حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوشی تاشو سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۵ رسما معرفی شد

نوشته

9 ماه قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ

پس از آشنایی با گلکسی زد فولد ۵ سامسونگ حالا نوبت به گوشی تاشو کوچک جدید این برند است. گوشی تاشو سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۵ با لولای بهبود یافته عرضه می‌شود. همچنین Galaxy Z Flip 5 بزرگترین و خاص‌ترین نمایشگر بیرونی را بین گوشی‌های تاشوی این شرکت دارد.

گوشی تاشو سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۵

از نظر اندازه نمایشگر باید گفت که Galaxy Z Flip 5 حالا یک نمایشگر بیرونی بزرگتر دارد. نمایشگر بیرونی این دستگاه که سامسونگ به آن Flex Window می‌گویدحالا 3.78 برابر بزرگتر از نسل قبلی است. این یعنی یک نمایشگر ۳.۴ اینچی دارید که رزلوشن آن ۷۲۰ در ۷۴۸ پیکسل بوده و رفرش‌ریت ۶۰ هرتزی دارد.

نمایشگر داخلی Infinity Flex نسبت به نسل قبلی یعنی گلکسی زد فلیپ ۴ تفاوت ویژه‌ای ندارد و یک پنل ۶.۷ اینچی با رزلوشن +FHD است که رفرش‌ریت متغیر ۱ تا ۱۲۰ هرتزی را ارائه می‌کند.

همچنین همانطور که از تصویر بالا مشخص است، در لبه‌ی بالا آن شما می‌توانید ببینید که به شکل یک پوشه طراحی شده و سمت چپ آن برای ارائه فضای مناسب دوربین، کمی کوتاه تر است.

سامسونگ این نمایشگر را برای عکاسی و فیلم‌برداری سلفی با دوربین اصلی توصیه می‌کند. در بخش نرم افزار، One UI 5.1.1 به شما دستری به ویجت‌ها را از این نمایشگر می‌دهد. همچنین ژست‌های حرکتی آن تقریبا مشابه گلکسی واچ است و با سوایپ از بالا، چپ و راست منوهای مختلفی نمایش داده می‌شود.

لولای منعطف (Flex Hinge) جدید، تجربه‌ای متوازن از گوشی‌های تاشو ارائه می‌دهد که در عین داشتن طراحی زیبا، مستحکم و پایدار هم هست. همچنین قابلیت FlexCam گرفتن عکس از زوایای خلاقانه را برای هر کاربری ممکن می‌کند.

در حال بسته ضخامت به ۱۵.۱ میلی‌متر کاهش پیدا کرده و وزن آن ۱۸۷ گرم است. در حالت بسته این لولای جدید تقریبا فاصله‌ای بین دو لبه دستگاه نخواهد داشت

این دستگاه به استاندارد IPX8 مجهز شده که مقاومت دربرابر آب را ارائه می‌دهد اما در مقابل خاک باید خودتان مراقب دستگاه باشید چون مقاومتی ندارد.

قاب‌ آلومینیومی Armor و محافظ صفحه Corning GorillaGlass Victus2  که بر روی صفحه تاشو و پنل پشتی اعمال شده حفاظت لازم را برای هرکاربری فراهم می‌کند. این سطح از حفاظت همچنین با اضافه شدن لولای منعطف (Flex Hinge) بهبود هم یافته است. این لولای منعطف با ساختار ریلی دوگانه‌ای که دارد، ضربات وارد شده خارجی را توزیع می‌کند تا از آسیب به بدنه جلوگیری شود.

گلکسی زد فلیپ ۵ در رنگ یاسی

گلکسی زد فلیپ ۵ در رنگ یاسی

گلکسی Z Flip 5 با ترکیب دوربین نسل قبلی عرضه می‌شود. جایی که یک دوربین سلفی داخلی ۱۰ مگاپیکسلی حضور دارد. این دوربین با f/2.2 و اندازه پیکسل‌های ۱.۲۲ میکرومتری ارائه می‌شود.

البته می‌توانید از دوربین دوگانه پشتی و نمایشگر بیرونی برای ثبت سلفی استفاده کنید. این دوربین‌ها ۲ عدد ۱۲ مگاپیکسلی هستند که دوربین اصلی به لرزشگیر اپتیکال تصویر یا OIS مجهز شده و فوکس دوال پیکسل دارد. دوربین ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض با f/2.2 و پیکسل‌های ۱.۱۲ میکرومتری همراه است.

در بخش سخت افزار ما تراشه آشنای Snapdragon 8 gen 2 For Galaxy را اینجا هم داریم. این تراشه قبلا در سری گلکسی اس ۲۳ استفاده شده بود. گلکسی زد فلیپ ۵ با ترکیب‌های حافظه رم و حافظه داخلی زیر عرضه خواهد شد:

  1. ۱- ۸ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی
  2. ۲- ۸ گیگابایت حافظه رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی

باتری ۳۷۰۰ میلی‌آمپری آن دارای ۲ سلول مجزا است. با شارژر سیمی ۲۵ وات در مدت ۳۰ دقیقه تا ۵۰ درصد شارژ خواهد شد. همچنین از شارژ بی‌سیم و شارژ بی‌سیم معکوس پشتیبانی می‌شود.

سیستم عامل اندروید ۱۳ و رابط کاربری One UI 5.1.1 برای این دستگاه به صورت پیش فرض نصب خواهد شد. همچنین در ۸ رنگ سبز، گرافیتی، کرم، صورتی، خاکستری، آبی، سبز و زرد در دسترس خواهد بود.

نظر شما درباره گلکسی زد فلیپ ۵ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)