حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه دیمنسیتی ۸۳۰۰ مدیاتک رسماً معرفی شد: عملکرد ۲۰ درصد سریعتر از نسل قبل

نوشته

5 ماه قبل | بدون دیدگاه | اخبار، پردازشگرها، مدیاتک

در پایان سال میلادی هستیم و طبق معمول دو سازنده بزرگ تراشه، یعنی مدیاتک و کوالکام، از چیست پرچمدار جدید خود برای سال آینده رونمایی کرده اند. امروز اما مدیاتک تراشه دیگری به نام دیمنسیتی ۸۳۰۰ را معرفی کرده است. با ترنجی همراه باشید تا نگاهی به مشخصات این چیپست بیندازیم.

مدیاتک دیمنسیتی ۸۳۰۰ با فرآیند ۴ نانومتری نسل دوم TSMC ساخته شده است

تراشه Dimensity 8300 که برای گوشی‌های هوشمند 5G پریمیوم طراحی شده است. این چیپست از فناوری ۴ نانومتری نسل دوم کمپانی TSMC بهره می‌برد. دیمنسیتی ۸۳۰۰ از چهار هسته Arm Cortex-A715 و چهار هسته Cortex-A510 برخوردار است.

این چیپست با معماری ارتقا یافته خود، عملکرد ۲۰ درصد سریعتری نسبت به نسل قبل خواهد داشت. همچنین ادعا می‌‌شود که این تراشه ۳۰ درصد بهره‌وری انرژی بهتری نسبت به نسل قبل دارد. پردازنده گرافیکی Mali-G615 MC6 به کار گرفته شده در این چیپست نیز ۶۰ درصد عملکرد بیشتر و ۵۵ درصد مصرف انرژی بهتری دارد.

Dimensity 8300

به لطف پردازنده هوش مصنوعی APU 780، چیپست Dimensity 8300 یکی از اولین تراشه های این سطح است که قابلیت های هوش مصنوعی مولد را ارائه می‌دهد. APU این تراشه مشابه Dimensity 9300 است. با APU جدید، دیمنسیتی ۸۳۰۰ می‌تواند ویدیو های 4K ۶۰ فریم HDR واضح‌تری بگیرد. این تراشه همچنین با برخورداری از نسل جدید HyperEngine عملکرد بهتری در اجرای بازی ها داشته و در عین حال، مصرف انرژی بهینه‌تری خواهد داشت.

همان‌طور که منبع این گزارش اشاره کرده است، مدیاتک دیمنسیتی ۸۳۰۰ از مودم 3GPP Release-16 5G برخوردار بوده و این مودم، اتصال را در مناطقی که پوشش ضعیفی دارند، بهینه می‌کند. با استفاده از این فناوری، پوشش شبکه زیر ۶ گیگاهرتز گوشی های هوشمند مجهز به این چیپست، تقویت می‌شود. مدیاتک وعده داده که عرضه تلفن های هوشمند 5G برخوردار از Dimensity 8300 در اواخر سال جاری میلادی آغاز می‌شود.

تراشه اسنپدراگون ۷ نسل ۳ کوالکام رسما معرفی شد

نظر شما درباره این تراشه جدید مدیاتک چیست؟ آیا دیمنسیتی ۸۳۰۰ می‌تواند اسنپدراگون ۷ نسل ۳ را به چالش بکشد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی