حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مشخصات مدیاتک دیمنسیتی ۸۳۰۰ با حداکثر فرکانس ۲.۸ گیگاهرتزی فاش شد

نوشته

10 ماه قبل | یک دیدگاه | پردازشگرها، مدیاتک

مدیاتک به تازگی تراشه قدرتمند دیمنسیتی ۹۲۰۰ پلاس را برای گوشی های بالارده معرفی کرده است. اما به نظر می‌رسد که این شرکت قصد دارد تراشه جدیدی را برای گوشی های میان رده نیز عرضه کند. هم اکنون، یک نشت اطلاعاتی، مشخصات کلیدی مدیاتک دیمنسیتی ۸۳۰۰ را فاش کرده است.

مدیاتک دیمنسیتی ۸۳۰۰ از هسته Cortex-X3 استفاده خواهد کرد

افشاگر اطلاعات، به نام Revengus، با انتشار پستی در توییتر مشخصات تراشه مدیاتک دیمنسیتی ۸۳۰۰ را به اشتراک گذاشته است. وی ادعا می‌کند که این تراشه میان رده آینده مدیاتک از سه کلاستر ۳+۴+۱ برخوردار خواهد بود. به عبارت دیگر، پردازنده مرکزی این چیپست دارای یک هسته Cortex X3 با فرکانس ۲.۸ گیگاهرتز، به همراه ۳ هسته Cortex A714 با فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز و ۴ هسته Cortex A510 با فرکانس ۱.۶ گیگاهرتز خواهد بود. این تراشه آینده مدیاتک همچنین از پردازنده گرافیکی ARM Mali G52 MC6 با فرکانس ۸۵۰ مگاهرتز بهره خواهد برد.

Dimensity 8200

گفته می‌شود که مدیاتک Dimensity 8300 در اواخر سال جاری میلادی معرفی خواهد شد. انتظار می‌رود که این تراشه از نظر عملکرد، یک پله پایین تر از دیمنسیتی ۹۳۰۰ قرار گیرد. تراشه Dimensity 9300، قدرتمندترین چیپست مدیاتک و پرچمدار این کمپانی خواهد بود. گفته می‌شود که این تراشه در نوامبر ۲۰۲۳ معرفی خواهد شد. بنابراین می توان انتظار داشت که Dimensity 8300 نیز در همین زمان معرفی شود.

جانشین iQOO Neo 7 SE از Dimensity 8300 استفاده خواهد کرد

همان طور که وب سایت Gizmochina در آخرین گزارش خود اشاره می‌کند، در دسامبر سال گذشته میلادی بود که کمپانی آیکو، تلفن هوشمند Neo 7 SE را معرفی کرد. این گوشی نیروی پردازشی مورد نیاز خود را از طریق تراشه مدیاتک دیمنسیتی ۸۲۰۰ تأمین می کرد. با توجه به این موضوع، احتمالا iQOO در مدل جانشین Neo 7 SE از تراشه Dimensity 8300 استفاده خواهد کرد. اطلاعات مذکور، تمام آن چیزی است که درباره این تراشه آینده مدیاتک می‌دانیم. برای آگاهی از اطلاعات بیشتر، همراه ترنجی بمانید.

مدیاتک دیمنسیتی ۹۳۰۰ با ۴ هسته Cortex-X4 و بدون هسته‌های کوچک معرفی می‌شود؟

نظر شما درباره Dimensity 8300 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

دلیل اولت منطقی نیست خب ممکنه قبل معرفی تراشه آرم هسته a714 رو معرفی کنه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی