حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه اسنپدراگون ۷ نسل ۳ کوالکام رسما معرفی شد

نوشته

5 ماه قبل | بدون دیدگاه | برترین‌های ترنجی، پردازشگرها، کوالکام

تراشه‌های سری ۷ کوالکام جز محصولات میان‌رده این تراشه‌ساز امریکایی محسوب می‌شود. نسل جدید این سری Snapdragon 7 Gen 3 نام دارد و به تازگی معرفی شده است. تراشه اسنپدراگون ۷ نسل ۳ کوالکام با ۱۵ درصد عملکرد بیشتر CPU و ۵۰ درصد عملکرد بیشتر GPU ارائه می‌شود، البته در مقایسه با اسنپدراگون ۷ نسل ۱.

تراشه اسنپدراگون ۷ نسل ۳ کوالکام

تراشه کوالکام Snapdragon 7 Gen 3 با فناوری 4 نانومتری TSMC ساخته می‌شود. در بخش CPU شاهد ۳ کلاستر به صورت 1+3+4 هستیم. کلاستر تک‌هسته‌ای به هسته اختصاصی کوالکام Kryo با فرکانس 2.63 گیگاهرتز تجهیز شده است. این هسته اصلی در کنار 3 هسته قوی با فرکانس 2.4 گیگاهرتز و 4 هسته پربازده 1.8 گیگاهرتزی قرار دارد.

اسنپدراگون ۷ نسل ۳

اسنپدراگون ۷ نسل ۳

عجیب است که کوالکام تراشه جدید خود را با اسنپدراگون ۷ نسل ۱ مقایسه می‌کند. با این حال آن‌ها می‌گویند این تراشه جدید نسبت به چند نسل قبل خود، 15 درصد بهبود عملکرد CPU و 50 درصد عملکرد بهتر GPU دارد. همچنین ادعا می‌شود است که تراشه 7 نسل 3 و بر اساس آزمایشات کوالکام حدود 20 درصد در مصرف انرژی بهینه‌تر است.

این شرکت می‌گوید NPU Hexagon در اسنپدراگون ۷ نسل ۳ باید ۶۰ درصد عملکرد هوش مصنوعی سریع‌تری را در هر وات نسبت به اسنپدراگون ۷ نسل ۱ ارائه دهد. همچنین GPU Adreno از APIهای OpenGL ES 3.2، OpenCL 2.0 FP و Vulkan 1.3 پشتیبانی می‌کند.

تراشه جدید کوالکام از نمایشگرهایی با رزولوشن 4K با رفرش‌ریت 60 هرتز یا +FHD در رفرش‌ریت 168 هرتز پشتیبانی می‌کند. این تراشه مجهز به ISP Spectra است که می تواند دوربین اصلی تا رزلوشن 200 مگاپیکسل را مدیریت کند و ویدیوهای 4K HDR با رفرش‌ریت 60 هرتز ضبط کند.

تراشه Snapdragon 7 Gen 3 با مودم 5G مدل Snapdragon X63 همراه شده است که سرعت دانلود تا 5 گیگابیت بر ثانیه را در باندهای mmWave و زیر 6 گیگاهرتز تضمین می کند. بخش اتصال همچنین از استانداردهای Wi-Fi 6E و Bluetooth 5.3 پشتیبانی می کند.

انتظار می‌رود اولین دستگاه‌های مجهز به اسنپدراگون 7 نسل 3 تا اواخر این ماه با برندهای Honor و vivo عرضه شود.

نظر شما درباره تراشه میان‌رده جدید کوالکام چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)