حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سیری پیش‌رو در رقابت دستیارهای صوتی است؛ رشد ۳۵۰ درصدی کاربران ماهانه کورتانا

نوشته

6 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، گوگل، مایکروسافت

همه‌ی کاربران گوشی‌های هوشمند تمایل به استفاده از دستیارهای صوتی ندارند؛ بعضی از کاربران در هنگام استفاده از آن، احساس غیر طبیعی بودن می‌کنند و بعضی دیگر به اندازه کافی به الگوریتم‌های تشخیص گفتار اطمینان ندارند. با این حال طی سال‌های گذشته، شاهد بهبود یافتن دستیارهای صوتی اختصاصی شرکت‌های فناوری، مانند اپل، گوگل، مایکروسافت و غیره بوده‌ایم و کاربران زیادی نیز به دستیارهای صوتی آنها اطمینان کرده‌اند. به‌تازگی آمار جدیدی از میزان محبوبیت دستیارهای صوتی شرکت‌ها منتشر شده که سیری، پیش‌رو در رقابت دستیارهای صوتی است. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

طبق بررسی‌های Verto Analytics که مربوط به ماه می ۲۰۱۷ است، ۴۳.۸ درصد از گوشی‌های هوشمند در ایالات متحده، دارای یک برنامه هوش مصنوعی هستند. با توجه به بررسی‌های منتشر شده، دستیارهای صوتی معمولا در زمان‌های رفتن به محل کار، درست قبلا یا بعد از زمانی که برنامه‌ی Google Maps باز می‌شود، مورد استفاده قرار می‌گیرند. یک کاربر عادی، حدود ۱۲ دقیقه از هر ماه با دستیار صوتی خود کار می‌کند؛ افرادی که وقت بیشتری برای استفاده از آن می‌گذارند، زن‌های ۵۲ ساله هستند که این زمان به حدود ۱.۵ ساعت در ماه می‌رسد.

موسسه تحقیقاتی Verto Analytics، همچنین به بررسی محبوب‌ترین دستیارهای صوتی پرداخته است. سیری شاهد کاهش ۱۵ درصدی‌ (حدود ۷.۳ میلیون) در تعداد کاربران فعال از ماه می ۲۰۱۶ تا می ۲۰۱۷ بوده است؛ در زمان مشابه، الکسا آمازون، رشد ۳۲۵ درصدی در تعداد کاربران ماهانه (از ۸۰۰ هزار نفر به ۲.۸ میلیون نفر) را تجربه کرده‌است. این میزان رشد برای دستیار صوتی مایکروسافت، یعنی کرتانا به ۳۵۰ درصد (از ۲۰۰ هزار نفر به ۷۰۰ هزار نفر) می‌رسد.

هنوز هم سیری اپل در رقابت دستیارهای صوتی، پیش‌رو است؛ تعداد کاربران فعال آن، به ۴۱.۴ میلیون نفر رسیده و بالاتر از S Voice سامسونگ با ۲۳.۲ میلیون کاربر قرار گرفته‌است.

نظر شما چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ایزدی