حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوشی تاشو وان پلاس Open رسما معرفی شد

نوشته

6 ماه قبل | بدون دیدگاه | برترین‌های ترنجی، وان‌پلاس

بالاخره اولین گوشی تاشو OnePlus رسما رونمایی شد. این برند با نگاهی متفاوت در نام‌گذاری، به جای استفاده از عباراتی مانند Fold که به “تا” شدن اشاره داشت، از عبارت Open که از “باز” شدن حکایت دارد استفاده می‌کند. گوشی تاشو وان پلاس Open یک گوشی تاشو بزرگ و پرچمدار اندرویدی خواهد بود که شباهت‌های زیادی با گوشی تاشو اوپو Find N3 دارد، محصولی که اتفاق همین امروز رونمایی شد!

گوشی تاشو وان پلاس Open

حتما می‌دانید که شباهت Oppo Find N3 و OnePlus Open بی‌دلیل نبوده و شرکت مادر آن‌ها مشترک است. با این حال هر کدام به شکلی این محصول را با برند خود رونمایی کردند که گویی اصلا همتایی ندارد!

گوشی تاشو OnePlus Open بدنه بسیار باریکی دارد. ضخامت آن در حالت بازشده 5.8 میلی متر و در حالت بسته 11.7 میلی متر است. نه تنها در بین باریک‌ترین تاشوهایی است که می‌توانید پیدا کنید، بلکه با وزن 239 گرم همچنین بسیار سبک است. استفاده از آن به عنوان یک گوشی هوشمند معمولی با یک دست، سریع و آسان به نظر می‌رسد و تفاوت چندانی با استفاده از یک تلفن خوش‌فروش مانند آیفون 14 پرو مکس ندارد.

ساختار نازک ممکن است فریبنده باشد، با این حال باید بدانید که OnePlus Open از آلیاژ تیتانیوم ساخته شده است تا 4 برابر سخت تر از فولاد ضد زنگ باشد. همچنین صفحه نمایش انعطاف پذیر AMOLED با فیبر کربن ایمن شده است.

این گوشی تاشو در تست ۱ میلیون بار تاشدن حاضر و کیفیت آن توسط گواهینامه TÜV تایید می‌شود. این میزان تست تاشدن بیشتر از هر برند دیگری است.

از نظر تئوری، این بدان معناست که حتی اگر OnePlus Open را ۱۰۰ بار در روز باز و بسته کنید، حداقل ان نظر مکانیکی، لولا باید 27 سال دوام بیاورد!

مهم نیست که از صفحه نمایش انعطاف پذیر داخلی یا صفحه نمایش بیرونی استفاده می کنید، هر دو صفحه نمایش OnePlus Open دارای پنل AMOLED با رزلوشن 2K با حداکثر روشنایی 2800 نیت است و به طور کامل از Dolby Vision پشتیبانی می کنند. رفرش‌ریت هر دو آن‌ها ۱۲۰ هرتز و تطبیق‌پذیر است.

رابط کاربری جدید OxygenOS 13.2 برای وان پلاس اوپن به شما این امکان را می دهد که چندین برنامه را در کنار هم باز نگه داشته و در صورت نیاز از آن‌ها استفاده کنید. اندازه پنجره‌های برنامه‌های فعال را می‌توان تغییر و به میل کاربر تغییر مکان داد. این رابط کاربری برمبنای اندروید ۱۳ است و متاسفانه درباره تعهد آپدیت صحبتی نشد.

گوشی تاشو وان پلاس Open ممکن است نازک و سبک باشد، اما همچنان فضای کافی برای یک ماژول دوربین سه گانه عالی دارد که با همکاری Hasselblad آماده شده است.

دوربین اصلی دارای حسگر تصویر ۴۸ مگاپیکسلی ۱/۱.۴۳ اینچی سونی LYT-T808 است. این یک سنسور پیشرفته با پیکسل‌های ترانزیستوری دولایه بوده که قادر به جذب نور بیشتر خواهد بود. گفته می‌شود که به لطف فناوری Pixel Stacking می‌تواند به عملکرد حسگرهای تصویر ۱ اینچی سونی نزدیک شود.

این حسگر تصویر گستره دینامیکی دوربین را تا حد زیادی افزایش می دهد و عملکرد عکاسی در شب را بهبود می بخشد. البته، به لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) نیز مجهز شده است تا لرزش ها را از بین ببرد و عکس های در نور کم را حتی بیشتر بهبود بخشد.

برای زوم، OnePlus Open دارای سنسور 64 مگاپیکسلی با OIS است که می‌توان تا 3 برابر بزرگنمایی را ارائه کند. این سنسور نیم اینچی بزرگترین حسگر دوربین تله فوتو در یک دستگاه تاشو است و امکان زوم درون سنسور 6 برابر اضافی را فراهم می کند. به لطف الگوریتم جدید Ultra Res Zoom برای تثبیت و وضوح، OnePlus Open می تواند تا 120 برابر زوم کند.

حالت پرتره Hasselblad در برنامه دوربین از هر سه دوربین برای جمع‌آوری داده‌های عمق استفاده می‌کند، و قابلیت جمع‌آوری نور OnePlus Open تضمین می‌کند که می‌توانید پرتره‌های خوبی در شب ثبت کنید.

سیستم خنک کننده گلکسی S23

در تکمیل لیست مشخصات باید گفت که OnePlus Open یک دستگاه پرچمدار واقعی است. تراشه کوالکام Snapdragon 8 Gen 2 در کنار 16 گیگابایت حافظه رم LPDDR5X و 512 گیگابایت حافظه UFS 4.0 عرضه می شود.

گوشی تاشو وان پلاس Open یک باتری 4805 میلی آمپر ساعتی دارد و از شارژر 67 واتی که می‌تواند در 42 دقیقه آن را از 1٪ به 100٪ شارژ کند، پشتیبانی می‌نماید.

قیمت وان پلاس اوپن برای بازار اروپا برابر ۱۷۹۹ یورو اعلام شده است.

نظر شما چیست؟ این گوشی تاشو وان پلاس را می‌پسندید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)