حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گلکسی زد فلیپ 5 احتمالا به نمایشگر همیشه روشن به‌سبک آیفون 14 پرو مجهز خواهد شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ، شایعات

سامسونگ سال‌هاست (از زمان معرفی سری گلکسی S7) که از فناوری نمایشگر همیشه روشن خود (AOD) استفاده می‌کند. اپل نیز سرانجام با تأخیر فراوان، سال گذشته و در سری آیفون 14 پرو از این ویژگی استفاده کرد. اما طبق معمول، اپل کارها را کمی متفاوت انجام می‌دهد و AOD را نیز به روش خود پیاده‌سازی کرد تا شباهتی به رقیبان اندرویدی خود نداشته باشد. روش اپل درحقیقت به‌گونه‌ای است که روشنایی محتوای صفحه قفل شامل تصویر زمینه و ویجت‌ها را تا حد زیادی کاهش داده و همان صفحه را عیناً با روشنایی کمتر نشان می‌دهد. اکنون، یک شایعه جدید حاکی از آنست که سامسونگ احتمالاً در گلکسی زد فلیپ 5 آینده خود از نمایشگر همیشه روشن به‌سبک آیفون 14 پرو اپل استفاده خواهد کرد.

نمایشگر همیشه روشن گلکسی زد فلیپ 5

آیفون 14 پرو و 14 پرو مکس اولین گوشی‌های اپل هستند که از AOD استفاده می‌کنند. اما برخلاف گلکسی‌های سامسونگ و سایر گوشی‌های پرچمدار اندرویدی، آیفون‌ها می‌توانند از نمایش کامل محتوای صفحه قفل برای نمایشگر همیشه روشن خود استفاده کنند. اکنون، شایعه‌ای جدید توسط افشاگر Tech_Reve منتشر شده است که ادعا می‌کند گلکسی زد فلیپ 5 ممکن است به همان نمایشگر همیشه روشن آیفون 14 پرو و پرو مکس اپل مجهز شود.

جالب اینجاست که سامسونگ درحال‌حاضر به کاربران اجازه می‌دهد تا ازطریق گزینه “Image Clock” عکس‌ها و تصاویر سفارشی را به نمایشگر همیشه روشن گوشی‌های خود اضافه کنند. بااین‌حال، این گزینه به‌جای نمایش تصاویر سفارشی، GIFها و عکس‌ها را به‌صورت یک پنجره کوچک به‌جای محتوای تمام صفحه محدود می‌کند. درنتیجه، سامسونگ هنوز به کاربران این امکان را نداده است تا عکس‌های تمام صفحه و GIF را به‌عنوان AOD خود تنظیم کنند.

نمایشگر همیشه روشن گلکسی زد فلیپ 5 به‌سبک آیفون 14 پرو

نمایشگر همیشه روشن گلکسی زد فلیپ 5 به‌سبک آیفون 14 پرو

منبع مذکور هنوز درباره جزئیات این ویژگی مطمئن نیست که آیا ویژگی AOD تمام صفحه برای Galaxy Z Fold 5 یا سایر پرچمداران گلکسی ازطریق به‌روزرسانی One UI 6 نیز در دسترس خواهد بود یا خیر. اما با فرض اینکه سامسونگ ویژگی AOD تمام صفحه را به گلکسی زد فلیپ 5 بیاورد، احتمالاً این کار را فقط برای نمایشگر کاور آن انجام خواهد داد. شایعات قبلی می‌گویند که سامسونگ اندازه نمایشگر کاور Z Flip 5 را به‌گونه‌ای تغییر داده است که تقریباً تمامی قسمت نیمه بالای گوشی در پنل پشتی را دربرمی‌گیرد.

انتظار می‌رود سامسونگ گلکسی زد فلیپ 5 و زد فولد 5 را در مردادماه معرفی کند. اگرچه، برخی شایعات با استناد به زمان‌بندی تولید این شرکت برای گوشی‌های تاشو آینده خود می‌گویند که این دستگاه ها حتی ممکن است زودتر و در اواخر تیر یا اوایل مرداد معرفی شوند.

نظر شما درباره نمایشگر همیشه روشن Galaxy Z Fold 5 به‌سبک آیفون 14 پرو چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی