حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ویژگی Haptic Touch سریع iOS 17 حالت 3D Touch را برای آیفون و آپید القا می‌کند

نوشته

10 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل

اپل سیستم‌عامل iOS 17 را در رویداد WWDC 2023 خود با مجموعه‌ای از تغییرات مثبت و ویژگی‌های جدید معرفی کرد. این نسخه اوایل پاییز سال جاری درکنار سری جدید آیفون 15 برای عموم ارائه خواهد شد. درحال‌حاضر، iOS 17 در مرحله بتای اولیه قرار دارد و اپل اخیراً نسخه بتای دوم را برای آزمایش در اختیار توسعه‌دهندگان قرار داده است. طبق جدیدترین یافته‌ها، iOS 17 یک ویژگی جدید شامل حالت Haptic Touch سریع دارد که با فعال کردن آن، قابلیت 3D Touch را بار دیگر برای کاربران آیفون و آپید القا می‌کند.

ویژگی Haptic Touch سریع iOS 17

iOS 17 با توجه به تعداد ویژگی‌های جدید اضافه‌شده به آن، یک آپدیت بزرگ نیست. یکی از قابلیت‌های جدید این نسخه، گزینه لمس سریعتر در iOS 17 است که دستگاه بازخورد بسیار برجسته‌تری ارائه می‌دهد. اگر آیفون 6s را به‌خاطر دارید، اپل فناوری تشخیص فشار اختصاصی به نام لمس سه‌بعدی/3D Touch را برای اولین بار در این مدل معرفی کرد. این ویژگی میزان فشاری را که روی نمایشگر وارد می‌کنید، حس کرده و گزینه‌های مربوطه را در اختیار شما قرار می‌دهد.

3D Touch تا آیفون XR و سپس قبل از جایگزینی با Haptic Touch در همه آیفون‌های جدیدتر، در دسترس بود. Haptic Touch کم‌وبیش همان عملکرد را منهای جنبه سنجش فشار نمایشگر ارائه می‌دهد. هنگامی‌که روی یک آیکون کلیک کرده و انگشت خود را نگه دارید، مشابه ویژگی لمس سه‌بعدی مواردی مطابق با آن به‌نمایش درمی‌آید اما با سرعت بیشتر. به‌عنوان‌مثال، یک ضربه سخت‌تر به‌سرعت منوی پاپ‌آپ یک برنامه خاص را اجرا می‌کند. با گزینه لمس سریعتر Haptic Touch در iOS 17، منوها نسبتاً سریعتر ظاهر می‌شوند و شبیه بازخوردهای لمس سه‌بعدی هستند.

حالت Haptic Touch سریع iOS 17

ویژگی Haptic Touch سریع iOS 17

تاکنون، تاچ لمسی ازنظر عملکرد کمی کندتر از لمس سه‌بعدی بود، اما با گزینه جدید سریعتر، اکنون می‌توان منوها را با همان سرعت باز کرد. علاوه‌بر این، ضربه زدن روی هر آیکونی اکنون بسیار حساس‌تر است. توجه داشته باشید که این گزینه در بخش نمایش برنامه تنظیمات موجود نیست. با رفتن به برنامه Setting در آیفون خود و رفتن به Accessibility > Touch > Haptic Touch و ضربه زدن روی Fast می‌توانید به این ویژگی دسترسی داشته باشید. همچنین می‌توانید تنظیمات Slow و Default را نیز برای این حالت انتخاب کنید.

همان‌طور که قبلاً ذکر شد، iOS 17 در مرحله اولیه بتا قرار دارد و این شرکت می‌تواند در صورت صلاحدید این ویژگی را حذف کند. بااین‌حال، بسیار بعید است زیرا افزودن چنین ویژگی‌های جدیدی بسیار مفید خواهد بود و تجربه کلی کاربر را سریعتر از قبل می‌کند. گزینه Haptic Touch سریع همچنین در iPad نیز در دسترس خواهد بود. این ویژگی جدید برای تبلت‌های آیپد بسیار مفید خواهد بود زیرا این دستگاه‌ها هرگز قابلیت 3D Touch را به‌همراه نداشتند.

نظر شما درباره ویژگی Haptic Touch سریع iOS 17 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی