حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ گلکسی زد فولد 4 رسما معرفی شد: ارگونومی بهینه و دوربین بهتر

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | برترین‌های ترنجی، سامسونگ

سامسونگ می‌گوید که دو نسل اول گلکسی Z Fold رده تاشو را تعریف کردند، نسل سوم بر بهبود دوام، مولتی‌تسکینگ و پشتیبانی از قلم S Pen تمرکز داشت. اکنون، سامسونگ رسما گلکسی زد فولد 4 را معرفی کرده است که از ارگونومی بهتر، تراشه قدرتمند با بهره‌وری بیشتر و بهبودهای چشمگیر دوربین بهره می‌برد.

سامسونگ گلکسی زد فولد 4

گلکسی زد فولد 4 جدید اکنون 3.1 میلی‌متر کوتاه‌تر از مدل قبلی خود بوده؛ درحالی‌که عرض آن به 67.1 میلی‌متر می‌رسد. بااین‌حال، حاشیه‌های نازک‌تر به سامسونگ این امکان را می‌دهد که صفحه‌نمایش را 2.7 میلی‌متر عریض‌تر کند. این مورد نسبت‌تصویر نمایشگر خارجی را از حالت کشیده‌ی 24.5:9، به نسبت‌تصویر نسبتا معقول‌تر 23:9 تغییر می‌دهد.

رنگ‌های سامسونگ گلکسی زد فولد 4

رنگ‌های سامسونگ گلکسی زد فولد 4

در حالت بازشده، مدل جدید 2 میلی‌متر عریض‌تر است، اما باز هم کوچک‌ترشدن قاب به سامسونگ اجازه می‌دهد نمایشگر داخلی آن را 3.1 میلی‌متری عریض‌تر کند. این گوشی تاشو همچنین نازک‌تر از نسل قبلی خود است و اندازه آن درحالت باز 6.3 میلی‌متر و در حالت بسته 15.8 میلی‌متر است (در مقابل 6.4 میلی‌متر و 16 میلی‌متر زد فولد 3) می‌رسد و همچنین وزن آن 8 گرم سبک‌تر است و به 263 گرم می‌رسد.

نمایشگر داخلی گلکسی زد فولد 4 همچنان دارای ابعاد 7.6 اینچی بوده، اما نسبت‌تصویر اکنون به 10.8:9 (درمقابل 11.2:9 نسل گذشته) رسیده است. مانند قبل، این صفحه‌نمایش دارای رفرش‌ریت متغیر ​​تا 120 هرتز و روشنایی معمولی 1000 نیت است. ناحیه روی دوربین زیر نمایشگر دارای تراکم پیکسلی بالاتری است که باعث می‌شود کمتر دیده شود.

قاب این گوشی از آلومینیوم آرمور ساخته شده است و صفحه‌نمایش داخلی و خارجی اکنون توسط +Gorilla Glass Victus محافظت می‌شود. این تلفن دارای گواهی IPX8 برای مقاومت در برابر آب است (می‌توان آن را در عمق 1.5 متری آب شیرین به‌مدت 30 دقیقه غوطه‌ور کرد). هر دو گوشی جدید سری گلکسی زد به‌طور مستقل توانایی تا شدن تا 200 هزار بار مرتبه را دارند.

دوربین سه‌گانه در پشت این دستگاه از Galaxy S22 و +S22 الهام گرفته شده است. این گوشی دارای یک سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی با سنسور بزرگ‌تر است که 23 درصد نور بیشتری را جذب می‌کند. بهبودهای دوربین همچنین شامل OIS و EIS بهبودیافته است.

دوربین تله‌فوتو 10 مگاپیکسلی جدید به‌لطف بزرگنمایی اپتیکال 3 برابر و زوم دیجیتالی 30 برابری، همه‌چیز را نزدیک‌تر می‌کند. دوربین فوق‌عریض 12 مگاپیکسلی تغییر چندانی نسبت‌به نسل پیشین ندیده است. به‌عنوان یادآوری، Z Fold 3 دارای ترکیب دوربین سه‌گانه 12 مگاپیکسلی بود.

دوربین روی نمایشگر کاور شامل یک سنسور 10 مگاپیکسلی (f/2.2) است و دوربین زیر نمایشگر همچنان برای خروجی تصاویر 4 مگاپیکسلی (f/1.8) به  pixel-binning وابسته است.

همچنین فرم طراحی تاشو این گوشی برخی از حالت‌های عکس‌برداری منحصربه‌فرد را فعال می‌کند. به‌عنوان‌مثال، هنگام بزرگ‌نمایی، یک «نقشه بزرگ‌نمایی» روی نیمی از نمایشگر مشاهده می‌کنید که کادربندی عکس را آسان‌تر می‌کند.

گلکسی زد فولد 4 اکنون قدرت خود را از یک چیپست قدرتمند و کارآمد Snapdragon 8+ Gen 1 همراه با 12 گیگابایت رم تأمین می‌کند. ظرفیت ذخیره‌سازی این گوشی 256 گیگابایت یا 512 گیگابایت بوده که در برخی مناطق گزینه 1 ترابایتی نیز موجود است.

ظرفیت باتری مانند گذشته در 4400 میلی‌آمپرساعتی ثابت باقی مانده است. همچنین اگرچه توان شارژ نیز در همان 25 وات ثابت مانده، اما از گذشته سریع‌تر شارژ می‌شود. اکنون با یک شارژ 30 دقیقه‌ای، باتری تا 50 درصد شارژ می‌شود. به‌عنوان مقایسه، Z Fold 3 در همین زمان تنها تا 33 درصد شارژ می‌شد. همچنین شارژ بی‌سیم 15 واتی نیز برای زد فولد 4 درنظر گرفته شده است.

اگرچه سامسونگ تنها تغییرات اندکی در بخش سخت‌افزاری ایجاد کرده است، نرم‌افزار گلکسی زد فولد 4 اکنون بهبودهای قابل‌توجهی را به‌همراه دارد. این دستگاه One UI 4.1.1 مبتنی‌بر Android 12L را اجرا می‌کند که شامل برخی ویژگی‌های جدید برای کمک به کاربران برای استفاده حداکثری از فرم فاکتور منحصر‌به‌فرد گوشی است. این موارد شامل یک نوار وظیفه جدید است که طرحی شبیه به رایانه شخصی شما ارائه می‌کند، دسترسی فوری به برنامه‌های موردعلاقه و اخیر شما، قابلیت‌های مولتی‌تسکینگ بهتر و همچنین میانبرهای جدید برای باز کردن سریع برنامه‌ها در یک پنجره بازشو یا حالت تقسیم صفحه.

سامسونگ با شرکای خود و به‌تنهایی برای ارائه یک تجربه نرم‌افزاری بسیار بهبودیافته کار کرده است. اکنون یک نوار وظیفه مانند رایانه شخصی در پایین وجود دارد (شبیه DeX) که به شما امکان دسترسی فوری به برنامه‌های موردعلاقه‌تان، برنامه‌های اخیر و ترکیبات یکسان برنامه را می‌دهد.

به‌عنوان‌مثال، می‌توانید فیس‌بوک و مسنجر فیس‌بوک را درکنار هم (یا حتی سه برنامه در یک زمان) داشته باشید.

همچنین اپلیکیشن‌های +YouTube ،Netflix ،Disney و Microsoft بهینه‌سازی شده‌اند تا از فرم تاشو بهترین استفاده را ببرند. برخی از برنامه‌ها صفحه‌نمایش داخلی بزرگ را برای استفاده می‌طلبند؛ به‌عنوان‌مثال Outlook ،Office و Teams مایکروسافت و همچنین Google’s Meet عملکردی شبیه تبلت ارائه می‌دهند.

همان‌طور که گفتیم، حالت فلکس نیز در گلکسی زد فولد 4 وجود دارد به‌طوری‌که می‌توانید گوشی را تا نیمه و در موقعیتی شبیه به لپ‌تاپ تا کنید. این حالت دوربین را برای تماس ویدیویی قابل‌استفاده می‌کند، بدون نیاز به سه‌پایه (اگرچه یک کیس با پایه داخلی نیز برای این دستگاه وجود دارد). برنامه‌هایی که به‌طور طبیعی از حالت فلکس پشتیبانی نمی‌کنند، به‌جای آن از تاچ‌پد حالت فلکس بهره‌مند می‌شوند که نیمه پایینی صفحه را به یک تاچ‌پد و نوار میانبر تبدیل می‌کند.

S Pen در این گوشی اکنون قابلیت جدیدی دارد؛ استخراج متن. ازطریق این ویژگی می‌توانید اطلاعات تماس شخصی را مشاهده کرده و آدرس او را ذخیره کنید، فقط کافی است آدرس را با قلم برجسته کنید و آن را روی Google Maps بکشید تا به‌سرعت ناوبری شروع شود. این قابلیت مشابه با کپی و چسباندن است، اما با سهولت و دقت قلم S Pen.

قلم S Pen سامسونگ گلکسی زد فولد 4

قلم S Pen سامسونگ گلکسی زد فولد 4

گلکسی زد فولد 4 جدید به‌زودی در دسترس خواهد بود. پیش‌سفارش این گوشی از هم‌اکنون آغاز شده و خریداران آن یک گواهی الکترونیکی به ارزش 150 دلار دریافت می‌کنید، به‌علاوه (اگر هم‌اکنون ثبت‌نام کنید) یک سال +Samsung Care رایگان دریافت خواهید کرد.

سامسونگ گلکسی زد فولد 4

سامسونگ گلکسی زد فولد 4

Samsung Galaxy Z Fold 4 از 26 آگوست در ایالات‌متحده به‌فروش می‌رسد. این گوشی در سه پیکربندی ذخیره‌سازی با مدل پایه 12 گیگابایت رم + 256 گیگابایت حافظه داخلی با قیمت 1799.99 دلار در دسترس خواهد بود. همچنین هر سه پیکربندی Galaxy Z Fold 4 در رنگ‌های مشکی فانتوم، بژ و خاکستری‌سبز عرضه می‌شوند. علاوه‌بر این، سامسونگ یک رنگ شرابی اضافی را منحصراً ازطریق فروشگاه آنلاین خود به‌فروش می‌رساند.

نظر شما پیرامون سامسونگ گلکسی زد فولد 4، طراحی و مشخصات آن چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی