حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نمایشگر همیشه روشن آیفون 14 پرو چگونه کار می‌کند و تأثیر آن بر عمر باتری چگونه است؟

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، برترین‌های ترنجی، نمایشگر

آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس برای اولین بار در خانواده آیفون‌های اپل، به ویژگی نمایشگر همیشه روشن مجهز شده‌اند که به کاربران اجازه می‌دهد بدون روشن کردن صفحه‌نمایش، نگاهی به گوشی خود انداخته و اطلاعات کلیدی ازجمله ساعت، فعالیت‌های زنده، نوتیفیکیشن‌ها، ویجت‌ها و تصویر زمینه صفحه قفل iOS 16 را مشاهده کنند. اگرچه این قابلیت سال‌ها پس از گوشی‌های اندرویدی به مدل‌های پرو آیفون جدید آمده است، اما این مورد نیز مشابه اکثر ویژگی‌های ارائه‌شده توسط اپل، به روش مخصوص این شرکت انجام می‌شود.

نمایشگر همیشه روشن آیفون 14 پرو

به‌جای استفاده از روش گوشی‌های اندرویدی مبنی‌بر نمایش یک صفحه نسبتا سیاه با حداقل اطلاعات ازجمله ساعت و نوتیفیکیشن‌ها (در اکثر رابط کاربری‌ها بدین صورت است)، نمایشگر همیشه روشن آیفون درواقع صفحه قفل گوشی شما را کم نور می‌کند، بنابراین همچنان می‌توانید محتوای به‌نمایش‌درآمده در آن را به‌صورت کامل ببینید.

البته، ایده یک نمایشگر همیشه روشن این است که اطلاعات ضروری را در یک نگاه اجمالی دریافت کنید و این بدان معناست که ساعت، تاریخ و همچنین ویجت‌های شما کاملاً قابل‌مشاهده خواهند بود.

مشخصات نمایشگر آیفون 14 پرو

مشخصات نمایشگر آیفون 14 پرو

اپل در رویداد هفته گذشته خود، چند نمونه از مثال‌های پیرامون نمایشگر همیشه روشن را نشان داد (تصویر اصلی مطلب) که همگی آن‌ها تصاویری از چهره افراد هستند و بدیهی است که این گزینه جدید ازطریق همین حالت، خود را از سایر نمایشگرهای همیشه روشنی که تاکنون در گوشی‌های اندرویدی دیده‌ایم، متمایز می‌کند؛ زیرا می‌تواند تصویر اصلی صفحه قفل و به‌خصوص رنگ پوست افراد را حفظ کرده و درعین‌حال کل تصویر را کم رنگ کند، بنابراین شما همچنان همان اطلاعات و تصویر زمینه خود اما به‌صورت تاریک را خواهید داشت.

به‌صورت خلاصه، عناصر زیر در نمایشگر همیشه روشن آیفون 14 پرو قابل‌مشاهده هستند، اما نمی‌دانیم آیا به‌صورت دائمی به‌روز می‌شوند یا خیر.

ساعت و تاریخ

نوتیفیکیشن‌ها

ویجت‌ها

فعالیت‌های زنده

پرسش و پاسخ iPhone 14 Pro‌ Always-On Display

به یک جزئیات ظریف توجه کنید: وقتی نمایشگر همیشه روشن (AOD) فعال است، ظاهر فرم تصویر زمینه تغییر می‌کند و به‌جای اینکه ساعت در پشت سوژه ظاهر شود، دوباره بر روی آن قرار می‌گیرد.

نمایشگر همیشه روشن آیفون 14 پرو

نمایشگر همیشه روشن آیفون 14 پرو

آیا هر تصویر زمینه‌ای با نمایشگر همیشه روشن سازگار خواهد بود؟

بله، به‌نظر می‌رسد صرف‌نظر از تصویر زمینه‌ای که انتخاب می‌کنید، از گزینه Always-On display پشتیبانی می‌کند. دلیل آن هم اینست که آیفون کاری غیر از کم‌نور کردن تصویر زمینه موجود انجام نمی‌دهد، بنابراین محتویات واقعی تصویر زمینه نباید برای عملکرد نمایشگر همیشه روشن مهم باشد.

آیا می‌توانید نمایشگر همیشه روشن را سفارشی‌سازی کنید؟

ما هنوز جواب این سؤال را نمی‌دانیم. با توجه به آنچه در مثال‌های به‌نمایش‌درآمده توسط اپل دیده‌ایم، نمایشگر همیشه روشن به‌طور خودکار تصویر زمینه موجود شما را کم‌نور می‌کند، بنابراین انتظار نداریم سفارشی‌سازی بیشتری را شاهد باشیم.

آیا می‌توانید نمایشگر همیشه روشن را روشن و خاموش کنید؟

بله، ما انتظار داریم که این گزینه در دسترس باشد. از این گذشته، همه کاربران علاقه ندارند محتویات صفحه قفل آن‌ها همیشه در دسترس بوده و برای سایر افراد نیز به‌نمایش درآید.

به‌خاطر داشته باشید که وقتی آیفون خود را در جیب دارید یا آن را از قسمت جلو بر روی زمین می‌گذارید، نمایشگر همیشه روشن به‌طور خودکار خاموش می‌شود.

چگونه نمایشگر همیشه روشن را در آیفون 14 پرو فعال کنیم؟

انتظار می‌رود که AOD به‌صورت پیش‌فرض در آیفون 14 پرو فعال باشد. البته این مورد به‌علت عدم عرضه آیفون‌ها تاکنون، هنوز به‌صورت حدس‌وگمان است و تا ورود آن‌ها به بازار و انجام تست‌های گوناگون بر روی آن، نمی‌توان با قاطعیت پاسخ داد.

آیا باید نگران سوختن پیکسل‌ها در حالت نمایشگر همیشه روشن باشید؟

نه واقعاً. گفته می‌شود اپل از تغییر چیدمان پیکسل‌های مجاور و موقعیت عناصر صفحه به‌منظور جلوگیری از روشن‌ماندن درازمدت یک پیکسل OLED و سوختن آن استفاده می‌کند.

آیا نمایشگر همیشه روشن برای آیفون 13 پرو نیز ارائه خواهد شد؟

جواب این سؤال کمی مبهم است اما با توجه به سیاست‌های گذشته اپل، بعید به‌نظر می‌رسد مدل‌های قدیمی‌تر این ویژگی را دریافت کنند.

اپل توضیح داد که ویژگی نمایشگر همیشه روشن به‌لطف فناوری جدید رفرش‌ریت پویا نمایشگر (LTPO) آیفون 14 پرو امکان‌پذیر است که به پنل آن اجازه می‌تواند تا نرخ به‌روزرسانی صفحه را تا فرکانس 1 هرتز پایین بیاورد (سری آیفون 13 پرو می‌تواند تا 10 هرتز پایین بیاید). درنتیجه، این حالت به آیفون پرو جدید اجازه می‌دهد تا بدون افزایش ظرفیت، عمر باتری یکسان با مدل‌های قبلی را ارائه کند. علاوه‌بر این، یک موتور نمایشگر جدید همراه با تراشه A16 وجود دارد که بهره‌وری انرژی صفحه‌نمایش را مدیریت می‌کند و این بخش نیز در آیفون‌های قبلی وجود ندارد.

آیا نمایشگر همیشه روشن عمر باتری آیفون را سریع‌تر تمام می‌کند؟

به‌طورکلی نمی‌توان منکر تأثیر نمایشگر همیشه روشن بر روی عمر باتری شد زیرا صفحه‌نمایش کم‌نور نسبت‌به صفحه‌نمایش کاملاً خاموش انرژی بیشتری مصرف می‌کند؛ اما به‌لطف رفرش‌ریت 1 هرتز، این مقدار مصرف باید در کمترین حالت خود باشد. بااین‌حال، تنها عرضه رسمی این گوشی و انجام تست‌های مختلف باتری بر روی آن پاسخ سؤال ما را جواب خواهد داد.

نظر شما پیرامون عملکرد نمایشگر همیشه روشن سری آیفون 14 پرو اپل چیست؟ شما کدام حالت AOD را بیشتر می‌پسندید؛ موردی که اپل آن را ارائه می‌کند و یا حالتی که تاکنون در گوشی‌های اندرویدی شاهد استفاده از آن بوده‌ایم؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی