حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

خرید آیفون 14 پرو در کشورهای مختلف شامل چند درصد از حقوق سالانه شهروندان می‌شود؟

نوشته

10 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل، تحلیل بازار

در جدیدترین توییت World of Statistics که آماروارقام مختلف از سراسر جهان را منتشر می‌کند، برآورد شده است که با چند درصد از حقوق سالانه شهرورندان در کشورهای مختلف، می‌توان یک مدل آیفون 14 پرو 128 گیگابایتی را خرید. طبق این تحقیق، به‌طور متوسط با 1.8 درصد از حقوق سالانه سوئیسی‌ها به‌عنوان اولین کشور، 2 درصد از حقوق سالانه آمریکایی‌ها، 43.9 درصد از حقوق سالانه ایرانی‌ها و 105.3 درصد از حقوق سالانه نیجریه‌ای‌ها به‌عنوان آخرین کشور، می‌شود جدیدترین گوشی اپل را خریداری کرد.

خرید آیفون 14 پرو در کشورهای مختلف

همان‌طور که گفته شد، بهترین مکان برای خرید آیفون 14 پرو اپل با احتساب حقوق متوسط دریافتی در مدل یک سال، کشور سوئیس است که تنها با 1.8 درصد از حقوق سالانه، می‌توان این گوشی را خریداری کرد. در این میان، کشورهایی نیز هستند که قیمت یک گوشی در آن‌ها بیش از 100 درصد میانگین حقوق سالانه است.

پس از سوئیس، کمترین قیمت به نسبت حقوق سالانه مربوط کشورهای ایالات‌متحده و سنگاپور با دو درصد است. انگلستان ازنظر نسبی دو برابر گران‌تر است، یعنی 4 درصد. سایر کشورهای اروپایی از 3.5 درصد تا بیش از 10 درصد متغیر است.

World of Statistics جدول قیمت مقایسه‌ای خرید آیفون در تعدادی از کشورهای مختلف جهان را مطابق تصویر زیر به‌اشتراک گذاشته است:

خرید آیفون 14 پرو در کشورهای مختلف

خرید آیفون 14 پرو در کشورهای مختلف

لازم‌به‌ذکر است که قیمت‌ها به‌طور مستقیم قابل‌مقایسه نیستند، زیرا برخی از کشورها شامل مالیات بر فروش نیز دارند، درحالی‌که ایالات‌متحده این کار را نمی‌کند.

به‌عنوان‌مثال، گران‌ترین مدل آیفون که به‌صورت رسمی در یک کشور فروخته می‌شود، متعلق‌به ترکیه است؛ به‌طوری‌که این کشور از راه دریافت مالیات بر فروش آیفون، درآمد بیشتری نسبت‌به خود اپل کسب می‌کند.

علاوه‌بر این، در بسیاری از کشورهای درحال ‌توسعه، میانگین حقوق در کل کشور بسیار کمتر از میانگین در شهرهای بزرگتر است؛ اما با این وجود بازهم می‌توان نگاهی تقریبی به هزینه‌های نسبی خرید آیفون براساس حقوق سالانه شهروندان در کشورهای مختلف انداخت.

درنهایت، دیدگاه شما پیرامون آماروارقام اعلام‌شده چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی