حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

رویداد ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ مایکروسافت احتمالا برای ادغام ChatGPT با بینگ خواهد بود

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | هوش مصنوعی

به نظر می‌رسد که شوروهیجان ویژه‌ای بین موتورهای جستجو ایجاد شده تا بتوانند نسل بعدی تجربه کاربری را زودتر ارائه کنند. در حالی که امروز گوگل بارد به عنوان پاسخ گوگل به ChatGPT رونمایی شد، مایکروسافت هم امروز یک رویداد مطبوعاتی ویژه در دفتر مرکزی خود در ردموند برگزار می‌کند. انتظار می‌رود که تمرکز اصلی آن بر مشارکت و ادغام OpenAI و ChatGPT با بینگ باشد.

رویداد ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ مایکروسافت

مایکروسافت امشب ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران، رویداد خبری مهمی را برگزار می کند. این غول نرم‌افزاری برای اولین بار هفته گذشته دعوت‌نامه‌ای را برای یک رویداد حضوری در دفتر مرکزی شرکت ردموند ارسال کرد. حالا و دقایقی پس از معرفی رسمی رقیب ChatGPT گوگل، این رویداد را رسماً اعلام می‌کند.

این شرکت خیلی زودتر از موعد رویداد تیزری منتشر نمی‌کند. اما احتمال آن وجود دارد که این شرکت بر روی شایعه ادغام ChatGPT در Bing و مشارکت گسترده تر خود با OpenAI تمرکز کند.

در این دعوت آمده است که:

ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت، “پیشرفتی را در چند پروژه هیجان انگیز به اشتراک خواهد گذاشت”.

بنابراین منتظر اعلامیه‌های مهمی باشید. این دعوت تنها چند روز پس از آن صورت می گیرد که مایکروسافت شراکت OpenAI خود را در قراردادی 10 میلیارد دلاری تمدید کرد که باعث می شود به شریک انحصاری ابری OpenAI تبدیل شود. سرویس‌های ابری مایکروسافت به همه بارهای پردازشی OpenAI در محصولات، خدمات API و تحقیقات نیرو می‌دهد.

گوگل بارد رقیب ChatGPT خواهد بود: شاعر و آوازخوان گوگل

رویداد مایکروسافت نیز لحظاتی پس از آن برگزار می‌شود که گوگل رقیب ChatGPT خود یعنی Bard را معرفی کرد. «سرویس هوش مصنوعی مکالمه آزمایشی» گوگل که در حال حاضر تنها توسط یک گروه محدود در حال آزمایش است، اما این شرکت قول داده است که در هفته‌های آینده آن را در دسترس عموم قرار دهد.

پاسخ مایکروسافت به رقیب ChatGPT گوگل به شکل ادغام ChatGPT در نتایج جستجوی Bing خواهد بود. به نظر می رسد این ادغام هفته گذشته برای مدت کوتاهی لو رفته است، و برخی از کاربران بینگ بخش چت جدیدی را با رابط کاربری شبیه ربات چت برای دریافت پاسخ از موتور جستجوی مایکروسافت مشاهده کردند.

مایکروسافت به سادگی از این تغییر به عنوان “بینگ جدید” یاد می کند که “پاسخ های کامل” را به سوالات واقعی ارائه می دهد.

مایکروسافت همچنین در حال برنامه ریزی برای استقرار مدل های مختلف OpenAI در محصولات مصرف کننده و سازمانی خود است. خارج از بینگ، شایعاتی مبنی بر دریافت فناوری OpenAI در سرویس‌های محبوب Word، PowerPoint و Outlook وجود دارد. مایکروسافت اخیراً Microsoft Teams Premium را با ویژگی های پشتیبانی شده توسط OpenAI عرضه کرده است.

طبق گزارش‌ها، عرضه اخیر ChatGPT زنگ خطر را در گوگل به‌وجود آورده و معرفی ناگهانی Bard درست یک روز قبل از رویداد مایکروسافت نشان می‌دهد که غول جستجو بسیار ترسیده است.

ما امیدواریم که امروز شاهد تعداد بیشتری از این ادغام ChatGPT در بینگ باشیم و اینکه ببینیم مایکروسافت چگونه قصد دارد مدل های OpenAI را در سراسر محصولات خود ببافد.

نظر شما چیست؟ به نظر می‌رسد که نسل بعدی نحوه ارتباط با محتوای موجود در وب برای پاسخ به کاربران، در راه است.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)