حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حق اختراع اپل برای تایپ با آیفون زیر باران

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، حق اختراع

توجه کرده‌اید که با وجود ضدآب بودن گوشی اما تایپ کردن در حالت خیس خیلی با آن سخت است. خبر خوش این است که حق اختراع اپل برای تایپ با آیفون زیر باران ثبت شده و احتمالا قرار است این مشکل برطرف شود.

حق اختراع اپل

اپل به تازگی یک حق اختراع جدید از اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده به نام “تغییر عملکرد یک دستگاه الکترونیکی در هنگام مواجهه با رطوبت” دریافت کرده است که می تواند استفاده از آیفون را در باران آسان تر کند. مطمئناً، تلفن شما احتمالاً برای مقاومت در برابر رطوبت ساخته شده است، اما این کار تایپ کردن روی صفحه نمایش خیس یا با انگشتان خیس را آسان نمی کند.

اپل قصد دارد صفحه نمایش آیفون را با رطوبت تنظیم کند، چه باران خفیف باشد، چه غوطه ور شدن مداوم یا اگر گوشی در زیر آب استفاده می شود. ضربه‌های کاذب روی صفحه که توسط مایعات ایجاد می شود توسط فناوری ذکر شده در پتنت شناسایی و حذف می شود.

کنترل‌های روی صفحه می‌توانند با بزرگ‌تر شدن دکمه‌ها و همچنین دورتر شدن از دکمه‌های دیگر تغییر کنند تا دقت فشار دادن دکمه را هنگام خیس شدن صفحه‌نمایش بهبود یابد.

حق اختراع اپل

حق اختراع اپل

همزمان صفحه نمایش خازنی آیفون به طور خودکار به صفحه‌ای حساس به فشار شبیه به فناوری‌های فورس تاچ و لمس سه بعدی اپل تغییر می‌کند. برای جلوگیری از اعمال تصادفی ورودی‌های لمسی توسط قطرات باران یا مایعات، اپل باید فشارهای ورودی توسط انگشت را نسبت به آستانه دینامیکی که بسته به نوع رویداد رطوبتی (برای مثال باران خفیف، باران شدید) تغییر می‌کند، با فشار بیشتری از کاربر درخواست کند. در این روش، تایپ دقیق روی صفحه نمایش لمسی سخت است.

نرم افزار دوربین آیفون برای استفاده زیر آب بهینه می شود

تصویری در اسناد ثبت اختراع یک برنامه دوربین آیفون را نشان می‌دهد که تنظیماتی را برای حالت‌های “خشک”، “مرطوب” و “زیر آب” ارائه می‌کند. بسته به حالت، تغییراتی در رابط کاربری دوربین ایجاد می شود. به عنوان مثال، در حالت مرطوب، برخی از ویژگی ها از رابط کاربری حذف می شوند، در حالی که در حالت زیر آب، برخی از کنترل ها با دکمه های بسیار بزرگ جایگزین می شوند. آنها در زیر آب آسان تر فعال می شوند اما عملکرد محدودی دارند.

نشانگری روی نمایشگر گوشی، عمق فعلی دستگاه را نشان می دهد تا کاربر بتواند آن را در محدوده مقاومت گوشی در برابر آب نگه دارد. اپل باید مراقب افزایش اندازه و تغییر مکان دکمه‌های رابط کاربری دوربین باشد تا مطمئن شود که کاربران گیج نمی‌شوند.

اپل در طول یک سال پتنت های زیادی دریافت می کند و لزوما همه آن ها منجر به فناوری جدیدی نمی شود که بلافاصله پیاده سازی شود. مشخص نیست که آیا اپل علاقه مند به اجرای این پتنت خواهد بود یا خیر.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید این پتنت برای شما جذاب است؟‌ برای من که هست!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)