حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بروزرسانی جدید گوگل مپ پیدا کردن ایستگاه های شارژ خودروهای برقی را آسان تر می‌کند

نوشته

3 ماه قبل | بدون دیدگاه | اخبار، گوگل، مطالب ترنجی

گوگل با بروزرسانی نرم‌افزار «Maps»  سعی دارد تا پیدا کردن ایستگاه‌های شارژ خودروی‌های برقی را آسان‌تر کند. بر اساس گزارشی جدید، غول موتورهای جست و جو در حال اضافه کردن ویژگی‌های جدیدی می‌باشد تا رضایت کاربران خودروهای برقی را بدست بیاورد. این دومین آپدیت مهم گوگل مپ در چند ماه اخیر با محوریت خودرو‌های برقی می‌باشد.

کاربران اکنون میتوانند برای انتخاب ایستگاه شارژ در گوگل مپ فیلتر تعیین کنند

به گزارش androidheadlines آخرین بروزرسانی مسیریاب گوگل به کاربران اندروید اجازه می‌دهد که بین مشاهده پمپ بنزین‌ها و ایستگاه‌های شارژ، یکی را انتخاب کنند. برای انجام این کار کاربران باید نوع خودروی خود را در تنظیمات گوگل مپ تعیین کنند. در حالت پیشفرض  Google Maps، نوع خودرو کاربر «بنزینی» می‌باشد. برای تغییر این موضوع، ابتدا باید به منوی پروفایل رفته و روی گزینه «تنظیمات مسیریابی» کلیک کنید. سپس در تنظیمات موجود در صفحه می‌توانید نوع موتور خودروی خود را از بنزینی به برقی تغییر دهید.

گوگل مپ

در نسخه جدید مپ می‌توانید آدرس دقیق ایستگاه‌های شارژ را مشاهده کنید

علاوه بر این، گوگل چندی پیش ویژگی جالبی با نام AI-powered summaries feature به مسیریاب خود اضافه کرد. این ویژگی که به اطلاعات ارائه شده توسط کاربران اتکا می‌کند، خلاصه‌ای از شرایط هر ایستگاه شارژ را با استفاده از هوش مصنوعی در اختیار کاربران می‌گذارد.

به عنوان مثال می‌توانید موقعیت دقیق ایستگاه‌هایی که در پارکینگ‌های چند طبقه واقع شده‌اند را با استفاده از این قابلیت، پیدا کنید. علاوه بر این می‌توانید خالی بودن یا نبودن شارژر را هم از طریق گوگل مپ چک کنید.این امکانات جدید می‌توانند تجربه شارژ و استفاده از خودروهای برقی را بهبود ببخشند.

دنیای خودروی‌های برقی، دیگر محدود به خودروسازان نیست!

به شکل جالبی، اخیرا بسیاری از سازندگان گوشی‌های هوشمند به تولید خودروی‌های برفی روی آورده‌اند و قصد دارند تا سهمی در این بازار بدست بیاورند. به عنوان مثال، گفته می‌شود که اپل قصد دارد تا از طریق مذاکره با شرکت ریویان (Rivian) پروژه خودروی برقی خود را زنده نگه دارد. شیائومی نیز به تازگی از خودروی‌های برقی SU7 و SU7 Max پرده برداری کرده است. مدل‌های بالارده این محصول می‌تواند با یک بار شارژ تا ۸۰۰ کیلومتر را پیمایش کنند.

نظر شما چیست؟ آیا ویژگی جدید گوگل مپ را کاربردی می‌دانید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نویسنده آزمایشی