حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ویندوز به‌طور کامل در فضای ابری، استراتژی مایکروسافت برای آینده سیستم‌عامل دسکتاپ خود است

نوشته

10 ماه قبل | بدون دیدگاه | Windows، شایعات، مایکروسافت

مایکروسافت تاکنون با Windows 365 به‌عنوان سیستم‌عامل ابری خود با اهداف سازمانی، به‌طور فزاینده‌ای ویندوز را به‌سمت فضای ابری منتقل کرده است، اما غول نرم‌افزاری به‌همین مقدار بسنده نکرده و قصد دارد این کار را برای کاربران عادی نیز انجام دهد. مایکروسافت به‌تازگی در بخشی از فایل ارائه «وضعیت کسب‌وکار» کمپانی خود از ژوئن 2022 که به‌تازگی فاش شده است، به استفاده از Windows 365 به‌عنوان نسخه کامل سیستم‌عامل ویندوز در فضای ابری و برای هر دستگاهی اشاره می‌کند.

ویندوز در فضای ابری

این ارائه به‌عنوان بخشی از جلسه دادگاه FTC علیه مایکروسافت که درحال‌حاضر درجریان می‌باشد، فاش شده است و شامل استراتژی کلی بخش گیمینگ مایکروسافت و نحوه ارتباط آن با سایر بخش‌های کسب‌وکار این شرکت است. انتقال “ویندوز 11 به‌طور فزاینده به فضای ابری” به‌عنوان یک فرصت طولانی‌مدت در فضای “زندگی مدرن” مصرف‌کنندگان شناخته می‌شود، ازجمله استفاده از “قدرت فضای ابری و مشتری برای فعال کردن خدمات بهبودیافته مبتنی‌بر هوش مصنوعی و رومینگ کامل تجربه دیجیتالی مردم.”

ویندوز 365 سرویسی است که نسخه کامل ویندوز را به‌صورت ابری در اختیار تمامی دستگاه‌ها قرار می‌دهد. تاکنون، این نسخه فقط به مشتریان تجاری محدود می‌شد، اما مایکروسافت درحال‌حاضر عمیقاً آن را با ویندوز 11 ادغام کرده است. به‌روزرسانی‌های آینده شامل Windows 365 Boot می‌شود که به دستگاه‌های ویندوز 11 این امکان را می‌دهد تا به‌جای نسخه اصلی ویندوز، در هنگام بوت مستقیماً به یک رایانه Cloud وارد شوند. Windows 365 Switch همچنین در ویندوز 11 تعبیه شده است تا رایانه‌های شخصی ابری را در ویژگی Task View (دسکتاپ مجازی) ادغام کند.

ویندوز در فضای ابری

ویندوز در فضای ابری

ایده انتقال کامل ویندوز به فضای ابری برای مصرف‌کنندگان نیز درکنار نیاز مایکروسافت به سرمایه‌گذاری در مشارکت‌های تراشه سفارشی خود ارائه شده است. مایکروسافت برخی از این کارها را برای دستگاه‌های Surface Pro X مجهز به ARM انجام داده است. بلومبرگ همچنین در اواخر سال 2020 گزارش داد که مایکروسافت به‌دنبال طراحی پردازنده‌های مبتنی‌بر ARM خود برای سرورها و شاید حتی دستگاه‌های سرفیس است. اخیراً شنیده‌ایم که مایکروسافت می‌تواند روی تراشه‌های هوش مصنوعی خود نیز کار کند.

در اسلاید دیگری در این ارائه، مایکروسافت به نیاز به «تقویت ارزش تجاری ویندوز و پاسخ به تهدید Chromebook» برای اولویت‌های «کار مدرن» خود در سال مالی 2022 اشاره می‌کند. فرصت‌های بلندمدت در بخش تجاری شامل افزایش استفاده از رایانه‌های شخصی ابری با ویندوز 365 است.

مایکروسافت اخیراً Windows Copilot را معرفی کرده است که یک دستیار مبتنی‌بر هوش مصنوعی برای ویندوز 11 است. Windows Copilot درکنار ویندوز 11 قرار دارد و می‌تواند محتوایی را که در برنامه‌ها مشاهده می‌کنید خلاصه کرده، آن را بازنویسی کند یا حتی به‌صورت کامل توضیح دهد. مایکروسافت درحال‌حاضر مراحل آزمایشی آن را سپری می‌کند و وعده داده است که این قابلیت را در ماه ژوئن برای آزمایش‌کنندگان منتشر کند، قبل از اینکه به‌طور گسترده‌تر برای کاربران ویندوز 11 در دسترس قرار گیرد.

Windows Copilot بخشی از تلاش گسترده مایکروسافت به‌منظور ارائه هوش مصنوعی برای ویندوز است. مایکروسافت همچنین با AMD و Intel همکاری می‌کند تا ویژگی‌های بیشتر ویندوز را در پردازنده‌های نسل بعدی فعال کند. اینتل و مایکروسافت حتی در ماه‌های اخیر به ویندوز 12 اشاره کرده‌اند و Panos Panay، سرپرست بخش ویندوز، در CES سال جاری ادعا کرد که “هوش مصنوعی نحوه انجام همه کارها در ویندوز را دوباره بازآفرینی خواهد کرد.” همه این‌ها بخشی از جاه‌طلبی گسترده مایکروسافت در ویندوز است که در فایل ارائه داخلی این شرکت توضیح داده شده‌اند.

دیدگاه شما پیرامون انتقال کامل سیستم‌عامل سنتی ویندوز به فضای ابری چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی