حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ویندوز Copilot، دستیار هوش مصنوعی مایکروسافت برای ویندوز 11 معرفی شد

نوشته

11 ماه قبل | بدون دیدگاه | Windows 11

مایکروسافت درجریان کنفرانس توسعه‌دهندگان بیلد 2023، قابلیت AI Copilot خود را به‌عنوان یک ابزار داخلی هوش مصنوعی برای افزایش بهره‌وری در سیستم‌عامل ویندوز 11 معرفی کرده است. ویژگی “Windows Copilot” عملکردی مشابه Bing در مایکروسافت Edge داشته اما منحصر به مرورگر نیست و در محیط ویندوز نیز استفاده می‌شود.

ویندوز Copilot مایکروسافت

ویژگی Windows Copilot می‌تواند محتوا را روی صفحه تجزیه‌وتحلیل کند و پیشنهاد‌ها و اقدامات متنی را بر اساس آنچه توسط کاربر مشاهده می‌شود، ارائه دهد. Copilot ازطریق دکمه‌ای در تسک‌بار قابل‌دسترسی است و می‌توان آن را به اطراف حرکت داد یا هنگام اجرا به سمت راست یا چپ صفحه‌نمایش منتقل کرد. این ویژگی همچنین دارای یک باکس چت است که در امتداد پایین برای وارد کردن دستورات و پرسیدن سؤالات اجرا می‌شود.

Panos Panay، مدیر تولید مایکروسافت، پیرامون ویژگی این قابلیت بیان کرد: «ویندوز اولین پلتفرم رایانه شخصی است که کمک هوش مصنوعی متمرکز را برای مشتریان ارائه می‌دهد. با بینگ چت و پلاگین‌های شخص اول و شخص ثالث، می‌توانید به‌جای صرف انرژی برای یافتن، راه‌اندازی و کار در چندین برنامه، بر روی زنده کردن ایده‌های خود، تکمیل پروژه‌های پیچیده و همکاری تمرکز کنید.»

مایکروسافت می‌گوید که Copilot جدید مانند «دستیار شخصی» شما برای هر ویندوزی عمل می‌کند و اساساً جایگزین Cortana می‌شود. شما می‌توانید از آن بخواهید تنظیمات ویندوز را پیکربندی کند، برنامه‌ها را باز کند، متن و تصاویر درون برنامه‌ها را تجزیه‌وتحلیل کند، کمک فوری را شروع کند، به‌روزرسانی‌ها را بررسی کند و موارد دیگر. این ابزاری برای کنترل بسیاری از جنبه‌های کامپیوتر شما است و همه را به یک کاربر قدرتمند تبدیل می‌کند.

ویندوز Copilot مایکروسافت

ویندوز Copilot مایکروسافت

جای تعجب نیست که Windows Copilot بر اساس همان فناوری هوش مصنوعی است که مایکروسافت از آن به‌عنوان بخشی از چت بینگ استفاده می‌کند، به این معنی که می‌توانید از Windows Copilot بخواهید علاوه‌بر کمک به انجام کارهای داخلی در رایانه شما، در محیط وب نیز جستجو کند. این ویژگی حتی از افزونه‌های Bing Chat و ChatGPT نیز پشتیبانی کرده و Windows Copilot را به یک پلتفرم توسعه‌پذیر تبدیل می‌کند.

مایکروسافت می‌گوید Windows Copilot به‌عنوان بخشی از برنامه Windows Insider در ماه ژوئن به‌صورت پیش‌نمایش در دسترس خواهد بود، و این بدان معناست که احتمالاً به‌عنوان بخشی از آپدیت 23H2 ویندوز 11 در پاییز برای همه کاربران منتشر خواهد شد. درواقع، مایکروسافت ویژگی‌های جدید دیگری را نیز معرفی کرده است که برای ویندوز 11 در دست توسعه هستند. پشتیبانی از کنترل‌های جانبی RGB بومی در راه است، همراه با پشتیبانی درون جعبه از فرمت‌های آرشیو مانند 7zip و بهبودهای بیشتر در تسک‌بار.

نظر شما درباره قابلیت ویندوز Copilot مایکروسافت چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی