حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شارژر ۶۰۰ کیلووات هواوی برای خودروهای برقی، تسلا را خجالت زده می‌کند

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | حتما بخوانید، خودرو

شاید خیلی از ما نام هواوی را در بازار موبایل بشناسیم. این شرکت چینی در زمینه فناوری‌های نو ورود می‌کند و حالا بازار خودروهای برقی به سمت فراگیرشدن در حال حرکت است، هواوی هم آن‌جا دیده می‌شود. به تازگی شارژر ۶۰۰ کیلووات هواوی برای خودروهای برقی لو رفته و چنین توانی برای شارژ خودرو برقی به راحتی تسلا را خجالت زده می‌کند.

شارژر ۶۰۰ کیلووات هواوی

طبق چند تصویر لو رفته از ایستگاه شارژر ۶۰۰ کیلووات هواوی باید گفت که این برند چینی برنامه‌های بزرگی برای خودروهای برقی دارد.

تصاویر لو رفته از این ایستگاه شارژ هواوی برای خودرو برقی نشان می‌دهد که به شکل یک قضای مکعب مستطیلی با بخش دستگاه خنک‌کننده در پایین طراحی شده است.

ابعاد این شارژر ۲۹۵ در ۳۴۰ در ۱۷۰۰ میلی‌متر بوده و به رنگ قرمز برند هواوی رنگ آمیزی شده است. شماره مدل این شارژر DT600L1-CNA1 است و از شارژ سریع DC استاندارد ملی چین ۲۰۱۵، خروجی تک تفنگی و محدوده ولتاژ خروجی 200-1000 ولت پشتیبانی می کند. حداکثر جریان خروجی 600 آمپر و حداکثر توان خروجی 600 کیلو وات است.

شارژ سریع FusionCharge هواوی برای خودروهای برقی

این شارژر هواوی که FusionCharge نام دارد، یک شارژر خنک‌شونده توسط مایع با یک هاب شارژ است که کابلی به طول ۳.۵ متری دارد.

آنطور که شنیده می‌شود، هواوی در ابتدا قصد داشت این شارژرها را در سال ۲۰۲۵ عرضه کند، اما این شرکت در حال حاضر آنها را با کاربران محدودی آزمایش می‌کند. برخی می‌گویند تست این شارژرها می تواند یک تبلیغ بزرگ برای خودرو برقی آتی Huawei AITO Wenji M9 باشد.

برای مقایسه، شارژرهای نسل ۳ فعلی تسلا خروجی ۲۵۰ کیلوواتی دارند و حتی انتظار می‌رود که سوپرشارژر نسل ۴ این برند حداکثر به ۳۵۰ کیلووات برسد. بنابراین، شارژر ۶۰۰ کیلوواتی هواوی سریعتر از فناوری‌های فعلی تسلا است. با این حال باید صبر کرد و دید کدام یک با گستردگی و قابل‌اعتمادبودن بالاتر عرضه خواهد شد.

شایان ذکر است که دستیابی به چنین قدرت شارژ بالایی نیاز به پشتیبانی شبکه دارد، اما این واقعیت که هوآوی در حال انجام چنین حرکت جسورانه ای در زمینه تکمیل انرژی است، نشان از تعهد آن به رشد صنعت خودروهای الکتریکی دارد.

نظر شما چیست؟ فکر می ‌کنید هواوی در بازار خودروهای هوشمند بتواند نامی مهم باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)