حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آپدیت iOS 17.0.3 مشکل داغ کردن آیفون ۱۵ پرو اپل را حل کرده است؟

نوشته

6 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل، برترین‌های ترنجی

مشکل داغ شدن آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس به شکل نگران‌کننده‌ای گزارش می‌شد و اپل به فکر برطرف کردن این لکه‌ننگین از دامان جدیدترین پرچمدار خود افتاد. با وجود باگ‌های متعدد در iOS 17 اما این شرکت با اولویت بالایی آپدیت iOS 17.0.3 را با تمرکز بر برطرف‌کردن مشکل گرمای بیش از حد iPhone 15 Pro عرضه کرد. حال می‌خواهیم ببینیم آیا واقعا آپدیت iOS 17.0.3 مشکل داغ کردن آیفون ۱۵ پرو اپل را حل کرده است؟

آپدیت iOS 17.0.3 و مشکل داغ کردن آیفون ۱۵ پرو اپل

برای رسیدن به پاسخ واقعی این پرسش باید تست‌های عملی انجام شود. در این مطلب به مقایسه وضعیت دمای آیفون ۱۵ پرو با آپدیت iOS 17.0.2 و آپدیت iOS 17.03 در کنار دیگر پرچمداران اندرویدی خواهیم پرداخت. همچنین در تست بعدی مقایسه وضعیت دمای این دستگاه با آپدیت‌های مذکور و دو نسل قبلی خود را داریم.

برای شروع، در دمای حالت بیکار و پردازش‌های کم استرس اساساً هیچ تغییری بین iOS 17.0.2 و 17.0.3 دیده نمی‌شود. به صورت کلی و پیش از این آپدیت هم می‌دانستیم که تراشه A17 Pro و iPhone 15 Pro همیشه داغ نیستند و حتی فشار آوردن به CPU به تنهایی برای بالا بردن دمای بیش از حد، کافی نیست.

با این حال، پس از آپدیت و در فشار زیاد، حداکثر دما بهبود قابل توجهی را نشان می دهد. مثلا در تست استرس GPU بعد از ۲۰ دقیقه، حدود ۲.۵ درجه سانتیگراد دمای کمتری نسبت به iOS 17.0.2 ثبت شد. یا هنگام ۱۰ دقیقه فیلمبرداری 4K با نرخ 60 فریم‌برثانیه کاهش دمای ۴.۱ درجه سانتیگرادی ثبت می‌شود که قابل توجه است.

نمودار زیر برای تست‌های مختلف و دستگاه‌های متفاوت می‌تواند برای شما و تکمیل این تست جذاب باشد.

همانطور که دیدید در این تست‌ها هنوز هم دستگاه‌هایی مثل پیکسل ۷ پرو یا گلکسی اس ۲۳ اولترا سامسونگ در اکثر موارد خنک‌تر از آیفون ۱۵ پرو حتی پس از آپدیت iOS 17.03 هستند.

البته باید توجه داشت که در دمای محیطی متفاوت می‌توانید نتایج دیگری را ثبت کنید. این تست به صورت کلی و در شرایط برابر میزان تاثیر آپدیت iOS 17.0.3 در کنترل دمای بهتر آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس را نشان می‌دهد.

مقایسه دمای آیفون ۱۵ پرو پس از آپدیت iOS 17.0.3 با آیفون‌های نسل قبل

اگرچه به نظر می‌رسد اپل مشکل دمای اوج آیفون 15 پرو را بهبود داده است، اما این گوشی هنوز کمی داغ‌تر از برخی از پرچمدارهای اندرویدی است. بیاید ببینیم در یک مقایسه درون خانواده‌ای چه اتفاقی می‌افتد؟

همانطور که مشاهده می‌کنید، تقریبا این محصولات در یک حدود دما عمل می‌کنند. در برخی تست‌ها آیفون ۱۵ پرو و در برخی آیفون ۱۴ پرو مکس بهتر بود ولی در کل تفاوت قابل توجه نیست.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید که آیفون ۱۵ پرو از این به بعد مشکل گرمای بیش از حد نخواهد داشت؟

آیا عملکرد آیفون ۱۵ پرو پس از iOS 17.0.3 و برای کاهش دما افت داشته است؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)