حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ترکیه از بابت فروش آیفون در این کشور درآمد بیشتری نسبت‌به اپل دارد

نوشته

10 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل، تجاری

با رشد تروم در اکثر کشورها، قیمت گجت‌های فناوری در سراسر جهان نیز روند افزایشی به‌خود گرفته است. گوشی‌های پرچمدار قبلاً حدود 600 تا 700 دلار قیمت داشتند، اما اکنون می‌توانند بیش از 1000 دلار قیمت داشته باشند. این موضوع به این دلیل است که تلفن‌های هوشمند به چیزی بیش از ابزار ارتباطی تبدیل شده‌اند. آن‌ها اکنون دارای ویژگی‌هایی مانند دوربین‌های حرفه‌ای، تراشه‌های گران‌قیمت، قابلیت‌های پیشرفته و بسیاری موارد دیگر هستند. در ترکیه اما، اوضاع از این هم بدتر است. طی 30 روز گذشته، محصولات اپل و به‌خصوص آیفون در ترکیه که به‌صورت رسمی نیز به فروش می‌رسند، سه بار افزایش قیمت را تجربه کرده‌اند. این بدان معناست که ترکیه اکنون گران‌ترین آیفون در جهان را می‌فروشد.

فروش آیفون در ترکیه

ترکیه اغلب به‌عنوان یک مقصد تعطیلات ارزان درنظر گرفته می‌شود، اما واقعیت برای مردم ترکیه بسیار متفاوت است. آن‌ها با افزایش هزینه‌های زندگی دست‌وپنجه نرم می‌کنند که با سیاست‌های اقتدارگرایانه دولت و نرخ‌های بالای مالیات بدتر نیز شده است. این بحران، بیشتر در قیمت مسکن و مواد غذایی به چشم می‌خورد. بااین‌حال، هزینه کالاهای وارداتی ازجمله محصولات فناوری نیز به‌میزان قابل‌توجهی افزایش یافته است.

بحران اقتصادی در ترکیه باعث شده است ارزش لیر ترکیه به‌شدت کاهش یابد. این امر درکنار افزایش نرخ مالیات و نرخ تبدیل دلار به افزایش قیمت محصولات وارداتی منجر شده است. اپل که محصولات خود را در ترکیه به‌صورت رسمی می‌فروشد، مجبور شده است قیمت‌های خود را چندین بار در یک ماه افزایش دهد. درنتیجه، آیفون 14 پرو مکس با فضای ذخیره‌سازی 1 ترابایت درحال‌حاضر گران‌ترین آیفون جهان در صورت خرید در ترکیه است.

فروش آیفون در ترکیه

فروش آیفون در ترکیه

آیفون 14 پرو مکس با فضای ذخیره‌سازی 1 ترابایتی در ایالات‌متحده 1599 دلار قیمت دارد. در ترکیه، قیمت این دستگاه بیش از دو برابر و 3273 دلار است. بااین‌حال، تنها 1636 دلار از این مبلغ به اپل تعلق می‌گیرد. مابقی پول به‌صورت مالیات به جیب دولت ترکیه می‌رود. دولت درآمد مالیاتی زیادی از گوشی‌های هوشمند دریافت می‌کند که بسیار بیشتر از سود شرکت سازنده است. آیفون 14 استاندارد با 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی نیز در این کشور 1818 دلار قیمت دارد که باز هم بیش از دو برابر قیمت آن در ایالات‌متحده است.

نظر شما درباره فروش آیفون در ترکیه و قیمت بالای گوشی اپل در این کشور چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی