حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مدیر فورد می‌گوید بزرگترین رقیب آن‌ها در بازار خودروهای برقی، برند چینی BYD است

نوشته

10 ماه قبل | بدون دیدگاه | خودرو

برکسی پوشیده نیست که برندهای چینی در همه صنایع بسیار تهاجمی تلاش می‌کنند و بزرگان آن را به ترس واداشته‌اند. این موضوع در بازار موبایل برای ما بسیار مشهود است. آن‌ها توانستند به راحتی برندهای بسیار بزرگی در دنیای موبایل مانند HTC، ال‌جی، بلک‌بری و … را از دور رقابت بیرون کنند. در بازار خودروهای برقی نیز برندهای بزرگ احساس خطر کرده‌اند. جالب است بدانید که مدیر فورد می‌گوید بزرگترین رقیب آن‌ها در بازار خودروهای برقی، برند چینی BYD است.

بزرگترین رقیب فورد در بازار خودروهای برقی

بازار خودروهای الکتریکی به سرعت در حال رشد است و تولیدکنندگان بیشتر و بیشتری مشتاق به دست آوردن سهمی از این بازار هستند. اما چه کسی پیشتاز است؟

اگر می‌گویید “تسلا” باید بگویم در اشتباهید. برند چینی BYD مدتی است که رتبه اول فروش جهانی بازار خودروهای برقی را تصاحب کرده است. موفقیت BYD برای بسیاری شگفت‌انگیز بوده است، اما تصادفی نیست.

این شرکت سال‌هاست که سرمایه‌گذاری هنگفتی روی خودروهای الکتریکی انجام می‌دهد و مجموعه‌ای قوی از محصولات دارد که هم مقرون به صرفه و هم جذاب هستند.

در واقع، فروش BYD به قدری قوی بوده که جیم فارلی، مدیرعامل فورد اخیراً گفته است که خودروسازان چینی مانند BYD “بزرگترین رقبای خودروهای الکتریکی” آنها هستند.

فورد برای رقابت با سازندگان خودروهای برقی چینی باید سریع عمل کند

صنعت خودرو برای سالیان متمادی تحت تسلط چند بازیگر اصلی بوده است. تا اواخر دهه 1990، تمام تولیدکنندگان بزرگ تقریباً یک قرن تاریخ و انباشت دانش داشتند. ورود یک برند جدید به بازار غیرممکن و تعداد تولیدکنندگان بسیار محدود بود.

با این حال، بازار جدید و فرصت‌های جدید همواره ظهور می‌کنند. اینجا فناوری خودروهای الکتریکی بازار را تغییر داد. در بیست سال گذشته، تولیدکنندگان جدید بیشتری نسبت به صد سال گذشته بخشی از صنعت خودروسازی شده‌اند.

در واقع، بسیاری از شرکت‌های شناخته شده این صنعت، استراتژی‌های آینده خود را تغییر دادند تا از این رقبای جوان عقب نمانند. جیم فارلی، مدیرعامل فورد، یکی از شرکت هایی است که این تغییر را ایجاد کرده و اخیراً در مورد بزرگترین رقیب خود، BYD صحبت می‌کند.

جیم فارلی، مدیرعامل فورد گفت که رقیب اصلی این شرکت در بازار خودروهای الکتریکی چین است، نه جنرال موتورز یا تویوتا. او معتقد است که خودروسازان چینی رقیب اصلی بازار خودروهای برقی خواهند بود و فورد اگر بخواهد موفق شود باید با آنها رقابت کند.

خودروسازان چینی در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری قابل توجهی در خودروهای برقی انجام داده‌اند و فورد آگاه است که اگر می‌خواهد در رقابت باقی بماند، باید همین کار را انجام دهد.

آنها همچنین در حال توسعه فناوری باتری خود هستند که ارزان تر و کارآمدتر از فناوری باتری مورد استفاده بسیاری از خودروسازان دیگر است. این به خودروسازان چینی مزیت قابل توجهی در بازار خودروهای برقی داده است.

آنها قادرند خودروهای برقی را با هزینه کمتر و برد بیشتری نسبت به رقبای خود تولید کنند. فورد تنها خودروسازی نیست که با چالش‌های خودروسازان چینی در بازار خودروهای برقی مواجه است. جنرال موتورز، تویوتا و سایر خودروسازان بزرگ نیز با رقابت شدید برندهای چینی روبرو هستند.

با این حال، فورد مزایایی دارد که می تواند به رقابت با خودروسازان چینی کمک کند. این شرکت دارای نام تجاری قوی و پایگاه مشتریان وفادار است. فورد همچنین در اکثر بازارهای جهانی حاضر است و می تواند به فروش خودروهای برقی در بازارهایی که خودروسازان چینی به خوبی تثبیت نشده‌اند، کمک کند.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید آینده صنعت خودرو در اختیار کیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)