حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پیکسل 8a گوگل با تراشه Tensor G3، ویژگی‌های هوش مصنوعی و 7 سال آپدیت اندروید معرفی شد

نوشته

1 هفته قبل | بدون دیدگاه | برترین‌های ترنجی، گوگل

گوگل امروز بدون اطلاع قبلی، جدیدترین گوشی هوشمند میان‌رده خود با نام Pixel 8a را به‌صورت رسمی معرفی کرد. پیکسل 8a دارای نمایشگر 6.1 اینچی FHD+ OLED با رفرش‌ریت 120 هرتز و حداکثر روشنایی تا 2000 نیت است. این گوشی همچنین از تراشه Tensor G3 و ویژگی‌های اختصاصی مبتنی‌بر هوش مصنوعی گوگل در سری Pixel 8 بهره می‌برد و مهم‌تر از همه، تا پس از سال 2030 نیز آپدیت اساسی اندروید دریافت خواهد کرد.

پیکسل 8a گوگل

پیکسل 8a جدید از تراشه Google Tensor G3 بهره می‌برد و دارای تراشه امنیتی Titan M2 نیز است. این گوشی اندروید 14 را در خارج از جعبه اجرا می‌کند و 7 سال پشتیبانی نرم‌افزاری ازجمله به‌روزرسانی‌های امنیتی و ارتقاء سیستم‌عامل اندروید را دریافت خواهد کرد.

پس از وارد شدن انتقادات بسیار به حافظه داخلی پیکسل 7a، گوگل سرانجام یک گزینه ذخیره‌سازی 256 گیگابایتی جدید را درکنار نسخه 128 گیگابایتی از نوع UFS 3.1 به گوشی میان‌رده خود اضافه کرده است. حافظه رم در این مدل نیز به 8 گیگابایت از نوع LPDDR5x محدود می‌شود.

پیکسل 8a گوگل

پیکسل 8a گوگل

این گوشی هوشمند دارای مهم‌ترین قابلیت‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی گوگل ازجمله Super Res Zoom و ویژگی‌هایی مانند Magic Eraser ،Night Sight ،Photo Unblur ،Best Take و Circle to Search است.

Pixel 8a دارای نمایشگر 6.1 اینچی OLED با رزولوشن 2400 در 1800 و رفرش‌ریت 120 هرتز است. پنل نمایشگر می‌تواند به حداکثر روشنایی 2000 نیت درحین پخش محتوای HDR برسد.

پیکسل 8a گوگل

پیکسل 8a گوگل

Pixel 8a در دو رنگ جدید در سری a عرضه می‌شود: نسخه محدود Aloe و Bay درکنار گزینه‌های کلاسیک Obsidian و Porcelain. طراحی پیکسل 8a با پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو جدید مطابقت دارد. لبه‌های تیز مدل‌های پیشین اکنون جای خود را به گوشه‌های گردتر داده است. این گوشی پنل پشتی پلاستیکی مات و فریم آلومینیومی دارد و جلوی آن از شیشه محافظ Gorilla Glass 3 بهره می‌برد. است. این گوشی همچنین دارای گواهی IP67 مقاومت در برابر گردوغبار و آب است و گوگل می‌گوید که بادوام ترین گوشی سری A است.

Pixel 8a دوربین عقب 64 مگاپیکسلی با دیافراگم f1.89 و OIS به‌همراه یک دوربین ثانویه 13 مگاپیکسلی فوق‌عریض با دیافراگم f2.2 و یک دوربین 13 مگاپیکسلی در جلو با دیافراگم f2.2 و پشتیبانی از فیلمبرداری 4K برای هر دو دوربین جلو و عقب دارد. علاوه‌بر این، حالت عکاسی نجومی، حرکت آهسته 240 فریم‌برثانیه، لرزشگیر ویدیو، پنل سینمایی، زوم دیجیتال 5 برابر و لرزشگیر اپتیکال تصویر را در دوربین اصلی دریافت خواهید کرد.

این گوشی دارای گواهی IP67 برای مقاومت در برابر گردوغبار و آب است. این دستگاه همچنین دارای یک باتری 4492 میلی‌آمپرساعتی کمی بزرگتر از باتری 4385 میلی‌آمپرساعتی در مقایسه با 7a است و از شارژ سریع 18 واتی و شارژ بی‌سیم نیز پشتیبانی می‌کند.

از دیگر ویژگی‌های این گوشی می‌توان به اسپیکرهای استریو، حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر، وای‌فای 6، بلوتوث 5.3 و اتصال USB 3.2 ،NFC و پشتیبانی از دو سیم‌کارت (نانو + eSIM) اشاره کرد.

خانواده پیکسل 8 گوگل

خانواده پیکسل 8 گوگل

پیکسل 8a با قیمت 499 دلار برای مدل 128 گیگابایتی و 559 دلار برای مدل 256 گیگابایتی به‌فروش می‌رسد.

نظر شما درباره گوشی هوشمند Pixel 8a گوگل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی