حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چرا شیائومی علاقه‌ای به عرضه گوشی کامپکت ندارد؟ مدیرعامل این شرکت پاسخ می‌دهد

نوشته

11 ماه قبل | بدون دیدگاه | شیائومی

با گذشت سال‌ها، گوشی‌های هوشمند ابعاد بزرگ‌تری به خود می‌گیرند. آن‌چنان دور نبود زمانی که اکثر گوشی‌ها جثه کوچکی داشتند و با وجود اینکه مخالف نمایشگرهای بزرگ نیستیم، خوب است که تنوع در این بازار وجود داشته باشد. شیائومی، یکی از برترین تولیدکنندگان گوشی هوشمند، طیف وسیعی از دستگاه‌ها را از مقرون‌به‌صرفه تا پریمیوم ارائه می‌دهد. اما شایان‌ذکر است که بیشتر گوشی‌های این شرکت در قسمت بزرگ‌تر بوده و به‌نظر نمی‌رسد که این موضوع به این زودی‌ها تغییر کند. درواقع، مدیرعامل شیائومی، Lei Jun، اخیراً نظر خود را در مورد اینکه چرا این شرکت به‌دنبال تولید گوشی های کامپکت کوچک‌تر نیست، به‌اشتراک گذاشته است.

عدم علاقه شیائومی به عرضه گوشی کامپکت

لی جون در پاسخ به یکی از کاربران Weibo که پرسیده است آیا شیائومی می‌تواند گوشی‌های کوچک و جمع‌وجور بسازد، گفت که Xiaomi 13 درحال‌حاضر گزینه بسیار خوبی است، دقیقاً با همان عرض آیفون 14 که تعادلی بین اندازه نمایشگر و حس راحتی درهنگام در دست قرارگرفتن را منتقل می‌کند. درمجموع، مدیرعامل شیائومی اشتباه نمی‌کند زیرا در بسیاری از منتقدان در بررسی‌های خود پیرامون Xiaomi 13 به این نکته اشاره کرده‌اند که این گوشی هوشمند حس در دست گرفتن واقعاً خوبی دارد.

علاوه‌بر این، لی جون توضیح می‌دهد که چرا شیائومی نمی‌تواند گوشی‌های جمع‌وجورتری تولید کند. وی بیان می‌کند که تعداد افرادی که گوشی‌های کوچک‌تر می‌خواهند، کافی نیست و بنابراین حجم فروش هزینه‌های انجام‌شده برای توسعه یک تلفن همراه پرچمدار را توجیه نمی‌کند. علاوه‌بر این، کوچک‌تر کردن گوشی بر عمر باتری و قابلیت‌های دوربین آن نیز تأثیر منفی می‌گذارد.

عدم علاقه شیائومی به عرضه گوشی کامپکت

عدم علاقه شیائومی به عرضه گوشی کامپکت

درواقع، بازار گوشی‌های کامپکت در سال‌های گذشته درحال کاهش بوده است. آنچه قبلاً یک امر عادی درمیان کاربران گوشی‌های هوشمند اولیه بود، اکنون به یک امر نادر تبدیل شده است. بااین‌حال، هنوز چند گزینه در بازار این بخش موجود است، مانند سری آیفون مینی اپل که البته این دستگاه نیز به‌دلیل عدم‌استقبال مناسب از سوی کاربران دیگر تولید نمی‌شود و جای خود را به مدل بزرگ‌تر آیفون پلاس داده است. در دنیای اندروید نیز، شاهد دستگاه‌های پرچمداری مانند Galaxy S23 سامسونگ و Zenfone 9 ایسوس هستیم که امیدواریم در سال‌های آینده نیز این رویه حفظ شود.

نظر شما درباره عدم علاقه شیائومی به عرضه گوشی کامپکت چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی