حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

میزان فروش گوشی های گوگل از سال ۲۰۱۶ حدودا ۴۰ میلیون دستگاه است

نوشته

6 ماه قبل | بدون دیدگاه | اخبار، عملکرد تجاری شرکت ها، گوگل

گوگل هنوز یک بازیگر کوچک در بازار جهانی گوشی های هوشمند است. اما این برند همچنان به حرکت خود ادامه می‌دهد. آمار های به روز شده، میزان فروش گوشی های گوگل را نشان می‌دهند. این کمپانی از سال ۲۰۱۶ تا کنون حدود ۴۰ میلیون گوشی را روانه بازار کرده است. فروش تلفن های هوشمند این شرکت در سال گذشته نیز جهش بسیار بزرگی داشته است. با ترنجی همراه باشید تا به جزئیات این گزارش بپردازیم.

گوگل موفق به فروش ۱۰ میلیون گوشی پیکسل در سال گذشته شده است

به گفته فرانسیسکو جرونیمو، معاون IDC، میزان فروش گوشی های گوگل از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۳ معادل ۳۷.۹ میلیون دستگاه بوده است. رشد فروش تلفن های هوشمند گوگل در سال های اخیر دو رقمی بوده است. البته که این اعداد چندان دقیق نیستند. برای مثال تخمین زده می‌شود که اپل به طور سالانه بیش از ۲۲۴ میلیون آیفون عرضه کند. این میزان به طور پیوسته در حال افزایش است. در سال ۲۰۱۸ جرونیمو اشاره کرد که گوگل ظرفیت خط تولید گوشی های پیکسل را دو برابر کرده و چهار میلیون دستگاه تولید می‌کند. این کمپانی در سال ۲۰۱۹ موفق به فروش ۷.۲ میلیون دستگاه شد.

از سال گذشته، گوگل با فروش ۲۷.۶ میلیون دستگاه، درست قبل از عرضه پیکسل ۷، به مرز فروش ۳۰ میلیون دستگاه نزدیک شد. این بدان معناست که گوگل توانسته است حدود ۱۰ میلیون گوشی پیکسل را در طول ۱۲ ماه گذشته به فروش رساند. این بهترین سال برای تلفن های هوشمند پیکسل بوده است. رکورد قبلی فروش ۷.۲ میلیون واحد بود. البته که این ارقام چندان تعجب آور نیستند. زیرا گوگل در سال گذشته به طور فعال در ایالات متحده و همچنین ژاپن مورد توجه قرار گرفته است. در اوایل سال جاری میلادی گزارشی منتشر شد که نشان می‌داد فروش گوشی های گوگل در سه ماهه دوم، در حال افزایش است.

گوشی های پیکسل سهم بازار آیفون در ژاپن را تصاحب می‌کند

همان‌طور که منبع این گزارش اشاره می‌کند، در ماه جولای، فاش شد که ژاپن اکنون بزرگ‌ترین بازار گوگل برای گوشی‌های پیکسل است، و گزارش بعدی نشان داد که چگونه پیکسل به طور فعال سهم بازار آیفون در ژاپن را تصاحب می‌کند. گوگل همچنین تنها برند گوشی هوشمندی  در آمریکای شمالی است که شاهد کاهش فروش سال به سال خود نبود. این یک بازی طولانی برای گوگل بود. اما به نظر می‌رسد که سرانجام این شرکت در حال یافتن جایگاه خود است.

پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو گوگل با تراشه تنسور G3 رسما معرفی شدند

نظر شما درباره گوشی های جدید سری پیکسل ۸ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی