حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اندازه گیری دمای بدن با گوشی پیکسل ۸ پرو گوگل چقدر دقیق است؟

نوشته

3 ماه قبل | بدون دیدگاه | گوگل

حدود ۴ ماه از معرفی پیکسل ۸ پرو گوگل می‌گذرد. اگر به قاب پشتی و جزیره دوربین این محصول نگاه کنید، یک دایره اضافی زیر فلش LED این دستگاه می‌بینید. این بخش یک حسگر اختصاصی برای سنجش دما است. با تاییدیه FDA امریکا و آپدیت جدید گوگل، حالا امکان اندازه گیری دمای بدن با گوشی پیکسل ۸ پرو گوگل محقق شده است. شاید بپرسید این قابلیت چقدر دقیق خواهد بود؟ در این زمینه گوگل به ما توضیح می‌دهد.

اندازه گیری دمای بدن با گوشی پیکسل ۸ پرو

در ابتدا شما فقط می‌توانستید از این سنسور برای اندازه‌گیری دمای غذا و سایر اشیاء استفاده کنید و برای سنجش دمای بدن انسان معرفی نشده نبود. دلیل این امر آن اعلام شد که گوگل منتظر دریافت مجوز FDA است.

خبر خوب اینکه با آپدیت ژانویه، قابلیت اندازه‌گیری دمای پیکسل 8 پرو به‌روزرسانی شد تا روی انسان‌ها هم کار کند. اگر فکر می‌کنید این صرفا یک قابلیت نمایشی است، شاید برای شما جالب باشد که گوگل می‌گوید اندازه‌گیری دمای بدن با گوشی Pixel 8 Peo دقیق تر از دماسنج های پیشانی است.

گوگل به صورت رسمی درباره قابلیت اندازه‌گیری دمای بدن پیکسل 8 پرو، در مورد سنسور و نحوه پیاده‌سازی آن به طور کامل صحبت کرده است. Ravi Narasimhan، سرپرست فنی تحقیق و توسعه در گوگل، حدود پنج سال پیش برای اولین بار یک دستگاه کوچک متکی بر سنسور مادون قرمز را برای اندازه گیری دمای بدن توسعه داد. این دستگاه سپس به لطف LiDAR و حسگرهای مادون قرمز به قابلیت جدید پیکسل ۸ پرو تبدیل شد.

گوگل می گوید پیکسل 8 پرو دمای شما را با اسکن شریان تمپورال و با استفاده از حسگر مادون قرمز خود اندازه گیری می کند. این اندازه گیری به یک الگوریتم برای محاسبه دمای نهایی منتقل می شود.

بر اساس مطالعه‌ای از کتابخانه ملی پزشکی، این شرکت ادعا می کند که داده‌های آن‌ها دقیق‌تر از دماسنج‌های پیشانی هستند که خوانش دما را از مرکز پیشانی می گیرند. با این حال، بر خلاف دماسنج‌های پیشانی، باید Pixel را در امتداد پیشانی‌تان حرکت دهید و از شریان گیجگاهی عبور کنید تا دما را ببینید. تصویر بالا گویای این پروسه است.

در آزمایش این شرکت، الگوریتم نرم افزاری آن قادر به محاسبه دمای بدن با حاشیه خطای ± 0.3 درجه سانتیگراد در محدوده 36.1 تا 40 درجه سانتیگراد بود. به این ترتیب و با این دقت، پیکسل ۸ پرو طبقه‌بندی FDA De Novo را دریافت کرد. این اولین بار است که یک گوشی هوشمند فروخته شده در ایالات متحده این طبقه بندی را از FDA دریافت می کند.

از آنجایی که حسگر مادون قرمز پیکسل 8 پرو میدان دید وسیعی دارد، می‌تواند گرما را حتی زمانی که تلفن به پیشانی شما مماس نیست حس کند. با این حال، زمانی که تلفن در فاصله ۱ سانتیگراد متری از پیشانی شما قرار داشته باشد، بهترین خوانش را دریافت خواهید کرد.

همچنین باید بدانید تمام داده ها در دستگاه پردازش می شوند و این ویژگی بدون اتصال به اینترنت کار می کند.

با توجه به دقت سنسور، تعجب آور نیست که گوگل قصد داشته باشد آن را حفظ کند و ظاهراً حتی امسال آن را به پیکسل 9 نیز اضافه نماید.

نظر شما چیست؟ این قابلیت پیکسل ۸ پرو برایتان جذاب است؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)