حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تست مقاومت گلکسی زد فلیپ 5 را ببینید: گوشی تاشو مستحکم سامسونگ

نوشته

8 ماه قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ، مقاومت

یک ماه از عرضه نسل پنجم گوشی‌های تاشو گلکسی Z توسط سامسونگ می‌گذرد و هر دو مدل Galaxy Z Fold 5 و Galaxy Z Flip 5 درحال‌حاضر برای خرید در سراسر جهان در دسترس هستند. جدیدترین گوشی‌های تاشو همچنین دارای مکانیزم لولای جدید برای بهبود دوام و تا شدن به‌صورت کاملاً صاف هستند. تست مقاومت گلکسی زد فولد 5 در اوایل ماه جاری توسط JerryRigEverything منتشر شد که نتایج قابل‌قبولی را نشان داد. اکنون، این یوتیوبر به‌سراغ تست مقاومت گلکسی زد فلیپ 5 رفته است که باز هم، شاهد عملکرد عالی نسل جدید گوشی‌های تاشو سامسونگ هستیم.

تست مقاومت گلکسی زد فلیپ 5

گلکسی زد فلیپ 5 سامسونگ به‌طور قابل‌توجهی در مقایسه با نسل قبلی خود ارتقا یافته است. زک ویدیوی خود را با مقایسه Z Flip 5 و Motorola Razr Ultra شروع می‌کند، جایی که اولی با فرم فاکتور جعبه‌ای و نمایشگر ثانویه کوچک‌تر در مقایسه با ضخامت باریک و نمایشگر بزرگ‌تر مدل دوم دیده می‌شود.

 

 

طبق معمول، تست مقاومت ابتدا با آزمایش خراش بر روی نمایشگر ثانویه انجام می‌شود. در این تست، خراش‌های جزئی در مقیاس سختی 6 Mohs با شیارهای عمیق‌تر در سطح 7 ایجاد می‌شود. سامسونگ از گوریلا گلس Victus 2 برای نمایشگر بیرونی زد فلیپ 5 استفاده می‌کند. این برند همچنین از شیشه بسیار نازک (UTG) برای نمایشگر داخلی گوشی خود استفاده کرده است که شروع به ایجاد خراش در سطح 2 و شیارهای عمیق‌تر در سطح 3 می‌کند. آثار ناخن انگشت در سطح پنل داخلی نیز کاملاً قابل مشاهده است. بااین‌حال، این موضوع تعجب‌آور نیست زیرا تمامی گوشی‌های تاشو در قسمت خراش نمایشگر تاشو خود به‌دلیل استفاده از محافظ صفحه پلاستیکی با مشکل مواجه هستند. علاوه‌بر این، سامسونگ همچنین در مورد فشار دادن بیش از حد روی پنل تاشو گوشی هشدار می‌دهد. همان‌طور که گفته شد، این گوشی از قبل دارای یک محافظ صفحه ازپیش نصب‌شده است که قرار نیست حذف شود.

زک سپس به آزمایش خراش می‌پردازد که در تمام اطراف فریم آلومینیومی دستگاه خراش ایجاد می‌کند. لولای انعطاف‌پذیر در پشت نیز از آلومینیوم ساخته شده است و باعث ایجاد خط و خش می‌شود. پنل پشتی گلکسی زد فلیپ 5 نیز توسط 2 Corning Gorilla Glass Victus محافظت شده است که در برابر خط و خش مقاوم است. یوتیوبر گردوغبار و خاک را روی صفحه داخلی و لولا در پشت می‌ریزد. درکمال‌تعجب و با وجود عدم پشتیبانی رسمی از مقاومت دربرابر گردوغبار، این گوشی دوام خوبی را در این بخش از خود به‌جای گذاشت. Galaxy Z Flip 5 سپس تحت آزمایش سوختگی قرار می‌گیرد که در آن صفحه بیرونی و داخلی به‌ترتیب 10 و 15 ثانیه در برابر شعله مقاومت می‌کنند. دکمه پاور که به‌عنوان حسگر اثرانگشت نیز عمل می‌کند، می‌توانست اسکن‌ها را با خراش‌های جزئی ثبت کند، اما پس از ایجاد خراش‌های اضافی، به‌طور کامل از کار افتاد.

تست مقاومت گلکسی زد فلیپ 5

تست مقاومت گلکسی زد فلیپ 5

سامسونگ گلکسی زد فلیپ 5 درنهایت تحت نهایی‌ترین بخش تست دوام زک قرار گرفت؛ تست خمش. این آزمایشی است که گوگل پیکسل فولد امسال و موتورولا ریزر پلاس از پس آن برنیامدند. جدیدترین نسل تاشو سامسونگ اما، بدون آسیب ظاهر شد! زاک سعی کرد با فشار زیاد از پشت آن را خم کند اما زد فلیپ 5 مقاومت خوبی از خود نشان داد. این موضوع گواهی بر تلاش‌های سامسونگ برای بهبود مداوم دوام گوشی‌های تاشو خود است که Galaxy Z Flip 5 را به +Motorola Razr برتری می‌بخشد.

نظر شما درباره تست مقاومت گلکسی زد فلیپ 5 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی