حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

خودرو الکتریکی شیائومی SU7 در سه مدل متفاوت معرفی شد: شروع قیمت از ۳۰,۰۰۰ دلار

نوشته

4 هفته قبل | بدون دیدگاه | اخبار، خودرو، شیائومی

همان‌طور که انتظار می‌رفت، سرانجام امروز خودرو الکتریکی شیائومی SU7 معرفی شد. این خودرو در سه مدل قابل تهیه خواهد بود. در رویداد «معرفی اولیه» این محصول تنها شاهد نمایش دو مدل بودیم.

خودرو الکتریکی شیائومی SU7 استاندارد برد ۷۰۰ کیلومتری و موتور ۲۹۹ اسب بخاری دارد

با مدل پایه شروع می‌کنیم. این مدل از یک موتور ۲۹۹ اسب بخاری بهره‌مند بوده و از باتری ۷۳.۶ کیلووات ساعتی ۴۸۶ ولتی برخوردار است. Xiaomi SU7 استاندارد، برد ۷۰۰ کیلومتری را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. این خودرو می‌تواند تنها با ۱۵ دقیقه شارژ، ۳۱۰ کیلومتر را پیمایش کند. قیمت اولیه این محصول حدود ۲۸,۰۰۰ یورو است.

خودرو برقی شیائومی SU7

به سراغ خودرو الکتریکی شیائومی SU7 Pro می‌رویم. این مدل، توانایی پیمایش مسافت بیشتری را نسبت به نسخه استاندارد دارد. این خودرو از باتری ۹۴.۳ کیلووات ساعتی برخوردار بوده و توانایی پیمایش مسافت ۸۳۰ کیلومتری را دارد. موتور در نظر گرفته شده برای این مدل، مشابه نسخه استاندارد است. می‌توان Xiaomi SU7 Pro را با پرداخت قیمت ۲۴۵,۹۰۰ یوآن (معادل ۳۱,۷۰۰ یورو) تهیه کرد. تسلا مدل ۳ نیز در بازار چین با همین قیمت عرضه می‌شود.

شیائومی SU7 Max اما از باتری پرظرفیت‌‌تر ۱۰۱ کیلووات ساعتی برخوردار بوده و توانایی پیمایش مسافت ۸۱۰ کیلومتر را دارد. این خودرو به دو موتور ۴۹۵ کیلوواتی (جمعا ۶۷۳ اسب بخار) مجهز شده است.

این خودرو برقی از فناوری AWD (سیستم چهار چرخ محرک با انتقال هوشمند نیرو) بهره می‌برد. طبق برآورد های شیائومی، SU7 Max می‌تواند تنها با ۱۵ دقیقه شارژ، مسافت ۵۱۰ کیلومتری را طی کند. این محصول با قیمت ۲۹۹,۹۰۰ یوآن (۳۸,۸۰۰ یورو) به دست کاربران می‌رسد.

خودرو برقی شیائومی SU7

سیستم خودران پیشرفته Pilot Pro شیائومی به صورت استاندارد برای تمامی مدل ها در دسترس خواهد بود که شامل تراشه Nvidia Orin، سیستم LiDAR و ۱۱ دوربین است. شیائومی می‌گوید که قرار است ویژگی Pilot Pro را در ماه آوریل برای آزمایش کاربران راه‌اندازی کند و در ماه می، این سیستم را در چندین شهر چین به نمایش خواهد گذاشت. این ویژگی در آگوست سال جاری میلادی (اواسط مرداد تا اوایل شهریور) عرضه می‌شود.

خودرو های الکتریکی Xiaomi SU7 با ۲۵ اسپیکر (به همراه پشتیبانی از Dolby Atmos)، چند اسپیکر تعبیه شده در پشت سر راننده و دو صفحه‌نمایش برای صندلی های عقب به دست کاربران می‌رسد. نمایشگر های موجود برای سرنشینان عقب، همان تبلت Xiaomi Pad 6S Pro است که اکنون کاربرد آن تغییر پیدا کرده است.

فضای داخلی Xiaomi SU7

طراحی داشبورد و فضای داخلی خودرو Xiaomi SU7

سیستم اطلاعات و سرگرمی این خودرو طیف گسترده‌ای از ویژگی ها را در اختیار کاربران قرار داده و به طور یکپارچه با گوشی های شیائومی ادغام می‌‌شود. اما این شرکت از کاربران اپل نیز استقبال می‌کند. Xiaomi SU7 از CarPlay اپل پشتیبانی خواهد کرد. البته که این محصول از Android Auto نیز پشتیبانی می‌کند.

تحویل Xiaomi SU7 و SU7 Max از اوایل اردیبهشت آغاز می‌شود

اگر این خودرو های الکتریکی شیائومی را تا ۳۰ آوریل (۱۱ اردیبهشت) سفارش دهید، می‌توانید صندلی های چرمی ناپا و یک یخچال خودرویی را به طور رایگان دریافت کنید. همان‌طور که منبع این گزارش اشاره می‌کند، تحویل مدل های استاندارد و مکس شیائومی اس یو ۷ در اواخر آوریل (اوایل اردیبهشت) آغاز می‌شود. اما تحویل نسخه پرو در اواخر ماه می (اوایل خرداد) برنامه‌ریزی شده است.

همکاری مدیاتک و Nvidia برای تراشه‌های Dimensity Auto Cockpit مخصوص خودرو

نظر شما درباره این خودرو های برقی جدید شیائومی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی