حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیپد پرو OLED اپل از همان مشکل نمایشگر گلکسی اس 24 اولترا رنج می‌برد

نوشته

1 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل، نمایشگر

بر اساس گزارش‌های متعدد کاربران در Reddit و فروم MacRumors، برخی از مدل‌های آیپد پرو M4 از مشکل نمایشگر مشابه گلکسی اس 24 اولترا سامسونگ یعنی الگوی دانه‌ای قابل مشاهده در سراسر پنل OLED رنج می‌برند.

مشکل نمایشگر آیپد پرو OLED اپل

کاربرانی که الگوی دانه‌ای را می‌بینند گزارش داده‌اند که این مشکل معمولاً در محیط‌های تاریک با روشنایی کم تا متوسط نمایشگر در هنگام مشاهده محتوا با رنگ‌های خاکستری یا مشکی، بیشتر قابل‌توجه است. برخی این افکت را با عکسی که با تنظیم ISO بالا ثبت شده و دارای نویز بصری است، مقایسه کرده‌اند.

درحال‌حاضر به‌سختی می‌توان گفت که آیا این یک نقص نمایشگر واقعی است یا خیر. نمایشگرهای OLED به‌طور کلی می‌توانند اثر دانه‌ای را به‌دلیل چندین عامل مرتبط با فرآیند طراحی و ساخت نشان دهند.

مشکل نمایشگر آیپد پرو OLED اپل

مشکل نمایشگر آیپد پرو OLED اپل

تک پیکسل‌های فرعی در نمایشگرهای OLED می‌توانند ازنظر اندازه و شکل متفاوت باشند و به ایجاد بافت ناسازگار، ناهموار یا دانه‌دار کمک کنند. این حالت معمولاً در نمایشگرهای بزرگتر، بیشتر قابل‌توجه است. تغییرات در رسوب مواد آلی نیز می‌تواند بر یکنواختی انتشار نور تأثیر بگذارد.

نمایشگرهای OLED همچنین روشنایی را در سطح پیکسل کنترل می‌کنند و تکنیک‌های مدیریت انرژی می‌تواند منجر به تغییرات جزئی در روشنایی در سراسر صفحه شود. این مورد گاهی اوقات به‌عنوان یک اثر دانه‌ای، به‌ویژه در شرایط کم نور یا هنگام نمایش رنگ‌های یکنواخت قابل‌توجه است.

شایان‌ذکر است، گزارش‌های مشابهی از مشکل دانه‌ای نمایشگر در گوشی‌های هوشمند گلکسی اس 24 اولترا سامسونگ نیز وجود دارد.

سامسونگ نمایشگرهای مدل 11 اینچی M4 iPad Pro اپل را تأمین می‌کند، درحالی‌که LG Display مسئول تأمین پنل‌های مدل 13 اینچی است. بر اساس گزارش ماه مارس از کره جنوبی، سامسونگ با عملکرد ضعیف پنل‌های 11 اینچی مواجه بوده و قادر به پاسخگویی به مقدار سفارش اپل نیست. این کمبود باعث شد تا اپل برخی از سفارشات پنل کوچکتر خود را نیز به LG Display بسپارد.

تاکنون بیشتر گزارش‌ها مربوط به آیپد پرو 11 اینچی است، اما یکی دو مورد وجود دارد که به مدل 13 اینچی اشاره می‌کنند، بنابراین مشخص نیست که آیا نقص احتمالی مختص یکی از تأمین‌کنندگان پنل‌های OLED است یا خیر. همچنین به‌نظر می‌رسد گزارش‌ها به مدل‌های جدید آیپد پرو با گزینه شیشه استاندارد محدود می‌شود. آخرین مدل‌های آیپد پرو اپل همچنین با گزینه نمایشگر نانو بافت مات برای پیکربندی‌های ذخیره‌سازی 1 ترابایتی و 2 ترابایتی با هزینه اضافی 100 دلار نیز در دسترس هستند.

نظر شما درباره مشکل نمایشگر آیپد پرو OLED اپل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی