حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پنج گوشی هوشمند پرفروش در بازارهای جهانی آمریکا، انگلیس، چین و سایر کشورها

گوشی‌های هوشمند بر اساس قیمت گذاری و سخت‌افزاری که ارائه می‌دهند، ممکن است محبوب دل کاربران شوند یا اینکه برعکس، سبب شوند استقبال خاصی از آن صورت نگیرد. اکنون پنج گوشی هوشمند پرفروش در بازارهای جهانی آمریکا، انگلیس، چین و سایر کشورها مشخص شده است که نشان می‌دهد کدام شرکت‌ها موفقیت بیشتری کسب کرده‌اند. با ترنجی همراه باشید.

پنج گوشی هوشمند پرفروش در بازارهای جهانی کدامند؟!

شاید شما این موضوع را نمی‌دانستید، زیرا موسسه تحقیقاتی Counterpoint معمولا به دلایلی دوست ندارد این گزارش‌ها را به شدت تبلیغ کند، اما علاوه بر گردآوری لیست‌های جهانی از پرفروش‌ترین مدل‌های گوشی‌های هوشمند شرکت‌ها، این شرکت تحلیلی، به طور مرتب داده‌های خود را بر اساس برخی شرکت‌های بزرگ نیز تجزیه و تحلیل می‌کند.

ما در حال صحبت از بازار ایالات متحده، بریتانیا، چین، هند، فرانسه، کره جنوبی، آلمان و ژاپن هستیم که آخرین بار در ژانویه با ترکیبی از نتایج عجیب و غریب و کاملا غیرمنتظره مورد بررسی قرار گرفته‌اند و در مجموع برای علاقه مندان حوزه موبایل در سراسر کشورهای جهان (نه فقط کشورهای ذکر شده) بسیار جالب است.

تقریبا شاهد تسلط کامل اپل بر بازار هستیم

اگرچه واضح است که نمی‌توان تمام پنج گوشی هوشمند برتر دنیا و هفت مدل از ده مدل اول را بدون برتری مناطق بسیار پرجمعیت جهان در نظر بگیرید، اما هنوز هم دیدن اپل در سال ۲۰۲۲ وآن هم در صدر بازار ایالات متحده، بریتانیا، چین و فرانسه بسیار شگفت‌ انگیز است. کاربران آلمان و ژاپن دقیقا با محصولات همین شرکت بیشتر تعامل دارند. جالب است بدانید آیفون ۱۳ معمولی، محبوب‌ترین گوشی در هر یک از این کشورها است و با ۲۹ درصد، بیشترین سهم را از کل فروش در بریتانیا دارد.

پنج گوشی هوشمند پرفروش در بازارهای جهانی

این رقم در بازار گوشی‌های هوشمند چین که ظاهرا به شدت پراکنده است، بسیار پایین‌تر است، جایی که آیفون ۱۳ پرو مکس و آیفون ۱۳ پرو تنها توانسته‌اند هر کدام ۳ درصد سهم داشته باشند و به ترتیب در جایگاه‌های دوم و سوم قرار بگیرند. جالب اینجاست که فاصله بین دارندگان جایگاه اول و جایگاه دوم در ژاپن کمتر است، به طوری که آیفون SE ارزان قیمت (۲۰۲۰) جایگاه دوم را در اختیار خود دارد و پس از آن آیفون ۱۲ مینی، آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ قرار دارند.

پنج گوشی هوشمند پرفروش در بازارهای جهانی

نمی‌توان گفت که کدام یک از شرکت‌ها و دستگاه‌هایشان بر شش دستاورد منطقه‌ای اپل در ژانویه ۲۰۲۲ تاثیرگذارتر است، زیرا آیفون ۱۳ با سه آیفون دیگر در ایالات متحده و فرانسه و فقط دو آیفون در آلمان رقابت می‌کند. اگر تعجب می‌کنید، برتری این شرکت در این بازارها در ژانویه، آوریل، ژوئیه و اکتبر ۲۰۲۱ کمی کمتر بوده که موفقیت قطعی خانواده آیفون ۱۳ را بیشتر نشان داد.

چند نقطه امید روشن برای سامسونگ وجود دارد

با رونمایی از سری گلکسی S22 و پس از گذشت بازه زمانی تحت پوشش بودن آخرین گزارش تحقیقاتی موسسه کانترپوینت و عدم عرضه گلکسی نوت ۲۱ در سال گذشته، گلکسی زد فلیپ ۳ 5G به طرز چشمگیری به عنوان اولین گوشی هوشمند پرفروش در سرزمین مادری سامسونگ یعنی کره ظاهر شده است. این در واقع شاهکاری است که گلکسی نوت ۲۰ و نوت ۲۰ اولترا در ژانویه ۲۰۲۱ نتوانستند آن را انجام دهند، زمانی که آیفون ۱۲ پرو از میان رده گلکسی A31 و گلکسی S21 پیشی گرفت و تاج و تخت سامسونگ را در کره جنوبی ربود.

پنج گوشی هوشمند پرفروش در بازارهای جهانی

حالا که صحبت از میان‌رده‌های گلکسی سامسونگ شد، دو دستگاه این خانواده از گلکسی زد فلیپ ۳ و طبیعتا آیفون ۱۳ اصلی در نمودار ژانویه ۲۰۲۲ کره پیروی کردند. اما A32 و A52s 5G قبل از معرفی A53 از آیفون ۱۳ پر مکس اپل جلوتر بودند. در همین حال، نسخه مجهز به 5G گلکسی A32 توانست در ایالات متحده پس از آیفون ۱۳، آیفون ۱۳پرو مکس، آیفون ۱۳ پرو و ​​آیفون ۱۲، رتبه پنجم را به خود اختصاص دهد و گوشی پایین رده گلکسی A12 در رتبه چهارم در بریتانیا قرار بگیرد و همچنین S20 FE 5G قدیمی تنها در بین پنج گوشی برتر آلمان و فرانسه قرار داشته باشد.

پنج گوشی هوشمند پرفروش در بازارهای جهانی

به گفته PhoneArena، این موضوع برای سامسونگ ناامیدکننده است، زیرا هیچ یک از اعضای خانواده ممتاز گلکسی S21 نتوانستند هیچ یک از این ۵ لیست برتر را بشکنند، افتخاری که حتی گلکسی A03 Core سطح پایه نیز به نوعی در هند آن را به دست آورد. هند هنوز هم غیرمعمول‌ترین بازار در بین هشت بازار مورد بررسی است و سه گوشی هوشمند را در جایگاه خود میزبانی می‌کند که مطمئنا اکثریت قریب به اتفاق خوانندگان ما هرگز نام آن‌ها را نشنیده‌اند. نظر شما در این مورد چیست؟! آیا این آمار در فصل‌های بعدی تغییر خواهد کرد؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali.reza.9821

ایول A32 5G گوشی من هم تو لیسته 🙂

.Yakuza

سلام …این که اپل همیشه تو 10رتبه اول فروش سالانه بیشترین گوشی داره که مشخص ….لطفاً در مورد پردازنده جدید کوالکام 7Gen 1 ….با Gpu662…چهار هسته Cortex-A710 …CorCortex-A510 وساختار ARM’s V9 خبری بنویسید…رقیب دایمنسیتی 8100 هست …

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان