در بیش از ۱۰۰ کشور دنیا دردسترس خواهد بود.

نظر شما درباره ورود قوی تر اپل به سرویس های پخش و تولید محتوای ویدیویی چیست؟ به نظر می رسد که با ورود آنها این سرویس ها رقابتی تر خواهند شد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)