حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سری گوگل پیکسل ۸ تا ۷ سال آپدیت اساسی اندروید و امنیتی دریافت خواهد کرد: آپدیت اندروید ۲۱ ؟!

نوشته

6 ماه قبل | بدون دیدگاه | گوگل

شاید یکی از اطلاعات بسیار مهم رویداد Made By Google 2023 را بتوان افزایش سطح تعهد آپدیت گوگل برای سری موبایل‌های Pixel 8 دانست. به صورت رسمی تایید شد که سری گوگل پیکسل ۸ تا ۷ سال آپدیت اساسی سیستم عامل و امنیتی دریافت خواهد کرد. گوگل با این وعده از تعهد آپدیت اپل برای آیفون‌ها هم پیشی می‌گیرد.

سری گوگل پیکسل ۸ با ۷ سال آپدیت اساسی اندروید

گوگل گوشی‌های جدید سری پیکسل 8 را با هفت سال «به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل، امنیتی و عرضه ویژگی‌های جدید» عرضه خواهد کرد. این به آن معناست که خریداران محصولات موبایلی جدید گوگل تا سال ۲۰۳۰ می‌توانند با دریافت آپدیت جدید از موبایل خود استفاده کنند.

گوگل به صورت رسمی در وبلاگ خود اعلام کرد:

«جدیدترین به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل و امنیتی را به مدت ۷ سال و ویژگی‌های جدید و مفید با آپدیت‌های Feature Drops هر چند ماه یکبار دریافت خواهید کرد»

هفت سال پشتیبانی نرم افزاری یک گام بزرگ در مقایسه با آنچه که قبلاً گوگل ارائه کرده، محسوب می شود. پیش از گوگل به پنج سال به‌روزرسانی امنیتی و تنها سه سال آپدیت سیستم عامل اندروید اکتفا می‌کرد.

بد نیست بدانید که این تعهد آپدیت طولانی‌تری نسبت به آنچه که اساساً همه برندهای اندرویدی در حال حاضر ارائه می‌دهند، خواهد بود. سامسونگ، وان پلاس و شیائومی برای برخی محصولات خود وعده چهار نسل به‌روزرسانی  اندروید و پنج سال به‌روزرسانی امنیتی را می‌دهند.

گوگل به لطف استفاده از پردازنده Tensor خود در سری Pixel 8، این آزادی را دارد که این دوره پشتیبانی طولانی‌تر را ارائه دهد. چرا که به آن کنترل بیشتری بر روی سخت‌افزار استفاده شده در گوشی می‌دهد.

اپل، برند دیگری است که پردازنده‌های خود را برای محصولاتش تولید می‌کند و آپدیت طولانی را وعده می‌دهد اما در مقابل این وعده جدید گوگل، شکست می‌خورد.

اگرچه اپل وعده صریحی در مورد سال‌های آپدیت آیفون‌های خود ارائه نمی‌کند، اما پنج آپدیت اساسی iOS را برای آیفون X عرضه کرده است.

پیکسل ۸ تا اندروید ۲۱ آپدیت می‌شود؟

در تئوری، این تعهد گوگل باید به آن معنا باشد که پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو حداقل به اندروید 20 سال 2029 و شاید حتی به اندروید 21 سال 2030 به‌روز می‌شوند.

نظر شما درباره این وعده آپدیت هفت ساله گوگل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)