حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مایکروسافت بینگ محبوب‌ترین موتور جستجو دسکتاپ در چین شد

نوشته

11 ماه قبل | بدون دیدگاه | مایکروسافت

شاید سهم مرور وب با دسکتاپ خیلی کمتر از انجام آن با موبایل باشد اما باز هم تغییرات در بازارها می‌تواند قابل توجه ظاهر شود. جالب است بدانید که به تازگی مایکروسافت بینگ محبوب‌ترین موتور جستجو دسکتاپ در چین شد.

محبوب‌ترین موتور جستجو دسکتاپ در چین : مایکروسافت بینگ

مایکروسافت بینگ با پشت سر گذاشتن بایدو به بزرگترین موتور جستجوی دسکتاپ در چین تبدیل شده است. داده‌های اخیر StatCounter نشان می‌دهد که در آوریل 2023، بینگ سهم بازار ۳۷.۴ درصدی را از آن خود کرد و با اختلاف قابل توجه ۱۰ درصدی از Baidu چینی پیشی گرفت.

سهم بازار بایدو به 27.01 درصد کاهش یافته که منجر به صعود بینگ به جایگاه اول می‌شود. پس از بینگ و بایدو، به ترتیب موتو جستجوهای زیر قرار دارند:

  1. Sogou با سهم 16.36 درصد
  2. Yandex با سهم 7.45 درصد
  3. Haosou با سهم 6.25 درصد
  4. گوگل با سهم 5.2 درصد

موفقیت بینگ را می توان به ادغام عمیق آن در محصولات و خدمات مختلف مایکروسافت نسبت داد. بینگ که به عنوان چهارمین محصول برجسته این شرکت عمل می کند، ارتباط نزدیکی با ویندوز، آفیس و ایکس باکس دارد.

مایکروسافت به طور مداوم توانایی های بینگ را با ادغام جدیدترین فناوری‌ها افزایش داده است. در 8 فوریه سال جاری، بینگ یک نسخه ارتقا یافته از مدل هوش مصنوعی خود یعنی GPT-3.5 را برای بهبود نتایج جستجو ارائه کرد. علاوه بر این، مایکروسافت در 15 مارس تأیید کرد که موتور جستجوی بینگ اکنون بر روی GPT-4 (یعنی آخرین نسخه از مدل هوش مصنوعی آن) کار می‌کند.

در بیانیه اخیر، مصطفی سلیمان (یکی از بنیانگذاران DeepMind – یکی از زیرمجموعه های گوگل متخصص در هوش مصنوعی) نسبت به تغییرات اساسی در چشم انداز اینترنت هشدار داد. او پیش‌بینی کرد که روش‌های جستجوی سنتی در دهه آینده منسوخ می‌شوند و جای خود را به یک تجربه جستجوی محاوره‌ای و تعاملی می‌دهند. انتظار می رود چنین تحولی تأثیر عمیقی بر آینده اینترنت و کسانی که برای کسب اطلاعات و امرار معاش به آن تکیه می کنند داشته باشد.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید که بینگ مایکروسافت بتواند موفق‌تر شود؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)