حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

همکاری مدیاتک و Nvidia برای تراشه‌های Dimensity Auto Cockpit مخصوص خودرو

نوشته

1 ماه قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها، مدیاتک

خودروهای خودران و تجربه هوشمندتر صنعت حمل‌ونقل قطعا نیاز به تراشه‌های پیشرفته دارد. مدیاتک پرفروش‌ترین تراشه‌ساز دنیای موبایل است و با نگاهی به آینده تلاش دارد تا جایگاه برتر خود را برای بازار تراشه‌های مخصوص خودرو هم تضمین کند. در همین راستا شاهد همکاری مدیاتک و Nvidia برای تراشه‌های Dimensity Auto Cockpit مخصوص خودرو هستیم.

تراشه‌های Dimensity Auto Cockpit مخصوص خودرو

چهار ماه پیش و در اجلاس سالانه مدیاتک نیز درباره ورود مدیاتک به بازار خودروهای هوشمند با Dimensity Auto و همکاری با Nvidia برای شما نوشتیم. حالا تراشه‌های جدید سری Cockpit در ۴ مدل رونمایی شده‌اند.

سری جدید تراشه‌های Dimensity Auto Cockpit مدیاتک با سیستم‌عامل Drive انویدیا، گرافیک نسل بعدی (RTX) و پردازش پیشرفته هوش مصنوعی برای ایجاد تجربه‌های پردازش درون خودرو و بدون نیاز به اتصال اینترنت طراحی شده‌اند.

این تراشه‌ها به مدل‌های زبانی پیچیده اجازه می‌دهند تا دقیقاً در داخل وسیله نقلیه شما پردازش شوند. ماشینی را تصور کنید که درخواست‌های شما را به صورت صوتی می‌فهمد و پیشنهادهای شخصی‌سازی شده برای رستوران‌های مسیرتان ارائه می‌دهد یا حتی در زمانی که در ترافیک گیر کرده‌اید، به شما کمک می‌کند تا ایمیل‌ها را پیش‌نویس کنید.

حتی ایمنی خودرو با استفاده از هوش مصنوعی تقویت قابل توجهی پیدا می کند. دوربین‌های پیشرفته همراه با الگوریتم‌های هوش مصنوعی می‌توانند الگوهای ترافیکی را تحلیل کرده و خطرات احتمالی را پیش‌بینی کنند. سیستم‌های پایش خستگی راننده پیچیده‌تر می‌شوند و می‌توانند تغییرات ظریف در حرکات چشم و وضعیت بدن را تشخیص دهند تا به موقع استراحت کنند. مشکلات پارک کردن از بین می‌روند، زیرا اتومبیل شما به‌طور یکپارچه خود را در سخت تری شرایط پارک می‌کند و با نمای 360 درجه هیچ نقطه کوری باقی نمی‌گذارد.

استراتژی مدیاتک انقلاب هوش مصنوعی را در کل طیف خودرو هدف قرار می دهد. سری Dimensity Auto Cockpit طیفی از تراشه‌ها را ارائه می‌دهد که برای همه چیز از خودروهای الکتریکی لوکس سطح بالا گرفته تا خودروهای روزانه مقرون به صرفه طراحی شده است. این بدان معناست که مزایای رانندگی هوشمند با هوش مصنوعی محدود به افراد معدود و پولدار نخواهد بود و دسترسی همه‌گیر به این فناوری متحول کننده را ایجاد می کند.

قدرت این مشارکت از ترکیب چندین فناوری پیشگامانه ناشی می شود. یادگیری عمیق به خودروها اجازه می‌دهد تا حجم عظیمی از داده‌های رانندگی را تجزیه و تحلیل کنند، تصمیم‌گیری خود را بهبود بخشند و حتی مشکلات را پیش از بروز آن‌ها پیش‌بینی کنند. گرافیک‌های Nvidia RTX  نمایشگرهای داخل خودرو را به سطح جدیدی ارتقا می‌دهد و تجربه بصری را برای سرگرمی و اطلاعات حیاتی ایمنی افزایش می‌دهد. در نهایت، پردازش داخل کابین، عملکرد سریعی را ارائه می‌کند و حریم خصوصی داده‌ها را تقویت می‌کند، و اطمینان می‌دهد که عادات رانندگی و مکالمات شما در خودروی شما ایمن باقی می‌ماند.

نظر شما چیست؟ منتظر تراشه‌های مدیاتک برای بازار خودرو هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)