حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیفون 15 پرو از مشکل جذب لکه اثر انگشت حتی با وجود استفاده از فریم تیتانیومی رنج می‌برد

نوشته

7 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل

اپل به‌تازگی از سری جدید iPhone 15 خود رونمایی کرده است و درحالی‌که ظاهر کلی این گوشی‌ها تغییرات اساسی را به خود ندیده است، تغییرات جزئی قابل‌ملاحظه‌ای در هر دو مدل استاندارد و پرو دیده می‌شود. یکی از این موارد، استفاده از فریم تیتانیومی درجه 5 در مدل‌های iPhone 15 Pro است. لازم‌به‌یادآوری است که اپل از زمان عرضه آیفون X، همواره مدل‌های آیفون رده‌بالای خود را به فریمی از جنس فولاد ضدزنگ مجهز می‌کرد. یکی از برتری‌های استفاده از تیتانیوم اما، کاهش وزن محسوس گوشی‌های جدید است. بااین‌حال، این متریال مشکلاتی نیز دارد که ازجمله آن‌ها می‌توان به برجای ماندن لکه انگشت در سری آیفون 15 پرو به‌خصوص در رنگ‌های تیره‌تر مانند آبی اشاره کرد که البته شدت اثر آن کماکان از فولاد ضدزنگ کمتر است.

مشکل جذب لکه اثر انگشت آیفون 15 پرو

یکی از ویژگی‌های بارز سری آیفون 15 پرو، استفاده از فریمی از جنس آلیاژ تیتانیوم است. این فریم از تیتانیوم درجه 5 ساخته شده است، همان ماده‌ای که در فضاپیماها به‌دلیل نسبت مقاومت به وزن قابل‌توجه آن استفاده می‌شود. اپل برای تکمیل این فریم از هیچ تلاشی دریغ نکرده و آن را در معرض ماشین‌کاری دقیق، پرداخت، برس زدن و سندبلاست قرار داده است. نتیجه چهار گزینه رنگی خیره‌کننده برای آیفون پروهای جدید است: تیتانیوم سیاه، تیتانیوم سفید، تیتانیوم آبی و تیتانیوم طبیعی.

استفاده از تیتانیوم به تبدیل آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس به سبک‌ترین مدل‌های آیفون پرو در تاریخ اپل کمک شایانی می‌کند. قابل‌ذکر است که هر دو مدل دارای بافت‌های زیبا، لبه‌های منحنی و باریک‌ترین حاشیه‌ نمایشگرهایی هستند که تابه‌حال در آیفون دیده شده است. این ترکیب، استحکام و سبک‌وزنی این دستگاه‌ها را تضمین می‌کند.

مشکل لکه اثر انگشت آیفون 15 پرو

مشکل لکه اثر انگشت آیفون 15 پرو

در داخل لایه تیتانیوم یک نوآوری دیگر نهفته است. اپل یک ساختار ثانویه استفاده کرده که به‌طور کامل از 100 درصد آلومینیوم بازیافتی ساخته شده است. این حالت با یک فرآیند ترمومکانیکی پیشرفته ایجاد می‌شود که دو فلز را ازطریق انتشار حالت جامد در فشار فوق‌العاده بالا ذوب می‌کند.

علی‌رغم پیشرفت‌های چشمگیر با تیتانیوم، گزارش‌هایی مبنی‌بر دو مشکل در مدل‌های آیفون 15 پرو منتشر شده است. اول، نگرانی از تغییر رنگ است که در درجه اول بر روی دکمه‌های عملکردی و تنظیم صدا تأثیر می‌گذارد، به‌ویژه در نسخه‌های آبی و مشکی. دوم، موضوع جذب اثر انگشت است که هنگام کار با دستگاه آشکار می‌شود.

البته ذکر این نکته حیاتی است که وقتی کثیفی به دکمه نزدیک نشده باشد، تغییر رنگ ممکن است یک توهم باشد و ممکن است ناحیه دکمه واضح‌تر و درخشان‌تر باشد.

عکس‌ها و ویدیوهای رسانه‌ای از طرفین آیفون 15 پرو، مشکل تغییر رنگ این سری را نشان می‌دهد که انواع خاصی مستعد تغییر رنگ در مناطق خاص هستند. علاوه‌بر این، به‌نظر می‌رسد که اثر انگشت با قاب و دکمه‌های آیفون 15 پرو ارتباط قابل‌توجهی دارد و لکه‌هایی برجای می‌گذارد که ممکن است برای کاربران حساس مناسب نباشد.

درنتیجه، درحالی‌که سری آیفون 15 پرو نوآوری‌های چشمگیری در طراحی و استفاده از مواد جدید ارائه می‌کند، برخی از کاربران ممکن است خود را با مشکلات تغییر رنگ و اثر انگشت درگیر ببینند. همان‌طور که کاربران به این دستگاه‌ها دست پیدا می‌کنند، باید دید این مشکلات تا چه حد آشکار می‌شوند. بااین‌وجود، تعهد اپل به پیش‌بردن مرزهای فناوری و مواد، غیرقابل انکار است و احتمالات هیجان‌انگیزی را برای مدل‌های آینده نوید می‌دهد.

نظر شما درباره مشکل جذب لکه اثر انگشت بر روی فریم سری آیفون 15 پرو اپل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی