حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بنچمارک تراشه M4 اپل عملکردی در حد M3 Pro مک بوک را نشان می‌دهد

نوشته

1 هفته قبل | بدون دیدگاه | اپل، بنچمارک، پردازشگرها

به‌تازگی، لیست بنچمارک Geekbench از تراشه M4 اپل که در نسل جدید آیپد پرو این شرکت استفاده شده، منتشر شده است که نشان می‌دهد CPU این تراشه در عملکرد تک‌هسته‌ای به‌طور قابل‌توجهی سریع‌تر از نسل‌های پیشین خود بوده و در عملکرد چندهسته‌ای نیز، تا 25 درصد سریع‌تر از M3 بوده و عملکردی در حد M3 Pro را نشان می‌دهد.

بنچمارک تراشه M4 اپل

تراشه M4 دیروز برای اولین بار در بنچمارک Geekbench نمایش داده شد. لیست این بنچمارک تا حدودی دستاوردهای عملکردی تراشه جدید اپل را روشن می‌ساخت، اما نتایج کامل را نشان نمی‌داد. امروز اما، مجموعه‌ای از نتایج جدید به‌صورت آنلاین ظاهر شده‌اند که ایده بهتری در مورد آنچه که تراشه جدید اپل به‌ارمغان می‌آورد، ارائه می‌دهد که درحقیقت چیزی جز شگفتی نیست.

بنچمارک CPU تراشه M4

بنچمارک CPU تراشه M4

Apple M4 در بنچمارک تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای Geekbench 6.2 به‌ترتیب امتیاز 3767 و 14677 را کسب کرده است. اجرای دوم این تراشه با امتیازهای 3810 و 14541 حتی چشمگیرتر نیز است. این مقدار افزایش 25 درصدی عملکرد تک‌هسته‌ای نسبت‌به چیپست M3 را نشان می‌دهد. عملکرد چندهسته‌ای اپل M4 کم‌وبیش با آخرین نسخه 11 هسته‌ای M3 Pro برابری می‌کند.

علاوه‌بر این، هسته عملکردی Apple M4 می‌تواند فرکانس را تا 4.4 گیگاهرتز افزایش دهد که بالاترین میزان فرکانسی است که تاکنون در یک SoC مبتنی‌بر Arm دیده شده است. در اصل، این تراشه Snapdragon X Elite را در گردوغبار خود محو می‌کند.

بنچمارک GPU تراشه M4

بنچمارک GPU تراشه M4

در سمت پردازنده گرافیکی، Apple M4 در بنچمارک Metal Geelbench امتیاز 53792 را کسب کرده است. مدل قبلی Apple M3 امتیازی در حدود 43789 را کسب کرده بود. این نشان‌دهنده افزایش 22 درصدی عملکرد گرافیکی چیپست جدید است. درحالی‌که این یک پیروزی بزرگ برای اپل به‌شمار می‌رود، بسیاری استدلال می‌کنند که چنین قدرت محاسباتی در پلتفرمی مانند iPadOS هدر می‌رود. بااین‌حال، مک‌بوک‌های جدید مجهز به M4 به‌زودی از راه می‌رسند و به کاربران این امکان را می‌دهند تا از قدرت این تراشه نهایت استفاده را ببرند.

نظر شما درباره بنچمارک تراشه M4 اپل و عملکرد CPU و GPU آن چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی