حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیپد پرو های OLED با قیمت بسیار گران‌تر از مدل‌های فعلی در سال آینده عرضه خواهند شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات

یک گزارش جدید کره‌ای به‌تازگی ادعا کرده است که مدل‌های OLED آیپد پرو 2024 اپل می‌توانند قیمت بسیار گران‌تر از iPad Proهای فعلی و حتی گران‌تر از برخی از مک بوک پروهای موجود حال‌حاضر داشته باشند.

افزایش قیمت آیپد پرو های OLED

طبق منابع صنعتی به‌نقل از The Elec، اپل درحال‌حاضر استراتژی قیمت‌گذاری خود را برای دو مدل OLED iPad Pro در سال آینده درنظر گرفته است، با برآوردهای فعلی که به‌ترتیب از 1500 دلار و 1800 دلار برای مدل‌های 11 و 13 اینچی شروع می‌شود.

این باعث می‌شود مدل 11 اینچی OLED بیش از 80 درصد گران‌تر از آیپد پرو 11 اینچی موجود با نمایشگر LED Liquid Retina باشد که از 799 دلار شروع می‌شود. همچنین مدل 13 اینچی بیش از 60 درصد گران‌تر از آیپد 12.9 اینچی کنونی با نمایشگر mini-LED Liquid Retina XDR باشد که از 1099 دلار شروع می‌شود.

تخمین قیمت مدل‌های OLED حتی قیمت برخی از مدل‌های مک‌بوک پرو را که درحال‌حاضر به‌فروش می‌رسند، پشت سر می‌گذارد. به‌عنوان‌مثال، مک بوک ایر 13.6 اینچی با تراشه M2 از 1199 دلار شروع می‌شود، درحالی‌که مک بوک پرو 13 اینچی با تراشه M2 از 1299 دلار شروع می‌شود.

افزایش قیمت آیپد پرو های OLED

افزایش قیمت آیپد پرو های OLED

بر اساس گزارش رسانه کره‌ای، واکنش صنعت به افزایش قیمت‌ها مختلف است: برخی با توجه به تغییر فناوری برتر OLED که مشتریان وفادار اپل را جذب می‌کند، این افزایش قیمت را معقول می‌دانند، درحالی‌که برخی دیگر معتقدند قیمت‌ها وضعیت خرید دستگاه‌ها را بیش از پیش دچار دردسر می‌کند.

گفته می‌شود دلیل اصلی این افزایش قیمت‌ها، نسبت زیادی از هزینه‌های مواد است که توسط خرید پنل OLED صرف می‌شود. اعتقاد بر این است که اپل درحال‌حاضر با سامسونگ و ال‌جی دیسپلی درباره قیمت عرضه پنل‌ها درحال مذاکره است، مشخصاتی که نیاز به استفاده از فرآیندهای تولیدی دارد که قبلاً برای پنل‌های OLED با اندازه موردنیاز ترکیب نشده‌اند.

به‌گفته‌ی The Elec، قیمت عرضه پنل‌های OLED برای دستگاه‌های 10 اینچی موجود حدود 100 تا 150 دلار است، درحالی‌که هزینه فرآیندهای مربوط به ساخت پنل‌های 11 اینچی و 13 اینچی اپل ممکن است به‌ترتیب نزدیک به 270 و 350 دلار باشد.

این گزارش اشاره می‌کند که تخمین‌ قیمت‌های فعلی OLED iPad Pro در صنعت ممکن است در آینده تغییر کند. پنل‌های OLED که قرار است توسط ال جی و سامسونگ تحویل داده شوند، هنوز در مرحله توسعه هستند، بنابراین قیمت پنل‌ها نهایی نشده است.

بااین‌حال، طبق گزارش‌ها، نگرانی‌هایی درمیان تأمین‌کنندگان پنل‌های سامسونگ، ال‌جی و BOE وجود دارد که چگونه قیمت‌ها و پیش‌بینی‌های عرضه OLED iPad Pro اپل می‌تواند بر سود و سرمایه‌گذاری خط تولید تأثیر منفی بگذارد. سامسونگ قرار است روی خطوط تولید نسل هشتم OLED سرمایه‌گذاری کند که ازنظر تئوری باید منجر به پنل‌های ارزان‌تر شود؛ اما آن‌ها قبلاً برای مک‌بوک‌های OLED آینده اپل درنظر گرفته شده‌اند که انتظار می‌رود در سال 2024 نیز عرضه شوند.

نظر شما درباره افزایش قیمت آیپد پرو های OLED در سال آینده چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی