حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوشی تاشو پیکسل فولد گوگل با انتشار تیزر رسمی به‌‌صورت اولیه معرفی شد

نوشته

11 ماه قبل | بدون دیدگاه | برترین‌های ترنجی، گوگل

پس از ماه‌ها افشاگری و شایعات، گوگل با انتشار یک تیزر رسمی در اکانت توییتری Made by Google، سرانجام نسل اول گوشی تاشو خود با نام پیکسل فولد را معرفی کرد. این رونمایی اما تنها به‌صورت اولیه و با نمایش بخش‌هایی از طراحی دستگاه بوده و انتظار می‌رود Pixel Fold در کنفرانس توسعه‌دهندگان I/O 2023 این شرکت در تاریخ 20 اردیبهشت به‌صورت رسمی و کامل معرفی شود.

گوشی تاشو پیکسل فولد گوگل

کمپانی گوگل به معرفی اولیه گوشی‌های هوشمند خود با نمایش طراحی آن‌ها، بدون ارائه اطلاعاتی پیرامون مشخصات سخت‌افزاری، شهرت دارد؛ کاری که این شرکت سال گذشته با سری پرچمدار پیکسل 7 خود انجام داد. با پیکسل فولد، داستان به‌همین‌منوال است بنابراین جدا از طراحی و رنگ‌بندی احتمالی، اطلاعات بیشتری پیرامون مشخصات اولین گوشی تاشو این شرکت اعلام نشده و باید تا زمان رونمایی رسمی از آن در کنفرانس توسعه‌دهندگان گوگل منتظر بمانیم.

خوشبختانه، در هفته‌های گذشته شاهد افشای مشخصات کامل این گوشی هوشمند تاشو بوده‌ایم. برای شروع، گفته می‌شود پیکسل فولد دارای یک نمایشگر خارجی 5.8 اینچی است که می‌تواند در یک نمایشگر 7.6 اینچی داخلی جمع شود و هر دو پنل از رفرش‌ریت 120 هرتز پشتیبانی می‌کنند. به‌گفته‌ی گوگل، اولین پرچمدار تاشو این شرکت بادوام‌ترین لولا را خواهد داشت که احتمالاً رقبای خود را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.

در مورد چیپست، جایی که Pixel Fold باید Tensor G3 جدید و بهبودیافته را ارائه می‌کرد، گفته می‌شود که گوگل تنها از Tensor G2 و تراشه امنیتی Titan M2 در اولین گوشی تاشو خود استفاده می‌کند. حافظه رم 12 گیگابایتی از نوع LPDDR5 و حافظه داخلی 256 و 512 گیگابایتی اما، قدرت این گوشی را در انجام اکثر فعالیت‌های سنگین تضمین می‌کنند.

گوشی تاشو پیکسل فولد گوگل

گوشی تاشو پیکسل فولد گوگل

در مورد دوربین، Pixel Fold از یک سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی، یک سنسور تله‌فوتو 10.8 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 5 برابر و زوم دیجیتال 20 برابر و یک سنسور فوق‌عریض 10.8 مگاپیکسل بهره می‌برد. برای عکس‌های سلفی، یک دوربین 9.5 مگاپیکسلی در نمایشگر بیرونی و یک دوربین 8 مگاپیکسلی در صفحه‌نمایش داخلی استفاده شده است. این‌ها مشخصات روی کاغذ هستند، اما همچنین به‌خاطر داشته باشید که مشتریان علاقه‌مند باید 1799 دلار برای این دستگاه هزینه کنند که نسبت‌به رقبای خود کمی بالاتر است.

نظر شما درباره پیکسل فولد گوگل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی