حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سابقه موقعیت مکانی گوگل مپ می‌تواند یک ویژگی نجات دهنده برای کاربران باشد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار

برنامه گوگل مپ یکی از کاربردی‌ترین و شاید بهترین نرم‌افزار ناوبری برای کاربران است. این برنامه با طیف گسترده‌ای از ویژگی‌های مختلف، می‌تواند برای همه نیاز‌های کاربران مفید واقع شود. اما قابلیت سابقه موقعیت مکانی گوگل مپ بسیار مهم‌تر از هر قابلیت دیگری است. زیرا می‌تواند یک ویژگی نجات دهنده برای کاربران باشد. با ترنجی همراه باشید.

سابقه موقعیت مکانی گوگل مپ چگونه می‌تواند از زندانی شدن شما جلوگیری کند؟!

همه ما می‌دانیم که Google Maps کارهای مفید زیادی انجام می‌دهد. این برنامه می‌تواند خیلی ساده و راحت، شما را از نقطه الف به نقطه ب برساند. هنگامی که به نقطه ب برسید، می‌تواند به شما بگوید که در کجا شب را بگذرانید، از کجا یک غذای گرم سفارش دهید، کجا باید باک بنزین را پر کنید، از کجا فیلم تماشا کنید و مکان‌های دیدنی محلی که در آن هستید را در کجا پیدا کنید. اما آیا می دانستید که Google Maps همچنین می‌تواند یک نجات دهنده بسیار مهم برای هر کاربری باشد؟ در واقع سابقه موقعیت مکانی گوگل مپ می‌تواند به شما در موارد مختلفی کمک کند.

به گزارش دیلی میرور بریتانیا، جیمی چالمرز ۲۱ ساله نه یک، نه دو، بلکه سه ساعت در پارکینگ ماشین خود مانده بود. آن روز تولد ۲۱ سالگی آقای چالمرز بود و او ۱۰۰ پوند برای پارک کردن ماشین در مکانی ممنوعه جریمه شده بود. احتمالا چیزی که چالمرز را خیلی عصبانی کرده بود این است که می‌دانست هرگز ماشینش را در جایی که پلیس گفته است، پارک نکرده و همچنین ادعا کرده بود که در آن روز اصلا سوار ماشین خود نشده است.

سابقه موقعیت مکانی گوگل مپ

در این مورد به خصوص، اگر چالمرز به نحوی بتواند هم ثابت کند او هرگز ماشینش را در پارکینگی که پلیس نام گفته است، پارک نکرده و اینکه ماشینش هرگز در آن روز سرنوشت ساز استفاده نشده است، انتظار داریم دادگاه همه اتهامات را لغو کند. بنابراین متهم از گوگل مپ برای اثبات این موضوع استفاده کرده بود. چالمرز با دسترسی به تاریخچه موقعیت مکانی گوگل خود توانست جدول زمانی مکان‌های خود را در چند وقت گذشته به دادگاه نشان دهد.

شواهد واضح بود؛ چالمرز پس از استفاده از Google Location History برای ردیابی تاریخچه خود، یک کپی از جدول زمانی خود را به Premier Park Ltd، شرکتی که او را متهم به نقض قانون کرده بود، ارسال کرد و متهم توانست بی گناهی خود را ثابت کند و اتهامات وی رفع شود. وی زمانی که برای اولین بار بلیط پارکینگ را گرفته بود، از شنیدن این خبر شوکه و مبهوت شده ماند. او گفت که وقتی بلیط را گرفتم شوکه شدم، فکر کردم سه ساعت است که آن جا پارک کرده‌ام.

چالمرز می‌گوید تصویری که برای من فرستادند نشان می‌داد که در حال بازگشت به جاده اصلی هستم. تصویر دیگری نیز نشان می‌داد که من در یک تقاطع راه می‌روم. آن‌ها گفتند که سه ساعت در پارکینگ خودرو مانده‌ام. این ادعا درست نبود و من از پارکینگ استفاده نکرده بودم. وی با اشاره به اینکه من از تاریخچه موقعیت مکانی گوگل خود برای پاسخ به ادعاهای آن‌ها استفاده کردم، گفت که این موضوع نشان می‌دهد که شما در هر زمان خاصی، در چه مکان‌هایی بوده‌اید و چه مدت نیز رانندگی کرده‌اید. من این درخواست را دادم و شواهد را به آن‌ها ارائه کردم و آن‌ها نیز چاره‌ای جز پذیرش آن نداشتند.

سابقه موقعیت مکانی گوگل مپ

این جوان ۲۱ ساله برای خود وکیلی نگرفته بود. در عوض، او از تلفن خود برای اثبات نقض کردن قانون استفاده کرد. چالمرز نامه مهمی از پریمیر پارک دریافت کرد که در آن نوشته شده بود به شما اطلاع می‌دهیم که در این مناسبت درخواست تجدیدنظر شما تایید شده و PCN اکنون لغو شده است. وی همچنی می‌گوید که ممکن است همه افراد در شرایطی که او در همان موقعیتی قرار داشته، قرار بگیرند. پس باید از چنین قابلیت‌هایی اثبات بی گناهی یا اثبات عدم نقض قانون استفاده کنند و همیشه تاریخچه موقعیت مکانی را در گوشی‌های خود فعال نمایند.

به گفته PhoneArena، در واقع چالمرز توصیه می‌کند که سابقه موقعیت مکانی را فعال نگه‌دارند. وی می‌گوید من در این پرونده برنده شدم، اما بسیاری از افراد ممکن است در موقعیت مشابهی نباشند. شما باید سابقه موقعیت مکانی خود را روشن کنید تا برای اثبات ادعاهای خود دلیلی مستند داشته باشید. من به دیگران توصیه می‌کنم از آن استفاده کنند تا خود را از پرداخت جریمه‌ای که نباید پرداخت کنند، نجات دهند.

با استفاده از سابقه موقعیت مکانی گوگل مپ می‌توانید در مواقعی که پلیس ادعا می‌کند در زمانی خاص، در یک مکان به خصوص حضور داشته‌اید، اثبات کنید که چنین موضوعی حقیقت نداشته است. ویژگی Google Location History به طور پیش‌ فرض غیرفعال است، بنابراین باید این ویژگی را فعال کنید تا در چنین مواردی ادعای شما ثابت شود. برای انجام این کار، Google Maps را در تلفن خود باز کنید و روی پروفایل خود در سمت راست بالای نمایشگر ضربه بزنید.

روی تنظیمات موقعیت مکانی گوگل و خدمات موقعیت مکانی و سپس تاریخچه موقعیت مکانی Google ضربه بزنید. حساب Google مورد نظر خود را برای استفاده انتخاب کنید. در صفحه ای با عنوان Activity Controls، تاریخچه موقعیت مکانی را خواهید دید. مطمئن شوید که این بخش روشن است زیرا سابقه موقعیت مکانی Google می‌تواند همان کاری را که برای جیمی چالمرز انجام داد را برای شما نیز انجام دهد و ثابت کند که حق با شماست و پلیس اشتباه می‌کند.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان