حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

افزایش قیمت آیفون اپل نسبت به عرضه اولین نسل آن چقدر بوده است؟

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل

آیفون اصلی در سال ۲۰۰۷ عرضه شد و ما در طول این مدت حدودا ۱۴ ساله شاهد بودیم که اپل چگونه این سری از گوشی‌های خود را سال‌به‌سال بهبود بخشیده است. درحالی‌که تمامی پیشرفت‌ها به دوام و عملکرد بهتر آیفون‌ها کمک می‌کند، اپل قیمت گوشی‌های خود را نیز در این مدت افزایش داده است. طبق یک مطالعه، قیمت آیفون در سراسر جهان بیش از 80 درصد از زمان عرضه اولین نسل آن توسط اپل افزایش یافته است.

افزایش قیمت آیفون اپل

طبق آمار منتشرشده توسط وب‌سایت Self، قیمت آیفون از سال 2007 تاکنون بیش از 80 درصد افزایش یافته است. آخرین مدل‌های آیفون درحال‌حاضر به‌طور متوسط ​​400 دلار بیشتر از آیفون اصلی قیمت دارند.

 از زمان عرضه آن در ایالات‌متحده در سال 2007 و سال‌های پس از آن در کشورهای دیگر، قیمت آیفون 81 درصد در سراسر جهان افزایش یافته است. این بدان معناست که در سال 2021، آخرین مدل پرچمدار آیفون برای خرید در هر یک از 38 کشوری که در آن موجود است، 437 دلار بیشتر از قبل هزینه دارد.

دلایل متعددی وجود دارد که باعث شده قیمت آیفون، 80 درصد افزایش یابد. برای اولین بار، ما باید افزایش هزینه تولید و هزینه تحقیقات انجام‌شده برای توسعه آیفون کامل را درنظر بگیریم. به‌غیر از این، تورم را نیز باید درنظر گرفت، جایی که شرکت باید قیمت آیفون را افزایش دهد تا با رشد اقتصادی مقابله کند.

 با این حال، بسیاری از کشورها تورم و رشد قدرت خرید را در سال‌های میانی تجربه کرده‌اند و تحقیقات ما نشان می‌دهد که اپل قیمت آیفون را ۲۶ درصد بالاتر از نرخ تورم محلی افزایش داده است. این بدان معناست که مقرون‌به‌صرفه بودن محلی برای یک آیفون پرچمدار، 154 دلار بیشتر از اولین مدل‌هایی که می‌توانند خریداری کنند، برای مردم سراسر جهان هزینه داشته است.

نقشه تعاملی افزایش قیمت آیفون اپل

نقشه تعاملی افزایش قیمت آیفون اپل

تحقیقات انجام‌شده توسط Self همچنین یک نقشه تعاملی را نشان می‌دهد که بیان‌کننده تغییرات قیمت آیفون برحسب درصد واقعی تولید ناخالص داخلی از زمان عرضه آن در سال 2007 است. از نقشه می‌توان دریافت که امارات متحده عربی، شاهد بیشترین افزایش قیمت بوده که به بیش از دو برابر قیمت آیفون نسل اول از زمان عرضه می‌رسد.

شما می‌توانید جزئیات قیمتی آیفون برای کشورهای دیگر را نیز از طریق این لینک بررسی کنید.

دیدگاه شما درمورد میزان افزایش قیمت آیفون اپل از زمان عرضه اولین نسل آن چیست؟ آیا شما این افزیش قیمت را حس کرده‌اید؟ آیا فکر می‌کنید سری آیفون 13 باید در مقایسه با رقبا قیمت کمتری داشته باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی