حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

برای کاهش SAR به هندزفری نیاز دارید؟

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | لوازم جانبی، موبایل

مردم به طور کلی درباره همه مواردی که مرتبط با قرار گرفتن در معرض تشعشعات (یا SAR) می‌شود نگران هستند. در این مورد تصورات نادرست بسیار زیادی به خصوص در مورد گوشی‌های هوشمند، نیز وجود دارد. بیاید ببینیم آیا برای کاهش SAR به هندزفری نیاز دارید؟

کاهش SAR با هندزفری؟

ابتدا توجه به ۲ نکته مهم است:

  1. اول اینکه، گوشی‌های هوشمند تشعشعاتی را در محدوده فرکانس رادیویی ساطع می‌کنند. نوعی از تشعشعات غیریونیزان که همچنین انرژی زیادی را حمل نمی‌کنند.
  2. دوم اینکه، یک پارامتر خاص به نام SAR (نرخ جذب خاص) وجود دارد و تنظیم شده است. حد FCC برای قرار گرفتن در معرض عموم از طریق تلفن های همراه، سطح SAR 1.6 است. اکثر گوشی‌های هوشمند مدرن با SAR کمتر از این محدوده در این دسته قرار می‌گیرند. نمودار Statista را در زیر مشاهده می‌کنید.

طبق گفته FDA، هیچ دلیلی وجود ندارد که کاربران در این مورد وحشت زده شوند. هیچ ارتباطی بین فرکانس RF منتشر شده از گوشی‌های هوشمند و هرگونه موضوع یا مشکل مرتبط با سلامتی وجود ندارد. در ادامه چند نکته کلیدی از سایت رسمی FDA آورده شده است:

تلفن‌های همراه سطوح پایینی از انرژی فرکانس رادیویی را منتشر می‌کنند که نوعی پرتوهای غیریونیزان است. داده‌های علمی موجود در مورد قرار گرفتن سر و بدن در معرض انرژی فرکانس رادیویی، هیچ دلیل قطعی در مورد اثرات نامطلوب بیولوژیکی به جز گرم کردن بافت بدن را نشان نمی‌دهد. همچنین داده‌های بهداشت عمومی هیچ ارتباطی بین قرار گرفتن در معرض انرژی فرکانس رادیویی ناشی از استفاده از تلفن همراه و مشکلات مرتبط با سلامتی را نشان نمی‌دهد.

بنابراین، برای پاسخ کوتاه به این سوال، باید گفت خیر.

SAR در موبایل به چه معناست؟

کمترین SAR در موبایل های سامسونگ و بیشترین در شیائومی است

 

میزان SAR گوشی های اپل و سامسونگ گاها از حد مجاز تجاوز می کند

جهت محافظت از خود در برابر تشعشعات تلفن هوشمند خود به هدفون نیازی ندارید (مگر این که حساسیت ویژه ای به تشعشعات داشته باشید). زیرا استفاده از هدفون برای کاهش قرار گرفتن در معرض این نوع تشعشعات عملا هیچ فایده و کاربرد عملی ندارد. به عبارت ساده، لازم نیست نگران عدم استفاده از هدفون و در نتیجه مشکلات سلامتی باشید.

با این حال، به گفته phonearena، صرف زمان بیش از حد با تلفن شما ممکن است پیامدهای دیگری برای سلامتی داشته باشد. بسیاری از مطالعات علمی نشان می‌دهند که در دست داشتن زیاد گوشی می‌تواند باعث ایجاد طیفی از مشکلات (از خطر چاقی گرفته تا مشکلات روانی) شود. اما همانطور که گفته شد، مشکلی با پرتوها و تشعشعات در میان این مشکلات وجود ندارد.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا تا به امروز نگران این موضوع بوده‌اید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان