حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

افت شدید دانلود توییتر پس از تغییرنام به X

نوشته

7 ماه قبل | بدون دیدگاه | شبکه‌های اجتماعی

توییتر به عنوان پلتفرمی برای انتشار اخبار در سطح جهانی و به‌روزرسانی‌های اجتماعی شخصی می‌شناسیم. از زمان تغییر بحث برانگیز نام تجاری توییتر به X، این پلتفرم با کاهش قابل توجهی در تعداد دانلود مواجه شده است. گزارش جالب Apptopia نشان می‌دهد که دانلودهای این پلتفرم شبکه اجتماعی در عرض ۲ ماه پس از تغییر نام تجاری تقریباً 30 درصد کاهش یافته است. این پایین‌ترین میزان دانلود آن در بیش از یک دهه گذشته است.

افت شدید دانلود توییتر

نسخه وب این پلتفرم هنوز از طریق دامنه twitter.com قابل دسترسی است، همچنین شاهد کاهش ترافیک بوده و بازدیدهای جهانی در ماه آگوست نسبت به سال قبل 10 درصد کاهش دارد.

از نظر تاریخی، توییتر از سال ۲۰۱۱ ماهانه 15 تا 30 میلیون کاربر جدید اضافه کرده است. با این حال، داده‌های اخیر نشان می دهد که “X” تنها 10 میلیون کاربر را بین آگوست و سپتامبر امسال اضافه کرده است. سال گذشته و قبل از خرید توسط ایلان ماسک، افت دانلود توییتر به ۱۸ درصد رسیده بود اما حالا این افت ۳۰ درصدی کاملا قابل توجه است.

طبیعتا جذابیت رو به کاهش “X” به دانلودهای جدید منجر نمی شود. این اپلیکیشن از نظر حفظ کاربر نیز آسیب دیده است. در ماه جولای، تعداد کاربران فعال روزانه به 253 میلیون نفر رسید که اکنون و در ماه سپتامبر به 249 میلیون در ماه کاهش یافته است. روند مشابهی در کاربران فعال ماهانه قابل توجه است و شاهد کاهش از 398 میلیون به 393 میلیون در بازه زمانی مشابه هستیم.

این ارقام یک شکست برای ایلان ماسک است، که قبلاً جاه‌طلبی‌های خود را برای دستیابی به یک میلیارد کاربر ماهانه تا سال 2024 ابراز کرده بود. در حالی که افزایش اولیه در دانلودها و استفاده پس از تصاحب ماسک در ماه اکتبر وجود داشت، این حرکت نمی‌توانست ادامه یابد.

با وجود اعداد نگران کننده، برجسته کردن چشم انداز جاه طلبانه ماسک برای برنامه ضروری است. از زمان خرید، او در مورد تغییر برند توییتر به «X» صحبت کرد و آن را به عنوان تلاشی برای بازتاب تبدیل شدن به پلتفرم چندمنظوره‌ای مانند «WeChat» می‌داند. در راستای این چشم انداز، به زودی ویژگی های جدیدی مانند تماس های ویدیویی و صوتی در این پلتفرم ادغام خواهند شد.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید توییتر چه آینده‌ای پیش روی خود دارد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)