حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیپد پرو های جدید از ویژگی «صفحه نمایش همیشه روشن» برخوردار نیستند

نوشته

1 هفته قبل | بدون دیدگاه | اپل، تبلت

اپل به‌تازگی از مدل های جدید آیپد پرو رونمایی کرده است. این تبلت ها در مقایسه با رقبا و همچنین مدل های قبلی خود به‌طور باورنکردنی باریک‌تر هستند. گزارشی منتشر شده که نشان می‌دهد اپل با وجود آنکه می‌توانست ویژگی «صفحه نمایش همیشه روشن» را به آیپد پرو های جدید بیاورد، اما این کار را انجام نداده است.

با وجود سخت‌افزار مناسب، اما آیپد پرو های جدید از Always-On برخوردار نیستند

با توجه به برداشت های اولیه، می‌توانیم فرض کنیم که صفحه نمایش OLED این دو آیپد جدید اپل، بهترین پنل به‌کارگرفته شده بر روی یک تبلت هستند. هم‌اکنون مشخص شده که رفرش‌ریت این پنل OLED می‌تواند تا ۱۰ هرتز کاهش یابد. با توجه به این رفرش‌ریت متغیر، آیپد پرو OLED می‌توانست به ویژگی Always-On مجهز شود. اما اپل تصمیم گرفته که ویژگی مذکور را به این تبلت های جدید خود اضافه نکند.

iPad Pro جدید اپل

لیست مشخصات آیپد پرو های جدید نشان می‌دهد که نرخ نوسازی صفحه نمایش این دو دستگاه می‌تواند تا ۱۰ هرتز کاهش یابد. یعنی بسته به محتوایی که در حال مشاهده آن هستید نمایشگر دستگاه می‌تواند به طور خودکار، رفرش‌ریت را تنظیم کند. این کار باعث صرفه‌جویی در مصرف باتری و شارژدهی بیشتر خواهد شد. البته توجه کنید که مدل های قدیمی‌تر آیپد پرو هم دارای فناوری نرخ نوسازی متغیر نمایشگر بودند. اما برخلاف مدل های جدید حداقل رفرش‌ریت بر روی ۲۴ هرتز محدود شده بود.

مطابق با گزارش منبع، ارتقای پنل OLED آیپد پرو نقطه عطف جدیدی را برای این شرکت رقم خواهد زد. با این حال اما اگر دستگاهی با قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن عرضه می‌شد بسیار منطقی‌تر بود. انتظار می‌رود که اپل صفحه نمایش را در مدل های آینده آیپد پرو ارتقا دهد. احتمالاً نمایشگر تبلت‌ های آینده اپل دارای حداقل رفرش‌ریت ۱ هرتز خواهند بود. مانند تصمیمی که اپل برای آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۵ پرو گرفت. زمانی که سری آیفون ۱۳ پرو معرفی شد رفرش‌ریت نمایشگر این گوشی های هوشمند به ۱۰ هرتز محدود شده بود و این دستگاه ها فاقد ویژگی «صفحه نمایش همیشه روشن» بودند. اما در سری آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۵ پرو شاهد به‌کارگیری پنل های OLED با رفرش‌ریت متغیری هستیم که می‌تواند تا ۱ هرتز کاهش یابد.

آیپد پرو جدید اپل با تراشه M4، نمایشگر OLED و ضخامت بسیار کم رسماً معرفی شد

نظر شما چیست؟ آیا انتظار اضافه شدن ویژگی «نمایشگر همیشه روشن» به iPad Pro های جدید اپل را داشتید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی