حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل اسیستنت با طراحی Material You و پشتیبانی از رنگ‌های پویا بروزرسانی می‌شود

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اندروید ۱۲، گوگل

همان‌طور که به‌طور تدریجی به‌انشار نسخه نهایی و پایدار اندروید ۱۲ نزدیک می‌شویم، به‌مرور برنامه‌های اول شخص بیشتری از این سیستم‌عامل، درحال تغییر تنظیمات و طراحی خود به Material You برای یکدست شدن تمامی قسمت‌های آن می‌باشند. آخرین این موارد، دستیار صوتی غول جستجو، گوگل اسیستنت، بوده که اخیرا طراحی ظاهری آن با Material You لو رفته است.

گوگل اسیستنت با پوسته Material You

در هفته‌های اخیر ما شاهد انتخاب گسترده‌ای از برنامه‌های گوگل بوده‌ایم که با اصلاحات Material You و پشتیبانی از تم رنگی پویا، بروزرسانی شده‌اند. برنامه‌هایی مانند Google Phone ،Podcasts ،Messages ،Gmail ،Photos و بسیاری دیگر، تغییرات اساسی را به‌منظور آماده‌سازی اندروید ۱۲ برای گوشی‌های پیکسل تجربه کرده‌اند. با این حال، گوگل در ارائه این آپدیت برای دستیار صوتی خود غفلت کرده است.

تاکنون که اینطور بوده، زیرا افرادی که از اندروید ۱۲ استفاده می‌کنند ممکن است به‌زودی برخی از نشانه‌های Material You و Dynamic Color را با بروزرسانی اخیر Google Assistant در آن مشاهده کنند. هنوز مشخص نیست که این تغییرات تا چه اندازه در دسترس هستند، اما به‌نظر می‌رسد که این نسخه، جایگزین تغییرات اخیری خواهد بود که دستیار گوگل را به ظاهر اولیه خود در سال 2019 بازگردانده است.

پشتیبانی گوگل اسیستنت از رنگ‌های پویا

پشتیبانی گوگل اسیستنت از رنگ‌های پویا

هنوز هیچ تغییری از بابت Material You در دستگاه‌های آزمایشی دارای اندروید ۱۲ و یا آخرین نسخه Google Assistant مشاهده نشده است، اما XDA خاطرنشان می‌کند که آن‌ها تغییرات اعمالی را در نسخه v12.37.19.29 برنامه گوگل مشاهده کرده‌اند. پنجره باز و جمع‌وجور Google Assistant زمینه را به رنگ روشن‌تری از والپیپر دستگاه شما تبدیل می‌کند و متن پیش‌نمایش، با یکی از عمیق‌ترین رنگ‌های پس‌زمینه اصلی همگام‌سازی می‌شود.

تغییرات Dynamic Color با سایر برنامه‌های گوگل که در هفته‌های اخیر بروزرسانی  شده‌اند، بسیار مطابقت دارد. به‌نظر می‌رسد که نوار رنگی دستیار گوگل، “درخشش” بیشتری نسبت به قبل دارد که با توجه به ترفندهای رنگ‌های پویا، می‌تواند جلوه‌ای را که درحال‌حاضر وجود دارد، تشدید کند.

گوگل اسیستنت با پوسته Material You

گوگل اسیستنت با پوسته Material You

عناصر مضمونی Material You دکمه‌های توسعه‌یافته دستیار گوگل را تغییر می‌دهند که اکنون کمی کنار هم قرارگرفته‌اند. این مورد به تقلید از تنظیم پاسخ هوشمند که در بروزرسانی‌های قبلی Android ۱۲ Beta مشاهده کرده بودیم، انجام گرفته است. این عناصر درحال‌حاضر گرد بوده و کمتر جمع‌وجور هستند.

درحالی‌که تغییرات Material You و Dynamic Color بر عملکرد یا قابلیت استفاده از Google Assistant تأثیر نمی‌گذارد، اما همه آن‌ها را برای بروزرسانی بهتر اندروید ۱۲ آماده می‌کند.

نظر شما چیست؟ آیا از تغییرات صورت گرفته پیرامون گوگل اسیستنت و اضافه شدن زبان طراحی متریال و رنگ‌های پویا در این برنامه رضایت دارید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی