سرانجام، رشد گوشی های هوشمند تاشو در بازار چین آغاز شده است. بر اساس گزارش های CINNO Research، سهم بازار تلفن های هوشمند تاشو در مقایسه با سال گذشته، ۷۲ درصد افزایش یافته است. مشاهده این روند مثبت در فروش گوشی های تاشو زمانی که فروش کلی تلفن های هوشمند برای یازده فصل متوالی کاهش یافته، بسیار شگفت آور است. هم اکنون، هواوی پیشتاز بازار گوشی های هوشمند تاشو در چین است.
عرضه آخرین گوشی تاشو هواوی، این غول فناوری چینی را در صدر جدول فروش قرار داده است. میت ایکس ۳ به لطف مشخصات و طراحی هیجان انگیز خود، فروش خوبی را در سه ماهه دوم ۲۰۲۳ به دست آورده است. نرم افزار هواوی نیز به فروش هر چه بیشتر Mate X3 کمک کرده است. اوپو نیز در جایگاه دوم قرار گرفته و سامسونگ در جایگاه سوم دیده میشود. فروش سامسونگ عمدتاً به دلیل گوشی های هوشمند تاشو نسل قبل خود (یعنی Galaxy Z Fold 4 و Galaxy Z Flip 4) است. این غول فناوری کره ای، به تازگی گوشی های تاشو جدید خود را معرفی کرده است. ویوو، آنر و شیائومی از نظر فروش در نیمه اول سال ۲۰۲۳ میلادی به ترتیب در جایگاه های ۴، ۵ و ۶ قرار گرفته اند.
همان طور که در تصویر دوم قابل مشاهده است، در میان تمام سازندگان گوشی های هوشمند، هواوی موفق شده که نیمی از سهم کلی بازار گوشی های تاشو را در اختیار بگیرد. مطابق با گزارش وبسایت Gizmochina، در همین حال، سامسونگ با حدود ۴۰ درصد از سهم کلی بازار به دنبال رقابت با هواوی است. سهم سایر تولیدکنندگان نیز با فروش خوب در ماه های اخیر افزایش مییابد.
اگرچه سهم گوشی های دارای صفحه نمایش عمودی تاشو همچنان در حال افزایش است؛ اما تلفن های همراه با صفحه نمایش افقی تاشو همچنان سهم مهمی از بازار را به خود اختصاص میدهند. به نظر میرسد که گوشی های تاشو فرم Fold، خریداران بیشتری را به سوی خود جذب میکند. گوشی های تاشو به شکل فولد (که به طور افقی تا میشوند) حدود ۵۵ درصد از سهم فروش بازار را به خود اختصاص داده اند. البته، فروش تلفن های هوشمند تاشو فرم Flip نیز به آرامی در حال افزایش است. هواوی گوشی های هوشمند تاشو پیشرفته ای را با قیمت بالای ۱۰,۰۰۰ یوآن (معادل ۱۳۸۳ دلار) در بازار چین عرضه میکند.
نظر شما چیست؟ آیا هواوی به شکوه سابق باز خواهد گشت؟ آیا هواوی به جز در بازار گوشی های تاشو چین، میتواند در سایر بازار ها نیز پیشتاز باشد؟