حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ایسوس Zenfone 10 رسما معرفی شد: پرچمدار کامپکت با نمایشگر 5.9 اینچی 144Hz و اسنپدراگون 8 نسل 2

نوشته

10 ماه قبل | یک دیدگاه | ایسوس، برترین‌های ترنجی

کمپانی ایسوس پس از گذشت تقریباً یک سال از معرفی Zenfone 9 کامپکت، امروز نسل جدید گوشی پرچمدار جمع‌وجور خود را با نام Zenfone 10 معرفی کرد. اگرچه در طراحی ظاهری این دستگاه تفاوت‌های چشمگیری با مدل پیشین به‌چشم نمی‌خورد، اما اکثر مشخصات داخلی ارتقا پیدا کرده است. زنفون 10 اکنون دارای جدیدترین تراشه پرچمدار اسنپدراگون 8 نسل 2، همان نمایشگر 5.9 اینچی اما این‌بار با رفرش‌ریت 144 هرتز، دوربین دوگانه پشتی با سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی و نسل دوم لرزشگیر 6 محوره گیمبال و باتری 4300 میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژ سیمی 30 وات و همچنین شارژ بی‌سیم 15 وات است که در نسل پیشین وجود نداشت. قیمت پایه این دستگاه نیز 799 یورو است.

ایسوس Zenfone 10

همه چیز با جدیدترین چیپست اسنپدراگون 8 نسل 2 به‌همراه حداکثر 16 گیگابایت رم LPDDR5X و 512 گیگابایت حافظه داخلی UFS 4.0 شروع می‌شود که 15 درصد CPU سریع‌تر، 20 درصد GPU قوی‌تر و شاید مهم‌تر از همه، 15 درصد مصرف انرژی کمتر را نسبت‌به نسل پیش به‌ارمغان می‌آورد.

مورد دوم همان چیزی است که Zenfone 10 را قادر می‌سازد تا استقامت باتری 4300 میلی‌آمپرساعتی را نزدیک به 13 درصد بهبود بخشد. یکی از شکایات اصلی Zenfone 9 عدم وجود شارژ بی‌سیم در آن بود و ایسوس با اضافه کردن پشتیبانی از شارژ 15 واتی Qi، این مشکل را در این نسل برطرف کرده است. بااین‌حال، ظاهراً هیچ تغییری در HyperCharge سیمی 30 واتی وجود ندارد.

ایسوس Zenfone 10

ایسوس Zenfone 10

شما همچنان یک نمایشگر 5.9 اینچی AMOLED با رزولوشن +FHD را دراختیار دارید، اما رفرش‌ریت صفحه اکنون به 144 هرتز افزایش یافته است. نمایشگر کالیبره‌شده DCI-P3، دارای دقت رنگ زیر 1 Delta-E، حداکثر روشنایی 1100 نیت و محافظ Gorilla Glass Victus است.

ایسوس طراحی پنل پشتی دستگاه را کمی تغییر داده است، اگرچه هنوز هم مانند زنفون 9 دارای برچسب Zenfone و برخی دیگر از نمادها است. این شرکت همچنین دو رنگ جدید Eclipse Red و Aurora Green را به پالت رنگی Midnight Black ،Comet White و Starry Blue مدل قبلی اضافه کرده است.

از نظر طراحی، این گوشی هوشمند مانند گذشته دارای دو لنز دوربین بیرون‌زده در پنل پشتی است. دکمه پاور نیز کماکان به‌عنوان اسکنر اثرانگشت عمل می‌کند و همچنین دارای یک حسگر لمسی به نام ZenTouch 2.0 است که به کاربران امکان می‌دهد عملکردهای مختلف دیگری مانند پیمایش در وب‌سایت‌ها، کنترل پخش ویدیو و موارد دیگر را ازطریق سوایپ بر روی دکمه پاور انجام دهند. Zenfone 10 همچنین دارای گواهی IP68 به‌منظور مقاومت دربرابر گردوغبار و آب است.

اگرچه ترکیب دوربین دوگانه پشتی کماکان با سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی IMX766 سونی با ابعاد 1/1.56 اینچی در لنز 24 میلی‌متری f/1.9 ثابت مانده، اما لرزشگیر هیبریدی گیمبال نسل دوم 6 محوره آن اکنون به‌روز شده است. لنز ثانویه نیز مربوط به سنسور 13 مگاپیکسلی لنز فوق‌عریض است که درکنار سنسور 32 مگاپیکسلی دوربین سلفی با پیکسل‌های 1.4 میکرومتری و فناری RGBW، سیستم دوربین این گوشی را بهبود می‌بخشد. هر دوی این لنزها قابلیت فوکوس خودکار خود را از دست داده‌اند، اما ایسوس وعده می‌دهد که دوربین جدید تصویربرداری در حالت شب را بسیار بهبود بخشیده است.

لرزشگیر گیمبال که در لنز اصلی دوربین پیاده‌سازی شده است، با توجه به عملکرد فوق‌العاده آن در Zenfone 9، این‌بار نیز باید کاملاً چشمگیر باشد. این سیستم با استفاده از ژیروسکوپ لرزش دوربین را تشخیص داده و سپس لرزشگیر الکترونیکی تصویر (EIS) را به‌همراه لرزشگیر اپتیکال (OIS) درگیر می‌کند تا تصویر را کمی جابجا کند و درنتیجه یک عکس کلی ثابت می‌شود.

EIS تطبیقی، میدان دید بهینه را بر اساس عکس انتخاب می‌کند و در صورت نیاز می‌تواند تصویر را بیشتر برش دهد تا بهترین ثبات ممکن ارائه شود.

ایسوس Zenfone 10

ایسوس Zenfone 10

Zenfone 10 از لرزشگیر گیمبال خود برای فعال کردن حالت Light Trail استفاده می‌کند که به شما امکان می‌دهد تا برخی سناریوهای حاوی اجسام درحال حرکت مانند آبشار، حرکت خودروها یا رفت‌وآمد افراد را با نوردهی طولانی به‌صورت دستی بگیرید. از نظر صدا، Zenfone 10 به بلندگوهای استریو دوگانه با فناوری صدای بدون افت کیفیت Qualcomm AptX مجهز شده است.

Asus Zenfone 10 در یک جعبه سازگار با محیط زیست که بدون چسب و با استفاده از کاغذ بازیافتی و جوهر سویا ساخته شده است، عرضه می‌شود. داخل جعبه زنفون 10، شما یک کابل USB-C، یک شارژر 30 واتی و یک قاب بامپر دارید. این گوشی همچنین دارای یک قاب Connex با پایه داخلی و نگهدارنده است. گزینه‌های اتصال در این دستگاه شامل WiFi-7، بلوتوث 5.3، NFC ،5G و درنهایت جک 3.5 میلی‌متری صدا است که در کمتر گوشی هوشمند امروزی به‌چشم می‌خورد.

محتویات جعبه ایسوس Zenfone 10

محتویات جعبه ایسوس Zenfone 10

ایسوس گوشی Zenfone 10 را از امروز در وب‌سایت خود و ازطریق خرده‌فروشی‌های منتخب عرضه می‌کند. قیمت این دستگاه کامپکت از 799 یورو برای نسخه پایه 8/128 گیگابایت شروع می‌شود و با دو برابر شدن فضای ذخیره‌سازی، قیمت آن به 849 یورو افزایش می‌یابد، درحالی‌که مدل 16/256 آن نیز گیگابایتی 929 یورو خواهد بود. درنهایت، یک نسخه 16/512 گیگابایتی نیز در راه است، اما قیمت آن هنوز تأیید نشده است.

نظر شما درباره گوشی کامپکت ایسوس Zenfone 10، طراحی و مشخصات آن چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

طراحی که فوق‌العاده هست اندازش محشره ، صفحه نمایش هم عالی ، باتری خوب ولی سرعت شارژ کمه ، پردازنده و رم هم که طبق معمول بهترینه ، فقط دوربین اصلیش تو ذوق میزنه که قدیمیه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی