حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه اپل M4 با تمرکز روی هوش مصنوعی معرفی شد

نوشته

1 هفته قبل | بدون دیدگاه | اپل، پردازشگرها

رویداد Let Loose اپل امروز تمام روی آیپدهای جدید و Apple Pencil Pro متمرکز بود. سری آیپد ایر ۶ با تراشه اپل M2 رونمایی شدند اما اپل تصمیم گرفت برای مدل‌های پرو که حالا نمایشگر OLED هم دارند، از تراشه جدیدتر Apple M4 استفاده کند. بله، تراشه جدیدی که امروز رونمایی شد و باید بگویم تراشه اپل M4 با تمرکز روی هوش مصنوعی و با استفاده از نسل دوم فناوری ۳ نانومتری ساخته شده است.

تراشه اپل M4

تراشه Apple M4 دارای یک موتور تصویر جدید است که بازتولید رنگ دقیق و روشنایی صفحه نمایش OLED جدید را در iPad Pro 2024 امکان پذیر می کند. این تراشه دارای یک CPU جدید (تا 10 هسته‌ای) است که از حداکثر چهار هسته قوی و شش هسته بهینه تشکیل شده است. بخش CPU آن 50 درصد عملکرد سریع‌تری نسبت به M2 ارائه می‌کند.

تراشه جدید Neural Engine یا NPU برای پردازش‌های هوش مصنوعی قادر است 38 تریلیون عملیات در ثانیه را پردازش کند. اپل می گوید این تراشه برای کارهای مبتنی بر هوش مصنوعی عالی است. آنطور که پیداست این NPU یک نمونه ۱۶ هسته‌ای خواهد بود.

تراشه اپل M4

تراشه اپل M4

جانی سروجی، معاون ارشد فناوری‌های سخت‌افزار اپل، می‌گوید:

«آیپد پرو جدید با تراشه Apple M4 نمونه‌ای عالی از این است که چگونه ساخت بهترین تراشه سفارشی در کلاس خود، ارائه محصولات موفق را امکان‌پذیر می‌سازد. عملکرد کم مصرف M4، همراه با موتور نمایشگر جدید آن، طراحی نازک و نمایشگر متحول کننده بازی iPad Pro را امکان پذیر می کند. این در حالی است که پیشرفت های اساسی در CPU، GPU، موتور عصبی و سیستم حافظه، تراشه اپل M4 را برای جدیدترین برنامه های کاربردی که از هوش مصنوعی استفاده می کنند، بهینه می‌کند.”

در دست تکمیل است …

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)