حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تاریخ معرفی دیمنسیتی ۸۳۰۰ مدیاتک رسما اعلام شد: ۳۰ آبان ۱۴۰۲

نوشته

5 ماه قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها، مدیاتک

امروز تراشه ۴ نانومتری اسنپدراگون ۷ نسل ۳ کوالکام رسما معرفی شد. یکی از رقبای این تراشه در سبد محصولات مدیاتک را می‌توان Dimensity 8300 دانست. این تراشه هنوز رونمایی نشده اما امروز یک خبر رسمی درباره آن منتشر شد. تاریخ معرفی دیمنسیتی ۸۳۰۰ مدیاتک رسما برای ۳۰ آبان ۱۴۰۲ اعلام شده است.

دیمنسیتی ۸۳۰۰ مدیاتک

متاسفانه هنوز اطلاعات رسمی زیادی درباره Dimensity 8300 نداریم. با این حال شایعات می‌گویند که این تراشه بر اساس فرآیند 4 نانومتری TSMC ساخته خواهد شد.

پردازنده مرکزی این تراشه با ۳ کلاستر ۱+۳+۴ طراحی شده است. این ترکیب شامل یک هسته Cortex-A715 با کارایی بالا و در کلاک 3.35 گیگاهرتز، سه هسته دیگر Cortex-A715 با فرکانس 3.32 گیگاهرتز و چهار هسته کم مصرف Cortex-A510 با فرکانس 2.2 گیگاهرتز است. پردازش گرافیکی توسط پردازنده گرافیکی Mali-G615 MC6 انجام می شود.

همچنین چندی پیش تراشه Dimensity 8300 در لیست بنچمارک Geekbench 6 و روی دستگاهی از سری Redmi K70 رصد شده بود. این گوشی با شماره مدل Xiaomi 2311DRK48C به امتیاز تک هسته ای 1512 و امتیاز چند هسته ای 4886 دست یافته است. این عملکرد آن را کمی جلوتر از چیپست های Dimensity 8200 و 8200-Ultra قرار می دهد.

بنچمارک GeekBench مدیاتک دیمنسیتی ۸۳۰۰

بنچمارک GeekBench مدیاتک دیمنسیتی ۸۳۰۰

آنطور که گفته می‌شود انتظار می‌رود عملکرد Dimensity 8300 از پردازنده کوالکام Snapdragon 7+ Gen 2 پیشی بگیرد با این حال عملکرد آن در مقایسه با اسنپدراگون ۷ نسل ۳ مهم است.

تراشه اسنپدراگون ۷ نسل ۳ کوالکام رسما معرفی شد

نظر شما چیست؟ منتظر تراشه جدید مدیاتک هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)