حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قابلیت هشدار SOS ماهواره‌ای به گوشی های پیکسل خواهد آمد

نوشته

1 ماه قبل | بدون دیدگاه | گوگل

وجود ارتباط ماهواره‌ای در گوشی های آیفون کمپانی اپل، ارزشمند بوده است. اما این ویژگی در تلفن های هوشمند اندرویدی با مشکلاتی مواجه است. هم اکنون خبر از آن رسیده که قابلیت هشدار SOS ماهواره‌ای به گوشی های پیکسل خواهد آمد.

هنوز قابلیت SOS ماهواره‌ای گوشی های پیکسل فعال نشده است

در حال حاضر، اگر وارد تنظیمات > ایمنی و اضطراری گوشی پیکسل خود بشوید، احتمالا قابلیت «هشدار SOS ماهواره‌ای» را بین «SOS اضطراری» و «تشخیص تصادف خودرو» مشاهده خواهید کرد. گوگل که ظاهراً دچار خطا شده است، این قابلیت را با به‌روزرسانی جدیدی در اکثر گوشی های پیکسل اعمال کرده است. در حال حاضر، این ویژگی کاری انجام نمی‌دهد! هم اکنون، تپ کردن بر روی «Satellite SOS» در گوشی های پیکسل، هیچ منویی را باز نکرده و هیچ قابلیتی را نیز فعال نمی‌کند. اما این ویژگی، به زودی فعال خواهد شد.

اسکرین شات صفحه ارتباط SOS ماهواره‌ای

منبع این گزارش، با استفاده از یک تلفن هوشمند روت شده پیکسل، به منویی که گوگل برای این ویژگی آماده کرده، دسترسی پیدا کرده است. صفحه SOS Satellite توضیح می‌دهد: می‌توانید با گوشی پیکسل خود، وقتی که به شبکه تلفن همراه یا Wi-Fi دسترسی ندارید، پیام اضطراری ارسال کرده و موقعیت مکانی خود را به اشتراک بگذارید.

این صفحه توضیح می‌دهد که می‌توانید با خدمات اضطراری تماس بگیرید، پیامک ارسال کنید و یا موقعیت مکانی خود را با استفاده از Google Maps به اشتراک بگذارید. این شرکت اشاره می‌کند که با استفاده از قابلیت هشدار SOS ماهواره‌ای گوشی های پیکسل، نام و شماره تلفن همراه شما (که در اکانت Google ذخیره شده است) با حداکثر سه مخاطب اضطراری شما به اشتراک گذاشته خواهد شد.

اسکرین شات صفحه ارتباط SOS ماهواره‌ای

گوگل مجدداً در پایین صفحه تأکید می‌کند که چه اطلاعاتی به اشتراک گذاشته خواهد شد: هنگامی که از طریق ماهواره به خدمات اضطراری متصل می‌شوید، نام، ایمیل، شماره تلفن، موقعیت مکانی، اطلاعات دستگاه (IMEI، زبان، مدل، سطح باتری) و اطلاعات اضطراری شما به اشتراک گذاشته می‌شود.

این منو به صفحه پشتیبانی Google در مورد کشورهایی که توسط Satellite SOS پشتیبانی می‌شوند لینک شده، اما متاسفانه هنوز این صفحه فعال نشده است. نسخه های نمایشی برای قابلیت ارتباط ماهواره‌ای وجود دارد، اما حالت «تست و آزمایشی» هیچ کدام از آن ها کار نمی‌کند. مشخص نیست که گوگل چه زمانی قصد دارد این قابلیت را اجرا کند. اما با توجه به ظاهر شدن این ویژگی در تلفن های هوشمند پیکسل، احتمالا زمان زیادی تا اجرایی شدن آن نمانده است.

سری پیکسل 8 سرانجام قابلیت Circle to Search را دریافت کرد

نظر شما درباره این ویژگی گوشی های هوشمند گوگل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی